Hoe zijn jullie begonnen met paardrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoe ben je begonnen met paardrijden?

1. effe uit proberen.
5 (31%)
2. me vader of moeder reed al paard.
2 (12%)
3. gewoon.
4 (25%)
4. ik vind paardrijden al leuk.
5 (31%)

Totaal aantal stemmen: 16

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:59

Hoii,
Het onderwerp zegt het al Tong uitsteken :
Ik weet het eigenlijk niet eens meer.. Bloos
we gingen op vakantie en er stonden allemaal paarden en pony's in de wei. ik was 5 jaar en toen wou ik ook een x op een pony zitten, dat mocht van me ouders. Haha! dus wou gingen naar een manege toe om paardrijles te nemen voor mij. maar ik moch pas op me 6e op rijles.
dus een jaartje wachten, eindelijk mocht ik op rijles! Bloos Haha!
ik vond het al snel leuk paardrijden en op me 8e kreeg ik me eigen pony en die heb ik nu nog steeds.. Bloos Haha! Knipoog

XxX Deborah
.
Vingers aflikken Vork

Lest

Re: Hoe zijn jullie begonnen met paardrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:07

Wij hadden al een fjordje toen ik geboren werd, vanaf dat ik kon lopen zat ik ookal op dat fjordje, dus reed ik al paard! Toen ik 8 was ging ik op manege les

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:47

Mijn moeder heeft paard gereden. Toen ik 5 was ben ik begonnen op de manege!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:51

Mijn vriendin ging op een andere manege rijden, en ik moest natuurlijk een keertje mee om te kijken, vlak daarna ging ik er ook lessen Haha!

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:44

Ik ging ook eens mee met een vriendin naar een manege , was meteen verliefd op paardjes Haha!
(ondertussen rijd men vriendin niet meer en rijd ik in totaal al langer dan haar *LOL*

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:06

het begon met verzorgpony's, shetjes van een oude man die er veulens bij fokte, mocht ik wel bij in het land.
dan komt er een dag dat iemand er op klimt en de pony het goed vind en de baas ook, dus kan je 'rijden'.
daarna voor mn verjaardag een tien lessen kaart gehad, om de beginselen te leren.
dan een andere grote verzorgpony gevonden die het ook goed vond als je er op ging zitten.
zo ging dat zo'n beetje.
maar ik verzorg al vanaf het begin veel meer dan dat ik er op klim.
(rijden is/was meer een optie, verzorgen het belangrijkst)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:12

ik wou al vanaf me 5 jaar paardrijden en heb toen op me 7de verjaardag me eerste les gereden word binnenkort 15 dus dan rijd ik al 8 jaar Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:16

Bij mij is het met de paplepel ingegoten!! HiHi!!
Eerst op een shet, daarna "echt" rijden op een manege, toen op prive paarden bij oa. de ponyclub en toen ik 12 was mijn eigen pony.
Rij vanaff mijn 4e voor het eggie dus rij al 14 jaar(tje lang eigenlijk!!)

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:19

Er was een manege vlakbij (5 min. afstand), dus ik dacht, das makkelijk, ga ik dat wel doen Lachen

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:51

Oud collega van m'n moeder had een paard. Op de stal waar ze stond waren 2 les pony's. Daar mocht ik op m'n 5e gaan rijden, en ik kreeg les van die collega Lachen

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:56

ik zag een springwedstrijd op tv (ik was 3 ofzo Haha!) en wou ook rijden, toen heeft mijn oppasmoeder rondgebeld naar manege's, maar ik was nog te jong. en toen werd ik op een dag uit de klas gehaald (was een maand voor mijn vierde verjaardag), gingen we rijkleren kopen (rijbroek, jasje, laarzen, cap en handschoenen) en toen mocht ik rijden Haha! Haha! sindsdien draait mijn leven zo een beetje om paarden Haha!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:56

een vriendin van mij zat op paardrijden en toen ik me zwemdiploma gehaald had wou ik ook op paardrijden.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:02

Ik was al heel lang gek op paarden maar er was al die tijd geen manege in de buurt Dromen
En toen gingen we verhuizen naar H'sluis maar hadden we nog steeds geen manege gevonden in de buurt Tong uitsteken totdat een vriendin van mij er eentje in de buurt had gevonden Pling En eindelijk kon ik ook op paardrijden Haha!

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:05

Tijdens mijn studententijd leek het me wel leuk (paarden vond ik altijd al wel leuk) dus toen ben ik bij een studentenrijvereniging begonnen. En inderdaad, het was ook erg leuk! Haha!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:11

ben een keer met een vriendinnetje meegeweest naar voltige en toen heb ik 2 jaar voltige gedaan, daarna naar een manege. Vervolgens kreeg ik op mijn 12e mijn eigen pony (mijn ouders hadden toen wel door dat het niet wegging). En op mijn 17e ben ik overgegaan naar de paarden, en nu hebben ze zich vermenigvuldigt, ik denk dus niet dat het ooit nog weggaat....

mattiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:24

via een vriendin die ik 3 jaar geleden heb leren kennen. had nog nooit iets met paardrijden of paarden gehad en ja zij reed haar hele leven al paard, heel veel verzorgpony's en paarden gehad en behoorlijk wat ervaring en door haar verhalen werd ik toch wel nieuwsgierig dus ben ik een keer meegeweest naar haar verzorgpony's en daar heb ik toen voor het eerst in mn leven op een paard gezeten, dat was zon machtig gevoel zo hoog joh Haha! toen is het balletje langzaam gaan rollen, zag haar rijden en dat was zo gaaf om te zien, had zoiets van dit wil ik ook leren en zit nu sinds maart op paardrijles en het is echt geweldig en verslavend kan ik je zeggen Haha! tnx mariz Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:35

Ik vond het altijd al leuk, mee met vriendinnetjes e.d. Lachen
Uiteindelijk ging ik op m'n 13 op paardrijles Ja

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:36

Er kwam in die tijd een nieuw meisje bij mij in de klas. Ik raakte gelijk bevriend met haar, en ging een jaar lang elke dinsdag mee naar haar paardrijles. Ging ik helpen met opzadelen enzo!
Na een jaar mocht ik van mijn ouders ook op rijles! Dat is nu alweer 10 jaar geleden Haha! !