Hoefsmid worden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navy

Hoefsmid worden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 19:39

Hai,

Tja, een beetje vreemd, maar ik heb nu dan toch eindelijk de knoop doorgehakt hoefsmid te willen worden. Dit is voor mij altijd een droom geweest, en ja, ik weet dat het heel zwaar is en hard werken (daar hoef ik dus ook niet nogmaals op gewezen te worden Lachen ).

Ik hoor alleen nogal veel verschillende manieren om tot een bedrijfje te komen. De een roept heel hard "Ga naar Deurne", de ander roept iets heel anders. Een groot nadeel van een opleiding als Deurne vind ik dat het A. 3 jaar duurt, B. Heel duur is, en C. 1 dag school, 4 dagen stage is. IMO kan dat economischer.

Mijn vraag is dus eigenlijk wat nou de mogelijkheden náást zo'n lange opleiding zijn. Zijn er bepaalde cursussen te volgen? Of bijvoorbeeld avondschool?

Alle tips en info is welkom. Alvast ontzettend bedankt!

tamary

Re: Hoefsmid worden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:43

Er zijn intensieve cursussen in Amerika te volgen op dit gebied, maar dan ben je veel geld kwijt. Ik dacht wel dat dat cursussen van 3 maanden of zo iets waren.
Zoek anders verder met Google op dit gebied.
Ik dacht trouwens dat de cursus hoefsmid in Deurne 1 jaar was.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 19:46

Volgens de informatie die ik heb gekregen duurt de basis-opleiding hoefsmid 3 jaar, in Deurne.

Ik ga zeker even kijken hoe dat zit met in Amerika volgen. Klinkt opzich ook erg aantrekkelijk.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:21

Ik heb wel eens gehoord dat ze in Belgie een goede opleiding voor hoefsmid hebben, ik weet alleen niet waar dat op gebaseerd is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:41

Ik ga komend jaar naar Lutjewinkel hier in Noord-Holland.

Het is een opleiding van 2 jaar. 1 dag school, 1 dag stage en de andere dagen zijn vrij Knipoog.
De opleiding is dit jaar van start gegaan. Ze hebben nu een groepje van 8 lopen, waarvan maar 1 vrouw.

Een dure opleiding, maar je kan er dus ook naast werken.

De examens worden afgenomen door mensen van Deurne dacht ik.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 10:48

Dat klinkt erg goed Dennis. En dat er weinig vrouwen zijn; tja dat weet ik van te voren Lachen
Heb je misschien een telefoonnummer of website hiervan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:12

Ik heb je PBtje ontvangen en beantwoord Lachen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:46

Ik zal het even vragen, een kennis van mij gaat ook de opleiding doen, maar hij had het volgens mij over iets in de buurt van Zwolle.... (misschien dat ik gek ben hoor, maar dat heb ik onthouden Tong uitsteken )