Hogere prijs voor grote box?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maryo

Hogere prijs voor grote box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 23:41

Hallo,

Wij zijn bezig met het opzetten van een pensionstalling.
De prijzen hier in de omgeving zijn al hoog. Nu willen wij geen 3m bij 3m boxen neerzetten, maar boxen van 3.20m bij 5m. Aardig aan de maat dus. (Verder komt er een buitenbak, longeercirkel, paddocks, weidegang, spuitplaats e.d)

Nou voel je hem vast al aankomen. Aangezien dat de boxen een stuk groter zijn, kunnen wij ook minder paarden kwijt. Dat betekend automatisch dat het een stuk duurder word.

Zouden jullie bereid zijn om meer te betalen voor een grotere box?
Zelfs al zitten er in de omgeving andere pensionstallen met vergelijkbare faciliteiten, dus echt puur voor de maat van de box.

Alvast bedankt

GeneralFlynn

Re: Hogere prijs voor grote box?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:45

ja. maar er zijn grenzen. ik zou best iets meer willen betalen,maar geen honderden euro's. ik denk dat ik (ligt aan de normale prijs..) ongeveer zo'n 50 euro hooguit meer zou willen betalen. maar dat is dan ook het max.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 23:50

Tinkerloos schreef:
ja. maar er zijn grenzen. ik zou best iets meer willen betalen,maar geen honderden euro's. ik denk dat ik (ligt aan de normale prijs..) ongeveer zo'n 50 euro hooguit meer zou willen betalen. maar dat is dan ook het max.

Mee eens Lachen

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 23:54

Logisch!

Maar de prijzen hier liggen al hoog. De grondprijs is erg hoog, dan krijg je dat. Een beetje "aardige stalling"(smaken verschillen) ligt ergens rond de €275,- tot €345,-(dat is wel volpension met binnenbak hoor)

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:06

Ik zou opzich wel iets meer willen betalen voor een grotere stalling, maar idd niet een heel stuk meer (50 euro vind ik ook max, stalling is al duur zat en dan heb ik er ook nog eens 3 staan). Mijn trekpaard staat nu ook meer buiten haar box (weide of paddock) en dat zal met een grotere box ook niet veranderen (dan is het toch alleen maar zonde van het geld, omdat ze zo vaak buiten staat en die 3 bij 3 makkelijk gaat dan. Wij hebben hier verder ook geen verschil in boxprijzen> ponies in de ponystallen (2 bij 3) betalen net zo veel als de ponies die in de 3 bij 3 staan!!
Ik denk dat ik bij dezelfde faciliteiten dan toch voor een kleinere stal zou kiezen. Ik denk dat je met grotere boxen en dus minder boxen in de stalling, niet financieel beter gaat. Uitgaande van een fictief bedrag van een normale box, prijs van 200 euro per maand en een verschil in 50 euro voor een grotere box) Tis toch een heel verschil als je op 15 meter, 3 boxen van 5 meter lang (uitgaande van 250 euro= 750) hebt of 5 boxen van 3 meter lang (uitgaande van 200 euro= 1000) En ook al ga je 100 meer vragen, dus 300 voor een groter stal, zal je nog niet aan je maandgeld komen die je zou willen zien per maand. Maar dat is als je het puur zakelijk bekijkt hoor...zelf zou ik minder voor de financieen gaan, maar voor de welzijn voor het paard (maar goed dat zou hier dan een loopstal of een hele dag weiland zijn, helaas hier niet mogelijk op de pensionstalling, want dan was het gister al ingevoerd met mijn paarden!) Zou een grote stal wel verhuurd kunnen worden voor 2 paarden per box voor 1zelfde prijs, dan is het voor eigenaren wel aantrekkelijk, als je onder een 2-boxen-huur gaat zitten. Dus ipv 2x 200 euro, 300....ben je toch goedkoper uit...Maar dat is vast niet de bedoeling en heeft je paard niet veel meer ruimte, wat de doel van deze opzet zou moeten zijn!
Lastig....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:07

voor 345 verwacht ik ook zeker een ruime stal!! ik zou dat niet willen huren,en dan een stalletje van 3 bij 3 willen!! wat een prijs zeg! ik dacht dat ze bij ons duur waren,maar daar kom ik van terug! hier is een pension stal met alles erop en eraan denk ik zo'n 250 euro..

