N.A.V. ariat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monsera

N.A.V. ariat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:40

Hoe maken jullie je Ariats schoon.Ik zelf maak ze met een sponsje met water en soms wat groene zeep schoon.Dan laat ik ze opdrogen en doe er schoensmeer op.Ze verteld in de winkel dat je ze elke week moet schoon maken en moet behandelen.Zo vaak doe ik het niet maar heb ze in de 2 maanden dat ik ze heb al 4 keer schoongemaakt en ingesmeerd met schoensmeer.

Ik las net dat de veters snel slijten waar haal je nieuwe?

Sjaan

Re: N.A.V. ariat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:43

De veters slijten inderdaad snel. Bij mij zijn ze beide geknapt en heb ze weer aan elkaar geknupt.. niet echt fijn! Dus ben ook zeer benieuwd waar ik nieuwe kan krijgen!

Ik maak mijn ariats zo schoon:
Met een vochtig doekje maak ik ze eerst schoon.
En daarna smeer ik de schoenen in met schoensmeer van Kiwi. Erg fijn, deze hoef je niet uit te wrijven en het houdt de schoenen gelijk waterafstotend.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 21:05

Verder niemand?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:30

ik heb een soort wax van ariat erbij gekregen en daarnaast kiwi schoensmeer.
Eerst maak ik ze schoon met wat water zodat al het vuil er af is goed droogmaken en daarna insmeren met de wax, goed uitwrijven en daarna insmeren met de kiwi schoensmeer en ze zijn weer als nieuw.
Ik doe dit eigenlijk niet zo vaak, omdat ik ze elke dag wel aan heb, want ik rijd er gewoon mee.
Ik heb ze nu ruim een jaar en ze zitten nog steeds erg lekker en zien er goed uit, veters zijn bij mij nog niet versleten

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:54

Ik maak ze eerst schoon met een vochtig doekje. Dan smeer ik ze licht in met wat ledervet, even drogen en schoensmeer eroverheen en dan kunnen ze er weer een tijdje tegen Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:21

ik haar het zand eraf met een borstel, dan met een vochtige doek en ik poets ze dan met stubben hamanol. daar doe ik mijn zadel e.d. ook altijd mee.
doe het 1x per maand ofzo en ze zien er nog als nieuw uit

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:44

Ik poets ze bijna niet. Als ze vies zijn, dan haal ik het grootste vuil er met een vaatdoekje af en dan smeer ik er wat Cavallo Wax op. Ongeveer 1x in hun leven zien ze bij mij een pot met schoensmeer. Haha!