josien schreef:Als je paard echt wil luchtzuigen dan doet hij het ook met band. Voor kortere tijd deze band gebruiken vind ik niet zo erg, maar zorg ondertussen dat de oorzaak word weg genomen en dat ik vaak stress. Langdurig deze band gebruiken is zeker niet goed.
Luchtzuigen kun je een paard niet afleren door de oorzaak weg te nemen
Luchtzuigen is een verslaving en voor het paard een soort drug
Ze zullen dit nooit of te nimmer afleren je kan ze alleen de mogelijkheid ontnemen, maar zo snel ze weer de kans krijgen om te zuigen doen ze het toch weer.
Oorzaak wegnemen heeft dus geen enkele zin, want wat is de oorzaak kan ook maagproblemen zijn zoals bij mensen die last hebben van maagzuur
die van mij die zoog nog wel in de wei aan de planken en als ik hem met een ander paard los liet in de bak spelen deed hij niet hij ging meteen hangen en als hij na een kwartier zuigen genoeg had dan ging hij pas spelen.
Het is dus ook niet altijd verveling of stress want dat had hij al helemaal niet het was een echte koele kikker en niets deerd hem
Hij heeft jaren een band omgehad zonder enig probleem, ik heb de band pas afgedaan toen hij geen voerbak meer had en ook nergens anders in zijn stal aan kon gaan hangen, want als hij namelijk nergens aan kan hangen doet hij het niet en in de vroegere stal kon hij zonder voerbak toch aan de stal gaan hangen