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:14

halfpension met binnenbak is hier 260, dus kan die volpension van 345 wel indenken! Zelf staan de paarden van een vriendin van mij voor de 425 per maand (maar goed die hebben ook alles en dan nog niet eens grotere stallen!)
Maar dat is ook een issue, mensen gaan sneller voor een goedkopere stal met kleinere box, dan naar een dure stal met zelfde faciliteiten! Niet iedereen heeft dezelfde behoeften!
Ik werk op dit moment op een stal met loopstal en gehele dag weidegang als de paarden dat zouden willen (box kan wel geregeld worden en dan ook in groot formaat).....dat zou wat voor mijn paarden zijn, maar goed het is te ver weg voor mij om er dan dagelijks heen te moeten...en ze is net zo duur als mijn boxstalling op dit moment. Maar er is geen mens die er wil staan....gewoon omdat het anders is dan anders en ze dan toch kiezen voor een box die wat kleiner is, omdat het goedkoper is!

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 00:19

€425,- Waaaaaaaaat. Wat krijg je daar in godsnaam voor.

Ik zou het liefste allemaal loopstallen maken. Ben daar zelf echt enorme voorstander van. Alleen zijn er te weinig mensen die ook daadwerkelijk hun paard daarin willen zetten. De meeste zijn bang voor verwondingen e.d. (ook te begrijpen) Nou schijnt dat in de practijk mee te vallen, maar toch.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:26

lijkt mij dat er meer ongelukjes gebeuren in een dichte stal dan in een loopstal,maar goed. dat lijkt mij ook de ideale stal!! ik sta nu (mijn paard natuurlijk...ik niet..) in het land,zonder stal. gaat best hoor. ik ben een weinig eisent typ.(mijn paard) maar ik kan me voorstellen dat als je een stal hebt,dat je daar eisen aan stelt. mijn eids zou veel buiten lucht zijn,dus lekker open,of idd. loop stallen.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 00:29

boh... wat een prijzen! Kom ik uit de vorige eeuw ofzo? Ons paard staat voor € 215 mijn vorige (E pony) stond voor € 180
20x40 bak, 20 x 90 bak, buiten bak 30x80, flinke weien, stallen zijn 3 bij 3 een hoog plafond, lichte stallen en veel frisse lucht, lekker eten en mooi stro een grote poetsplaats en twee wasplaatsen (geen warm water en solarium maar ik ben toch niet zo wasserig Tong uitsteken) Er staan trouwens 50 pension paarden ofzo.
Vind ik prima zo! Maar misschien ligt dat inderdaad wel aan de locatie met die prijzen....

Maar weer even on-topic Haha! ik zou wel wat meer betalen voor een grotere stal, maar ook niet veel meer dan 50/60 euro extra

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 02:00

Pfff, ligt eraan hoeveel uur per dag de paarden binnenstaan. Mijn knollies lopen de hele dag buiten (van 10.00u. tot 22.00u.) dus vind ik de maten van de stal niet zo belangrijk. Mocht het zo zijn dat er geen mogelijkheden zijn voor lekker lang buitenlopen, dan zou ik meer waarde hechten aan een grotere stal.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 07:54

Wow, kippesoep, dan stond je wel heel luxe! Ja

Ik zou zelf ook niet meer als € 50,- meer betalen voor een grotere box,
dan heb ik liever een kleinere box met meer weidegang.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:24

Het enige wat duurder is voor de pensionhouder in een grotere box is het stro verbruik.
Als dat al zo is. Ligt er natuurlijk aan hoe je mest.. Als je wekelijks de boxen leeg trekt zullen je kosten hoger zijn.. Maar als je gewoon dagelijjks mest en natte plek verwijderd zal je niet meer gaan verbruiken dan een gewone box.
Dus extreem veel meer betalen zou ik niet doen.. Heb je maar 1 maat box dan heb je natuurlijk 1 prijs.. Maar heb je bijv een aantal grotere boxen zou 25 euro idd de max zijn om meer te betalen.
Het ligt er helemaal aan wat je allemaal nog meer te bieden hebt..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:40

