wat vinden jullie van dit paard zn bouw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

wat vinden jullie van dit paard zn bouw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

willen jullie er wel even rekening mee houden dat dit paard nog maar 2.5 is? Lachen

Armaris

Re: wat vinden jullie van dit paard zn bouw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:48

qua bouw vind ik hem goed maar ik vind hem een depressieve uitstraling hebben,niet vanwege zijn donkere kleur maar vanwege zijn gedrag/ogen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:57

ik vind m juist schattig Haha!
Afbeelding

is deze foto beter? Schijnheilig

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:04

Blue_Star schreef:
qua bouw vind ik hem goed maar ik vind hem een depressieve uitstraling hebben,niet vanwege zijn donkere kleur maar vanwege zijn gedrag/ogen

Nee hoor... dat vind ik niet!.. Ik vind hem leuk!.. Op de voorlaatste foto heeft hij de oren ook naar voren!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:07

beautylover schreef:
ik vind m juist schattig Haha!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z4HKY7LA[/img]

is deze foto beter? Schijnheilig

sorry dat ik het zeg maar vind hem nog steeds dezelfde uitstraling hebben
maar het kunnen momentopname's zijn

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:08

mag ik vragen waarom je dit vraagt aan ons?Maak je je zorgen ofzo?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 22:11

nee hoor,ik vroeg het gewoon af Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:40

Het zijn geen ideale foto's, maar het lijkt op sommige foto's alsof de rug wat week is, paard valt na de schoft weg.

Verder is er van deze foto's weinig te zeggen. Heb je niet gewoon een standfoto?

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:42

Ik vind de schouderpartij niet zo lekker, zie liever een wat stijlere schouder. Verder zou ik het leuker vinden als hij een aftekening op zijn hoofd had, geeft net iets meer uitstraling. Maar alsnog heeft hij een erg sprekend hoofdje. Leuk paardje.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 02:06

Ik vind z'n rug er ook niet echt fijn uitzien Scheve mond

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 02:15

ik vind het wel een schatje om te zien hoor Knipoog
kuss

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 08:26

Beetje week ruggetje en wat steile schouders... maar aangezien hij 2,5 is zou dat nog wat 'recht' kunnen trekken Haha!
Mag ik misschien weten welk ras en eventueel welke ouders erachter zitten?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:00

germie schreef:
Het zijn geen ideale foto's, maar het lijkt op sommige foto's alsof de rug wat week is, paard valt na de schoft weg.

Verder is er van deze foto's weinig te zeggen. Heb je niet gewoon een standfoto?

nee dan moet ik die nog maken Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:01

XchantjuhX schreef:
Beetje week ruggetje en wat steile schouders... maar aangezien hij 2,5 is zou dat nog wat 'recht' kunnen trekken Haha!
Mag ik misschien weten welk ras en eventueel welke ouders erachter zitten?

idd hij moet nog flink groeien denk ik Scheve mond zijn vader is 1.71 dus dat zal deze ook wel halenlijkt mij.
kwpn,vader is fruhling/landjonker

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:11

Hij kijkt inderdaad niet overal even vrolijk uit z'n oogjes. Alsof hij op bepaalde punten overdonderd/overvraagd is. Niet heel ernstig, maar wel te vlug gegaan voor het paard.

Tinkelbel schreef:
Ik vind de schouderpartij niet zo lekker, zie liever een wat stijlere schouder.

Waarom? Welk voordeel zou dat bieden?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

deze foto's mss iets duidelijker?
anders maak ik er vanmiddag nog wel.
Laatst bijgewerkt door Chrissetje op 12-06-05 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:16

leuk paard maar wat zware korte hals. zou haar/hem als je er mee begint te werken veel longeren met bijzet/passoa om de bovenlijn sterker te maken

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:17

Tinkelbel schreef:
Ik vind de schouderpartij niet zo lekker, zie liever een wat stijlere schouder. Verder zou ik het leuker vinden als hij een aftekening op zijn hoofd had, geeft net iets meer uitstraling. Maar alsnog heeft hij een erg sprekend hoofdje. Leuk paardje.

Sjees, je hebt de klok wel horen luiden maar verder??

Je wil juist géén steile (en geen stijle) schouder.

Er is niets mis met de schouderpartij van dit beest, en hoe jullie de rug bekijken is ook wel erg idioot. Het is niet gebouwd zoals we dat willen zien, maar daar hoeft dat diertje toch geen last van te hebben? 'Niet zo lekker' vind ik dan ook een stomme opmerking.

Het diertje heeft een aardig model. Het is nog wat overbouwd. Hij heeft wel een weke rug. Het lijkt wel nog erger doordat zijn kont wat hoog zit. Ik denk ook dat hij altijd een beetje overbouwd zal blijven. De schoft lijkt wat hoog. De schouder is redelijk schuin, wat voor een ruim voorbeen zal zorgen.
Zijn croupe ligt hoog en is erg hellend.

Meer kun je eigenlijk niet uit deze foto's halen, dus als je nog betere foto's hebt dan zal dat wel helpen.

Ow, ik zie dat je net nieuwe foto's hebt geplaatst. Op stand is de rug erg gezonken en het kruis erg hoog en hellend, maar in beweging gebruikt hij dat goed. Dus het zelfde als wat ik al dacht...

