Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Toydoll schreef:Je paard hoort 4 'warme' hoeven te hebben, d.w.z. dezelfde temp als de rest van het paard.
Met ijzers is de doorbloeding slechter en zijn de hoeven dus (te) koud...
Als de hoeven warmer zijn dat het paard zelf zit er idd iets niet goed, maar als ze kouder zijn is de doorbloeding slecht, en met ijzers is dat zoiezo het geval...
hesterv schreef:Het kan met bevangenheid of een ontsteking te maken hebben maar dat is vrij moeilijk te voelen. En vaak lopen ze dan ook niet 100% regelmatig lijkt me. Maar als je het echt niet vertrouwt zou ik er toch even een veearts bij halen. Dat soort dingen kun je beter voor zijn voordat je het erger maakt..
Succes ermee!
Blue_Star schreef:Ik had hierover een topic al geplaatst maar vind hem niet terug en heb ruzie met de zoekmachine,dus plaats ik hem even
Mijn vzpaard heeft momenteel 4 warme hoeven,niets aan de hand zou je zeggen,gewoon doorbloeding
wat ik wel raar vind,hij had dit vroeger niet
maar goed,dit vind ik niet zo erg
MAAR wat ik wel raarder vind is dat hij 2weken geleden koude hoeven had
de week erna 3koude en 1warme of 3koude en 2warme
het verschilt allemaal! heb alle soorten al gehad
is dit normaal of juist niet??
Misschien komt dit omdat hij andere ijzers heeft?
LPtjuh schreef:

hesterv schreef:Je ziet ook vaak duidelijker verschil (als ze al bevangen zijn) hoe ze op het harde lopen en hoe in de bak. Laat ze aan de hand zien op het harde en hij is onregelmatig maar niet in de bak dan komt dat dus door de zachte ondergrond. Pijn hoeven ze trouwens niet altijd te laten zien, die van mij loopt werkelijk waar overal doorheen. Moeilijk te ontdekken wat hij heeft dus. En in de stap is het vaak minder erg dan draf ivm belasting denk ik.
Maarja, mn paps is de veearts en ikke niet dus weet het niet allemaal precies hoor!!