Ruim 10 jaar geleden heb ik een ongelukje gehad, waardoor er een stukje kraakbeen in mijn beide enkels is losgeraakt. Dit is nooit meer helemaal goedgekomen, waardoor ik erg kwetsbare enkels heb.
Nu heb ik een half jaar geleden fijne leren rijlaarzen gekocht, om toch wat ondersteuning te kunnen bieden aan mijn enkels.
hiervoor reed ik vaak met rubberen laarzen of schoenen, waarmee ik al rijdens toch door mijn enkels zwikte.
Nu was ik benieuwd, of andere beugels misschien zouden kunnen helpen met het voorkomen van zwikken, en het bieden van een wat vastere enkelhouding.
Ik heb moeite mijn voet recht te houden, naar binnen gericht zeg maar,waardoor mijn hele beenligging verslechtert.
op een wedstrijd(ik rijd nu nog geen wedstrijden) zal ik hier zeker voor afgestraft worden, ookal kan ik er niets aan doen.
zijn er mensen die ervaring hebben met speciale beugels?zoals schuine, of andere speciale?
alle info zou welkom zijn, om mij wat pijn en schaamte te besparen(ik zit zo slecht op mijn paard als ik een pijnlijke enkel dag heb
)