staart vol poepen!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laukjefreak

staart vol poepen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:43

Clown Gisteren heb ik de staart van mijn verzorgpony helemaal schoongemaakt (niet de eerste keer) omdat deze vol met strond zat, aan de zijkanten en op de kont! Niet erg Vingers aflikken maargoed nu was de staart vandaag weer helemaal vies! En die van Laukje dus ook! Ik heb nageken hoe hun poep er uit zag maar deze was absoluut niet dun! Zijn er meer mensen die dit hebben/gehad bij de paarden en zo ja wat doen jullie om die staart en kont schoon te houden? Ik kan me namelijk niet vorstellen dat als dit er aan blijft zitten dit niet gaan iriteren op de huid! Iemand ideen?

Phrono

Re: staart vol poepen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:08

Famke (haflinger) haar staart was ik bijna 1 keer in de week, haar staart is ook heel snel vies en dan zitten er allemaal van die vieze plakken in. Ze heeft een hele volle zware staart waardoor ze hem niet goed optilt.. Wat ik doe om hem schoon te houden? Zo'n 1 keer in de 1 of 2 weken wassen. Er zijn wel andere manieren (vlecht maken, staartkoker), maar zeker in de zomer met die hitte lijkt me dat niet echt fijn voor een paard.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:25

Ik denk dat je idd anders het beste een vlecht kan maken, of een staartkoker aanschaffen...

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 06:51

ja deze dames hadden dus ook van die vieze plakken! ik dnek dta ik eerst maar eens een vlecht ga uitproberen want vind een staartkoker vrij over dreven

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 06:59

Ik heb het ook bij mijn verzorgpony. Ik doe er weinig aan, hij zit toch steeds weer onder de poep..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 07:13

Flower heeft het ook heel erg, maar bij haar komt het meer door het verse gras, en daardoor heeft ze wat dunne poep...
Ik vlecht de staart in elke keer, niet strak, maar zo dat als ze de staart optilt de hele staart teminste mee gaat:P

Dat werkt wel, dan is de staart nog schoon. Soms is ie eruit als ik weer kom, en dan heeft ze weer een heeele vieze staart

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:40

Tja, ben ik blij dat mijn paardje zelfs zijn staart over zijn rug gooit als die moet poepen Haha!
Een staart koker is geen oplossing denk ik, zit ook niet ideaal voor een paard. Ik zou de staart gewoon iedere week gewoon met water schoon spoelen, deed ik oom met mijn vorige pony en het werkt prima.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:39

Als je er dag en nacht een staartkoker om doet, gaat dan de staart niet uitvallen? Als je er een bandage omheen doet, hoe los ook, gebeurd dit namelijk wel.
Vlechten is een optie, maar omdat de poep ook op de kont zit, zou het niet zo kunnen zijn dat ze tegen de muur aan staan te poepen?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:49

@ Neonlight:Ik heb inderdaad ook al eens van die gruwel verhalen hierover gehoord. Dat een staart helemaal geamputeerd moest worden etc. Bij staartbandage's krijg je schijnbaar heel snel grote wonden. Dus mij lijkt een staartkoker hetzelfde?

Ik zou er een vlecht inleggen. Meer kan je er denk ik niet tegen doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:10

Neonlight schreef:
Als je er dag en nacht een staartkoker om doet, gaat dan de staart niet uitvallen? Als je er een bandage omheen doet, hoe los ook, gebeurd dit namelijk wel.
Vlechten is een optie, maar omdat de poep ook op de kont zit, zou het niet zo kunnen zijn dat ze tegen de muur aan staan te poepen?

Ja maar de mijne staat altijd in het land, bij haar is de kont ook vies, maar dat komt omdat ze dunne poep heeft.

Ik spuit het gewoon elke keer schoon,en de staart in een vlecht die er natuurlijk ook elke keer uit gaat en opnieuw in, en niet strak gevlochten, anders gaat dat ook zo lelijk worden als met een bandage. (hele plukken die loslaten, echt gruwelijk :S)

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 17:50

ja id ze poet tegen de muur maar ze staan nu dag en nacht buiten en nu doen ze het nog? k heb de vlecht trouwens uit geprobeerd en tot nu toe werkt het super!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 18:47

Oke, dan is het probleem (grotendeels) opgelost! Haha!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 18:54

gellukig wel!