Al eens naar een paardenmarkt geweest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Al eens naar een paardenmarkt geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:33

Hoihoi,

Ik vroeg me af of jullie al eens naar een paardenmarkt zijn geweest?

Ikzelf nog nooit maar ik ga in oktober erheen.
En hoe was het? Heb je ook een paardje gekocht?

Groetjes Haha!

Marigold

Re: Al eens naar een paardenmarkt geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:58

wel eens geweest, gewoon klein en plaatselijk.
geen verschrikkelijke dingen megemaakt, wel veel leuke pony's gezien, en zielige oude pony's en veel kleine shet veulens bij elkaar..
het was vrij druk in de zin van dat mensen dwars door 'het volk' heen een pony lieten draven en dat soort dingen.

ben je van plan er een pony te kopen dan?
want daar is van te voren eigenlijk niks over te zeggen, het ligt er net aan wat de aanvoer is, waren toen echt wel leuke mooie pony's bij hoor!
(maar ook arme dieren waarvan je je echt afvraagt waar die vandaan komen, uit welke kale wei of donkere stal, zielig! )

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:04

Ik ben er nog nooit heen geweest.
Ga je er heen om een pony te kopen, of gewoon om te kijken?
Het lijkt mij aan de ene kant wel een goede plek om een pony te kopen omdat er natuurlijk veel keus is.
Maar ik denk toch dat ik liever gewoon een paard zou kopen waarbij je er gewoon rustig over na kunt denken, en eventueel eerst kijken of de pony je bevalt.
In ieder geval veel plezier op de paardenmarkt! Haha!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:08

Ik ben een keer op de ponymarkt in Heeten geweest. Nou das iets voor mij. Daar ben ik veel te soft voor.

Er stond bijvoorbeeld een shetveulen, geschoren en wel. HAd waarschijnlijk schurft oid gehad, dus dan maar scheren..... Het was best koud en dat arme ding stond zo te bibberen. Echt zielig, ik had het beestje bijna meegenomen.

Het is dat mijn man het er niet mee eens was, ik had nl. al twee shets en absoluut geen plek voor nog een.

Maar ik ga in ieder geval niet meer naar een ponymarkt.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:22

Bar schreef:
Ik ben een keer op de ponymarkt in Heeten geweest. Nou das iets voor mij. Daar ben ik veel te soft voor.

Dat heb ik ook ja, ben weleens in Utrecht op de markt geweest, nou ik zou ze 't liefst allemaal mee naar huis nemen.

Ik zou trouwens nooit een paard op de markt durven kopen.

Mii_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:25

jaah k ga elk jaar naar Skötermarkt in Heerenveen.. dat is een super grote paardenmarkt.! Je ziet er wel aparte dingen soms.. maar k vin et altijd super gezelli met al die paarden om je heen! Je ziet wel eens van die smeerpijpe, die paarden lopen te meppen, maar je kunt er niks aan doen,,:S jammer genoeg!
Enne vroeger kocht me pa altijd een paar paardjes.. namelijk handelaar Knipoog maar dat is nu voorbij,, me vader koopt geen paarden meer op markten.. Is niet altijd te vertrouwen! Vind ik zelf ook! maar tis gewoon leuk om daar over die markten te struinen!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:28

wij gaan altijd met de de paarden voor de verkoop!zuidlaardermarkt en rodemarkt enzv,altijd hartstikke gezellig!maar klopt soms is het wel sneu om te zien maar daar moet je je gewoon voor afsluiten.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:31

Ben de laatste keer naar Hedel geweest, geen rare dingen gezien..
Vond het alleen wel zielig dat ze daar die pony hadden achtergelaten, omdat ze hem niet verkocht hadden.. Ach gut

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:48

Ik nog nooit ik ga er volgende week woensdag toevallig heen. Ik zou me ogen niet teveel op de zielige pony's richten. dat doe ik nogal snel.

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:13

ik ben al een aantal keren op een paardenmarkt geweest. heb der nooit een paard gekocht maar vind het altijds wel leuk om te kijken maar vind het zelf ook wel weer een beetje zielig voor die beesjes

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:37

Ben afgelopen jaar naar Heeten geweest. Ik vond het wel leuk om eens 'mee te maken'.
Maar echt boeren zeg. Beetje met stokken prikken en bij de shetten de staart omhoog raggen om te zien wat het geslacht is...

Ook leuk was dat ik uiteraard te laat kwam op school. (Maar meneer, ik was naar de ponymarkt in Heeten en op de terugweg was het spits en stonden we in de file, in feite waren we voor de file gebleven maar thuis wachtte koekjes en thee Clown )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:24

Ben dit jaar en vorig jaar geweest naar de paardenmarkt in Heenvliet, geen paard gekocht, meeste paarden zien er slecht uit, veel shetlanders en merries met veulens.
Natuurlijk waren er uitzonderingen maar veel goeds was het niet.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:26

ik ben er 1 keer gaan huilen samen met iemand omdat er friezen stonden waar je de ribben van zag en allemaal litttekens hadden Boos!

en ze kregen ook soms nog een knal met de stok als ze niet aan de kant stonden Verdrietig

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 09:31

Ik ben afgelopen woensdag naar de paardenmarkt geweest, in juli en september ga ik ook....vorig jaar heb ik wel een paard op de markt gekocht (maar dan wel van een particulier met papier)...ik vind de meeste er heel slecht bij staan. Echt gewoon te zielig voor woorden!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:04

Al verschillende keren op een paardenmarkt geweest. Je moet er niet heen als pennymeisje... Even ter verduidelijking: Als je het lot van de paarden te heftig aantrekt... Je moet niet heel soft zijn zal maar zeggen, omdat soms het beeld van sommgie markt paarden wel behoorlijk tegen kan vallen. Heb je daar geen moeite mee, is het erg leuk. Iig dat vind ik zelf. Altijd wel een leuk uitje zo'n paardenmarkt, al zal ik nooit naardie van Utrecht gaan, volgens mij zijn daar namelijk veel slachtpaarden aanwezig...