Ik zou zelf idd 2 maten boxen maken, voor een grotere box zou ik maximaal 50 euro per maand (all in) meer willen betalen. De stallen met de afmetingen zoals boven genoemt werden op een stal waaar mijn merrie met haar veulen heeft gestaan gebruikt als merrie-veulen stal. De prijs werd dan 45 euro hoger. Als je er 1 paard in wilde zetten betaalde je die 45 ook. Merrie was daar 180 geloof ik en veulen 45. Altijd, ook als veulen afgespeent was. Je kwam dus met 1 paard in die grote box uit op 225. Met binnenbak (20*40), buitenbak (20*40) en van alle gemakken voorzien. regio Utrecht.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:59

MirandaB schreef:
Het enige wat duurder is voor de pensionhouder in een grotere box is het stro verbruik.
Als dat al zo is. Ligt er natuurlijk aan hoe je mest.. Als je wekelijks de boxen leeg trekt zullen je kosten hoger zijn.. Maar als je gewoon dagelijjks mest en natte plek verwijderd zal je niet meer gaan verbruiken dan een gewone box.
Dus extreem veel meer betalen zou ik niet doen.. Heb je maar 1 maat box dan heb je natuurlijk 1 prijs.. Maar heb je bijv een aantal grotere boxen zou 25 euro idd de max zijn om meer te betalen.
Het ligt er helemaal aan wat je allemaal nog meer te bieden hebt..

dat is niet helemaal waar, zoals TS aangeeft is de grond daar duur, grond kost namelijk geld.
dus als de boxen groter zijn is niet alleen het stro verbruik hoger, wat overigens erg duur is ook, maar ook de ruimte die gebruikt word die nergens anders voor gebruikt kan worden.

maar als je toch gaat bouwen zou ik ervoor kiezen om de stal 3x3 te maken met een afsluiting met daarvoor een uitloop van 2x3.
zoals meerdere mensen aangeven is buiten zijn en frisse lucht hebben een prettig gegeven.
als je als paard eigenaar dan ook nog de optie hebt om het paard in de box te zetten is dat helemaal ideaal.
en hebben mensen volgens mij ook wel zo'n 50 eurie extra voor over.
je geeft aan dat het in de omgeving varieert tussen 275 en 345 eurie.
alleen is mij niet helemaal duidelijk wat jouw richtprijs is, je vraagstelling is; hoeveel zo je meer willen betalen voor een grotere box, maar je geeft niet aan meer dan wat?

Maryo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 10:16

Wij zijn zelf nog aan het rekenen voor de kostprijs. Als we kiezen voor grote boxen, moeten de wanden waarschijnlijk ook speciaal gemaakt worden, ook niet goedkoop. (Het is zo ie zo al erg, onder de 50 paarden verdienen we er nix aan en 50 paarden kan ik er helemaal niet kwijt)

In europa word ook aan een wet gewerkt voor de min afmeting van een stal. Volgens mij is de richtlijn; (schofthoogte x 2)2 (die laatste 2 moet in het kwadraat zijn, maar hij wil niet vliegen Verward ) Als dat ingevoerd word, moeten veel boxen wel wat groter worden dan 3m bij 3m.

Het gebouw zelf staat er al, dus een uitloop erbij is niet mogelijk. Erg jammer. maar dat is niet anders.

De bedoeling is dat je paard iedere dag buiten staat. Halve dag in een paddoc andere helft in de wei (in het weide seizoen) Wil je hem zelf binnen houden, dan kan dat natuurlijk ook.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:24

Bij ons op stal word nu ook een nieuwe binnenbak gebouwd waar meerdere boxen nog bijkomen.
Ook 3 bij 3 boxen maar ook 3 bij 4 boxen.
En je mag straks zo'n box ook huren en dat scheelt tussen die 2 boxen 15 euro..
k vind dat de prijs best hoger mag liggen hoor!...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:51

Als ze elke dag (het hele jaar door) minstens een halve dag buiten lopen , dan zou ik een 3 x 5 meter stal wat zonde vinden van je ruimte.