Hals lijkt een fractie diep uit de borst te komen. De vorm van de hals is wel goed.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:19

bruine schreef:
leuk paard maar wat zware korte hals. zou haar/hem als je er mee begint te werken veel longeren met bijzet/passoa om de bovenlijn sterker te maken

ikzelf vind het best meevallen,maar dit zit wel in de familie Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:20

Venetia schreef:
Tinkelbel schreef:

Sjees, je hebt de klok wel horen luiden maar verder??

Je wil juist géén steile (en geen stijle) schouder.

Er is niets mis met de schouderpartij van dit beest, en hoe jullie de rug bekijken is ook wel erg idioot. Het is niet gebouwd zoals we dat willen zien, maar daar hoeft dat diertje toch geen last van te hebben? 'Niet zo lekker' vind ik dan ook een stomme opmerking.

Het diertje heeft een aardig model. Het is nog wat overbouwd. Hij heeft wel een weke rug. Het lijkt wel nog erger doordat zijn kont wat hoog zit. Ik denk ook dat hij altijd een beetje overbouwd zal blijven. De schoft lijkt wat hoog. De schouder is redelijk schuin, wat voor een ruim voorbeen zal zorgen.
Zijn croupe ligt hoog en is erg hellend.

Meer kun je eigenlijk niet uit deze foto's halen, dus als je nog betere foto's hebt dan zal dat wel helpen.

Ow, ik zie dat je net nieuwe foto's hebt geplaatst. Op stand is de rug erg gezonken en het kruis erg hoog en hellend, maar in beweging gebruikt hij dat goed. Dus het zelfde als wat ik al dacht...

Hals lijkt een fractie diep uit de borst te komen. De vorm van de hals is wel goed.

oke Haha!
met die rug komt eventueel toch wel goed zodra hij ouder gaat worden? of heb ik het helemaal mis? Bloos

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:35

Grote kans dat die rug gewoon goed komt. Dat ie overbouwd is zou ik me ook niet druk om maken, ook dat komt goed. Mijn paardje is in de periode tussen 2 en 3 jaar wel drie of vier keer overbouwd geweest, is allemaal goed gekomen. Ook paarden groeien met horten en stoten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:10

okee ik ook even:
Haha!

mooie opwaarts gebouwde hals!
mooi koppie ook, t is wel een boefje he? hij kijkt namelijk net zo alsof hij zich de koning voelt hahaha Knipoog

hij is nog lekker overbouwd, maar dat komt later natuurlijk goed.

hij heeft wel een aflopend kruis en alhoewel ik het niet helemaal goed kan zien zijn de achterbenen wat sabelbenig, dat is een wat lang been wat een flauwe hoek erin heeft, bovendien staat het dier nogal met het gewicht onder zijn massa, maar hij staat niet ergens goed opgesteld, dus kan ik dit niet goed beoordelen..

eigenlijk kun je dus zien dat het de achterhand nog niet voldoende ontwikkeld heeft, maar gezien zijn leeftijd komt dat nog wel goed. Knipoog

schoduer, ja iets steil, maar kijk eens naar de hoek van het schoudergewricht? die is ruim genoeg, dus zal hij voldoende voorwaartse beweging kunnen maken..

ja de rug... iets kort, maar vind ikzelf juist een pluspunt Knipoog

mooi beestje hoor! en hij kijkt niet sjaggerijnig, komt op mij juist meer over als een pestkop hahahaha

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 10:20

ikke schreef:
Grote kans dat die rug gewoon goed komt. Dat ie overbouwd is zou ik me ook niet druk om maken, ook dat komt goed. Mijn paardje is in de periode tussen 2 en 3 jaar wel drie of vier keer overbouwd geweest, is allemaal goed gekomen. Ook paarden groeien met horten en stoten.

oke bedankt Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 10:20

Ik ben het met Venetia eens Ja
Als ie een tijdje onder t zadel is komt t wel goed Knipoog mijn paard had eerst ook een hoge kont Bloos en was voor meer bespierd dan achter en liep erg op de voorhand, maar t is gelukkig wel goed gekomen.
ik vind het een leuk paard! ziet er nog jong uit.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 10:22

ellepel schreef:
okee ik ook even:
Haha!

mooie opwaarts gebouwde hals!
mooi koppie ook, t is wel een boefje he? hij kijkt namelijk net zo alsof hij zich de koning voelt hahaha Knipoog

hij is nog lekker overbouwd, maar dat komt later natuurlijk goed.

hij heeft wel een aflopend kruis en alhoewel ik het niet helemaal goed kan zien zijn de achterbenen wat sabelbenig, dat is een wat lang been wat een flauwe hoek erin heeft, bovendien staat het dier nogal met het gewicht onder zijn massa, maar hij staat niet ergens goed opgesteld, dus kan ik dit niet goed beoordelen..

eigenlijk kun je dus zien dat het de achterhand nog niet voldoende ontwikkeld heeft, maar gezien zijn leeftijd komt dat nog wel goed. Knipoog

schoduer, ja iets steil, maar kijk eens naar de hoek van het schoudergewricht? die is ruim genoeg, dus zal hij voldoende voorwaartse beweging kunnen maken..

ja de rug... iets kort, maar vind ikzelf juist een pluspunt Knipoog

mooi beestje hoor! en hij kijkt niet sjaggerijnig, komt op mij juist meer over als een pestkop hahahaha

haha oke bedankt Haha!
is idd een grote deugniet Bloos!