Van die echte handelaren vind ik niet zo fijn, maar ga me niet druk of verdrietig voelen als er ee paard met de stok geport wordt ofwat... Kijk, als het dier in elkaar geslagen wordt is het wat anders.
Je ziet vaak van die veulentjes: eerste keer van mama weg, eerste keerhalster aan, eerste keer vaststaan... Sneu is het idd, als je daar niet tegen kan, is een paardenmarkt niets voor je... Al blijft het soms wel schrikken. De eerste keer vond ik het onwijs erg allemaal, ogen uitgekeken (geschokt), maar nu maak ik er niet echt een punt van...
Ik heb dan ook nog nooit een heel erg extreem geval tegengekomen.

Zelf nooit een paard op de markt gekocht, vind ik znoiot zo'n heel fijn idee. Je kant niet even proberen met rijden (of nou ja, heel soms kan dat wel, maar het is niet ideaal).

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:27

Ik ben 2 weken geleden voor het eerst gegaan. Gewoon om eens rond te kijken hoe het eraan toe gaat. Heb 2 supermooie haflingers zien staan daar.... meteen gek op ze... ze zagen er supergoed uit!!

Waren wel veel shetjes die er niet uitzagen en die ook helemaal gek werden daar.. die kregen dan een klap met een wandelstok Boos!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:14

Ik woon in Zuidlaren waar in oktober de grootste paardenmarkt van europa gehouden wordt, meer dan 2000 paarden en ponies. Ga er altijd naar toe en echte wantoestanden zie je niet want er wordt behoorlijk gecontroleerd. Vorig jaar is wel een Duitser gearresteerd die een ponyveulen in zijn auto had opgesloten met de ramen dicht of zoiets. Hij kreeg een boete en kon die pony meteen inleveren.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:44

Ben twee keer in norg geweest :p stelde geen reet voor en naar zuidlaren ...vond het wel mee vallen opzich.Was iig heel gezellig Haha!

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:54

k ben ook eens op een paardemarkt geweest ik vond dat er veel zielige beestjes tussen stonden Huilen
er was 1 pony die had zijn boventanden helemaal over de mond heen zo zielig he Huilen maar er waren ook een paar mooie tussen maar de meeste waren mager en onverzorgd en ze stonde de hele dag zonder water of hooi....maarjah daar is niks aan te doen het enigste wat je kan doen is zo een beestje kopen en een beter leven geven.
maar voor de rest is een paardemarkt best wel gezelig en zo je kunt er veel leuken spullen kopen dus neem een dikke beurs mee Clown haha..
xx jashin

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:57

Ik ben 1 keer naar de Schotermarkt geweest dit jaar. Megaschokkend niet, maar heb bij bepaalde paarden wel even de andere kant opgekeken. En nee...ik zal nooit iets op de markt kopen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:20

Mijn eigen Mist had bijna op de markt in den bosch gestaan....als ik haar niet van de handelaar gekocht had. Nu na 20 jaar kan ik zeggen dat ze nog geen dag kreupel is geweest, en behalve inentingen nog nooit een DA gezien heeft, maar het was dan ook haar karakter wat haar bij een handelaar deed belanden (ik heb er dan ook redelijk mee afgezien......maar heb wel leren zitten !)
Ben daarna een paar keer in Den Bosch geweest en idd sommige boertjes die daar rondlopen kon ik wel wurgen !
In theorie zou ik wel durven er een paard te kopen, de grootste "miskoop" letterlijk en figuurlijk heb ik bij een fokker gekocht- mijn nu 18 jarige paard met al 15 jaar arthrose (verwaarlozing!) maar door dit paard heb ik zoveel over "benen" geleerd dat ik er redelijk zeker van zou zijn met een gezond paard terug te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 18:49

Jahoor om er nog wel eens op zo'n markt. Gewoon voor de nieuwschierig heid. En soms staan er wat kraampjes met leue spulletjes voor paarden enzo en neem ik wel eens wat mee. Een paard heb ik nooit op de mart gekocht. En ben dat ook niet van plan, heb er genoeg Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:49

ik vind het er altijd heel gezellig! je moet niet bij ieder paard denken ooooooooh wat zielig, want zo zielig zijn ze niet hoor. er wortd goed gecontroleerd door dierenartsen, de enige minpunten vind ik de hoeven...
verder kan je er voor weinig een soms leuk paardje kopen. maar genept worden kun je overal...!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:59

Ga ieder jaar naar Hedel en naar Lottum markt, en wel eens wat verkocht daar, en ook 1 keer wat gekocht, en dat was een hele beste koop. Een welsh a hengstveulen, gekocht voor een meisje wat 3 werd. Zij heeft er op gereden, haar kleinere zusje heeft hem overgenomen, en uiteindelijk L2 mee gereden (hoger kan niet) en meerdere malen kampioen en reservekampioen geworden op NKB, NCB en KNHS kampioenschappen.