Staat ze alleen in de weidegang vind ze het niet leuk, heeft ze een maatje vind ze het niet leuk.
Staat ze binnen vind ze het niet leuk, staat ze buiten vind ze het niet leuk.
Nu hebben we een maatje voor haar gevonden onze drachtige merrie, dus we dachten vind ze wel leuk.
We hadden het land voor de helft afgezet, en de kleine stond telkens in het andere gedeelte waar de kwpner niet kon komen.
Ging dus onder de draden door.
Nu had ik dus pas dat ze onder alle draden was gegaan, en hengstig was ze, en 4 km terug is gelopen na jonge hengstjes, door het dorp heen.
En stond ze bij andere pony's in het land, godzijdank waren het ruinen, maar had ook anders gekunt.
Ik heb haar vanaf die dag maar aan een spit gezet te grazen, kom ik vandaag loopt ze bij de grote merrie in het land, heeft ze der halsterring kapot gemaakt waar het spitklipje aan zat.
Ik vind het erg eng, want straks ontsnapt ze weer, en krijgt ze een ongeluk met een auto oid.
Er staat iig stroom op.
Overigens stond de shetlander altijd met andere paarden, maar ging altijd onder de draden door, om alleen te staan

Wie heeft tips?
Priscilla

) Ik hoop dat hij er straks nog in staat want toen hij erin ging begon hij direct langs de draden te draven en te zoeken naar een gaatje. Die kon hij toch niet zo makkelijk vinden en toen ging hij maar grazen. Hij heeft wel een vriendinnetje erbij staan die niet zo snel uitbreekt dus ik hoop dat dit werkt anders moet hij weer op stal... 
het is heel simpel op te lossen door een pin in de grond te slaan, daar een ring omheen en dan daar een ketting of touw aan. aan het uiteinde van dat touw maak je dan gewoon een nog een ring die je om een varkensband doet.