Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
.Kijk nu staan ze op het land en eten dus ook nog gras en als het gras wat langer is krijgen ze alleen 's avonds voor de nacht een half plakje hooi per dier is de wei kaal dan krijgen ze 's morgens ook een half plakje hooi.In de winter zit de C-pony denk ik op 3 keer per dag op een half plakje hooi en de E-pony 3/4 plakje hooi per keer.De stal houder vind het lastig om minder als 1 plakje te geven
{ te veel werk en het knoeit wat meer} dus hij gooit er soms ook wel eens een heel plakje in bij beide en dan hebben ze dus iets meer en moet ik weer klagen want je ziet het direckt als ze weer een paar keer meer hooi hebben gehad. 
Charos schreef:maar een paard is gebouwd om de hele dag te eten (in beweging houden van darmen etc.).
! (en anders kan iedere DA je dat vertellen.)
! Dat betekend dat als er 3 balen liggen (voor 3 paarden) ze gewoon stug door eten totdat het op is
!xyzutu2 schreef:Gelukkig, ik ben dus niet de enige met dit probleem.... :;)
Ik ben zelf echt 100% voor de beesten onbeperkt aan hooi laten knabbelen aangezien dat goed is voor maag, darmen, humeur en tegen verveling, maar dit lijkt me gewoon niet helemaal haalbaar met deze twee pony's. Erg jammer, maar dit is toch iets waar ik dan een stokje voor steek!
.
.Sterre schreef:*Wendy, dat kan je in ieder paardenboek lezen! (en anders kan iedere DA je dat vertellen.)
) voor gestudeerd
.
!) geeft al aan, dat het een dier is wat ook veel nodig heeft om die darm ook te vullen!
, maar ik denk dat je zelf ook wel weet, dat een paard in de vrije natuur de hele dag z´n neus naar beneden heeft en bezig is met voedsel te zoeken.
.) En dat het hele jaar door!
.
...
, zomers pas ik het aan, afhnakelijk van hoe lang ze op de wei staan.
. Myra1 schreef:Ik heb met mijn paard alleen het probleem, dat na haar hooi/kuil ze vervolgens de HELE stalbodem naar binnenwerkt... (van de week besefte ik dat dat neerkomt op soms meer dan een kruiwagen per dag).
Dus ze vreet een stalbodem stro en 7 kilo kuilgras per dag... toen ze nog op hooi stond kreeg ze 1/3 baal per dag.