3x3 is klein... maak er dan gewoon 3x4 van ?

Dat is toch best een mooie maat , en heb je weer een paar stallen meer om te verhuren dan als je ze 3 x 5 maakt.

Of inderdaad wat verschillende maten. Als je ponies verwacht dan voldoet een 3 x 3 stal prima. Voor paarden (of pony als eigenaar dat liever wil) dan een 3 x 4 stal , en voor mensen die een groeter stal willen dan een paar 3 x 5 stallen ?

Hebben ze tenminste wat keus en kun jij meer stallen verhuren.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:15

Ik heb een pony, dus 3x3 is prima. Voor grote paarden is idd groter fijn. Toch is groot niet altijd beter, mijn pony stond blijer in een 3x3 dan een 3x5, daar stond ze zich altijd in een donker hoekje af te zonderen. Denk dat het het belangrijkst is dat ze languit kunnen liggen. Ook zou ik liever meer weidegang dan een grotere box hebben, maar met een paard van 1.70 denk je daar uiteraard ook weer heel anders over.
Als je de binnenstallen nog moet bouwen zou ik ook kijken of je naast binnenluiken ook buitenluiken kan maken. Het hoeven niet echt deuren te zijn, maar een klein luikje aan de buitenkant waar het hoofd uit kan maakt de stal ook al veel 'groter'.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:39

Ik zou het er zeker voor over hebben om meer te betalen voor een grotere stal.
3x3 is algemeen geaccepteerd omdat je dat overal ziet, maar persoonlijk vind ik dat voor een paard echt een kooitje.
Wij hebben hier de standaard tralieboxen er uit gesloopt en muurtjes gemetseld, waardoor de stalmaat 3x5 werd.
Als ik een pensionstal uit moest zoeken stond je dus hoog op mijn lijstje! Haha!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:42

ik zou wel voor de grotere stal gaan denk ik, ligt er wel een beetje aan hoeveel meer ej daarvoor vraagt .
50 euro is inderdaad echt de max, voor dezelfde faciliteiten en een wat grotere stal zal ik boven de 35 euro wel goed nadenken/twijfelen
ligt er ook een beetje aan of er dan ook land is op jouw en de andere stal , hoe het land eruit ziet , de uitsraling van de stal enz.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:52

Tsja moeilijk.Ik heb een pony en die staat in een box van 3.5 bij 3 en die heeft ruimte zat er naast staat een paard en die kan er ook goed in staan iets meer ruimte zou mooier zijn.Nou valt het mij wel op dat de paarden en pony's bij ons op stal vaak maar op 1 plek staan en soms eens een rondje lopen maar meestal staan ze op de zelfde plaats stil dus zou ik niet weten waarom ze 3 bij 5 meter zouden moeten hebben.Zeker omdat je ook zegt dat ze {in de winter} een halve dag buiten lopen en in de zomer nog langer.Mss kun je een paar stallen maken die wat groter zijn voor mensen die daar behoefte aan hebben en de rest toch iets kleiner maken zodat je toch wat meer stallers kwijt kunt en iets meer kunt verdienen.En hier boven schreef iemand over buiten luiken dat is idd ook een goede tip.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:05

Als mijn paard zoals je zegt de halve dag in de paddock staat en de andere helft van de dag op de weide gaat dan vind ik een box van 3x3 echt wel voldoende. Mocht ik een andere stalling zoeken en ze bieden in de buurt een goed gefaciliteerde (?) pensionstalling aan waarbij ik iets meer ( ik denk dan aan 25 hooguit 50 euro) moet betalen voor een grotere box dan vind ik dat acceptabel.
Mijn paard is mij erg veel waard maar ik ga toch echt niet meer dan 400 euro voor een stal betalen. ( Daar huur ik straks een flat van voor dat geld Clown ).

Groetjes Saskia

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:51

waar mijn haflinger staat
gaat het om de grote van de paard/pony en niet om de grote van de box

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:55

Op de manege waar ik eerst stond waren allemaal verschillende prijzen voor verschillende boxen. Kleine box is goedkoper dan grote box en buitenbox is weer duurder. Maar er was volgens mij ook niet echt een vaste prijs, iedereen betaalde wat anders Clown