Vraagje over Wintec zadels.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Vraagje over Wintec zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 18:54

Hallo,

ik heb een vraagje voor de mensen die ervaring hebben met wintec zadels.

Liggen deze zadels ook goed op paarden/pony's met een hoge schoft.

Het zadel wat ze nu heeft ligt niet helemaal lekker aan de voorkant, waardoor het gaat klapperen.
Ik ben nu dus op zoek naar een nieuw zadel, en ik vind Wintec zadels wel heel lekker zitten Lachen

Hoop dat jullie het weten...

Liz

Pharlap

Re: Vraagje over Wintec zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:17

Ik vind de wintec absoluut niet goed iig niet op mijn paard en voor mijn rug. Het lag scheef, het zweetblad scheurde op het stiksel ( de zaak waar ik hem kocht stuurde hem niet terug naar de fabriek ) en de buitenkant van de beugelriemen scheuren snel. Wat ook jammer is, is dat de meeste zaken de wintec niet komen passen.
Mijn paard heeft trouwens ook een heel hoge schoft.
Dit is iig mijn ervaring.
Groetjes Pharlap.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:43

Lag het verder wel goed op de schoft?
Ik zal wel heel erg eigenwijs zijn, maar ik vind het wel lekkere zadels...

Liz
Laatst bijgewerkt door LizMD op 11-06-05 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:47

Ik vind het super zadels. Ik had het op mijn KWPNer liggen met vrij hoge schoft, maar wel erg breed. Zat heerlijk als een huis.
Heb er 2 jaar mee gereden (toen verkocht ivm aanschaf haf) en ga nu weer een wintec kopen.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:11

ik heb er ook 1, willem heeft hoge schoft ennog eens weinig bespiering in zijn rug waardoor zijn ruggengraat een stuk uitsteekt over de hele rug. ik moet hem om de zoveel maanden gewoon door van rijs na laten kijken, omdat hij vaak aangepast moet worden, maarverders is dit 1 van de betere zadels die ik voor hem gehad heb(heb er al 6 versleten)

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:13

ik heb er ook 1, hij ligt goed op mijn haf van 1.52 en op mijn kwpnér van 1.76m

Ik heb trouwens een wintec2000

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 20:21

Het beste is wel om het zadel door een kundig persoon te laten passen, zoals voor elk zadel geldt. Wintec zadels kunnen ook worden opgevuld, en dat gaat niet bij elk kunststof zadel. Het zijn op zich prima zadels, ik heb er vooral goede ervaringen mee.
Als je 2e hands koopt: ZORG DAT JE WEET HOE ZO'N ZADEL ERUIT ZIET! Ik heb vorig jaar een wintec gezocht en wat je dan allemaal aangeboden krijgt als zogenaamd wintec...... Rolleyes Alleen een stickertje of stikseltje waar wintec op staat, betekend niet dat het een wintec zadel is.
Succes ermee!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:27

Ik ben heel erg tevreden over m'n wintec. Ligt goed op m'n paard en lekker makkelijk in onderhoud. Ik zou proberen of je er een kan passen, dan zie je zlef hoe het ligt op een paard met hoge schoft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 02:17

Ik ben ook heel tevreden met mijn Wintec (heb de Wintec 500 dressuur), ligt goed op mijn beide knollies (zie onderschrift, foto's). Alleen staat de mijne nu te koop omdat ik nog een dressuurzadel heb en met Stan overga naar een westernzadel.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:12

@ gekke_koei: Hoevaak laat jij het zadel dan nakijken?"
@ Anouar15: Bij ons op de manege heeft een pony (kleine arabier) ook een wintec. Ik denk dat ik die van de week er maar eventjes op ga leggen.
De ruitersportwinkel op het erf v/d manege gaat vanmiddag weer open; hoop dat ze daar wintecs (iig zadels) verkopen. Lachen

Bedankt alvast!
Liz