paard op naam zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaristo

paard op naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 21:54

Ik heb eigenlijk een hele stomme vraag denk ik maarja ik weet het antwoord zelf niet Tong uitsteken Ik heb nu 16 maanden een paard en lees vanalles over chippen en paardenpaspoort en je paard op naam laten zetten. Ik heb wel de papieren van mijn paard en zijn paspoort, hij is gechipt, maar hij staat niet op mijn naam denk ik? Moet je dat ergens aanmelden ofzo? We hebbe ons daar eigenlijk nooit in verdiept en niemand die mij dit ooit heeft verteld al had ik vanaf het begin af aan al mijn twijfels. Dus iemand die mij hier iets over kan vertellen?

Black_White

Re: paard op naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:49

Je kunt dan het beste bellen naar het stamboek waar je paard staat ingeschreven, en daar naar meer informatie vragen. Die kunnen je het beste verder helpen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:55

Vaak moet je dan ook eerst lid worden van het stamboek, maar ik zou ook gewoon even contact opnemen met het betreffende stamboek

Jaristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:53

Maar je moet dus wel je paard op naam zetten? Dat leek mij namelijk wel, voor het geval hij ooit weg is en ze zijn chip lezen, dan weten ze niet dat hij van mij is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:45

Ja, je moet het paard nog op jou naam zetten. Aan de hand van de chip komen ze nu volgens mij ook bij de oude eigenaar uit. maar dat weet ik niet zeker.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:30

Het is helemaal niet verplicht om je paarde op je naam te zetten. Er staan er 3 van mij niet op mijn naam. Het is ook niet verplicht, of tenminste dat hebben ze mij aangepraat.