Dit is wel heel raar.. Kijk alsjeblieft eventjes!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RaGnaa

Dit is wel heel raar.. Kijk alsjeblieft eventjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 17:57

Haajj.. Pling

Ik wil jullie eventjes wat vertellen, en ik hoop dat ik - nadat jullie m'n Topic hebben gelezen - wat reacties en hulp krijg!

Een paar daagjes geleden kreeg ik een emailtje van iemand die haar paard wou verkopen. (Ik had nl. een berichtje geplaatst, waarin ik een paard zocht in een goedkope prijsklasse..) Het was een Kwpn paard van 11, bijna 12 jaar. Hij heeft een peesblessure (gehad), en hij moet nog even 1 1/2 maand stappen. Verder mag hij nooit meer springen, want dan kan hetzelfde gebeuren.. Dat is voor mij niet zo'n groot probleem, want ik ben toch van plan om alleen Recreatief en Dressuur te gaan rijden.. Hij was wel behoorlijk goedkoop! De vraagprijs - in overleg met haar ouders - was slechts €500,- inclusief z'n spullen! Ik snap er niets van, zo goedkoop?! Ik zou graag jullie mening willen horen, en wat jullie zouden doen, als je mij was.. Tips zijn ook meer dan welkom! Knipoog

Woest

Re: Dit is wel heel raar.. Kijk alsjeblieft eventjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:01

sommige mensen 'dumpen' hun paard naar dat hij iets niet meer kan...wat niet naar hun goesting is (ik bedoel dan sommige mensen)

en dan doen ze hem goedkoop weg,
ik zou zelf gaan kijken, en door de dierenarts grondig laten onderzoeken, en als hem goed keurt voor de dingen die jij van het paard verwacht zou ik hem kopen Lachen veel sucses

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:02

Ik zou geen paard kopen op een moment dat hij nog niet hersteld is van zijn peesblessure. Als blijkt dat de blessure over 2 maanden weg is en hij dus gekeurd kan worden door een dierenarts, is het misschien wel iets. Helemaal, omdat je zelf aangeeft niet te willen springen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:42

een paard met peesblessure kan er altijd gevoelig op blijven. sommige mensen verkopen m voor weiing( slachtwaarde) zodat mensen m makkelijker kopen omdat het een kleiner risico is ( je investeerd niet zo veel geld)dat je loopt mocht t toch weer mis gaan. Zelf zou ik niet zo snel zo'n paard kopen. Liever iets meer neer tellen en 4 gezonde benen ook al kan je nooit alles uit sluiten en kun je alsnog pech krijgen met je paard

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:55

Het kan ook zijn dat ze hem gewoon zo goedkoop wegdoen omdat ze willen dat hij zeker in goede handen komt die niet op een kreupel paard gaan rijden.
Ik zou er gewoon even heengaan en laten onderzoek door de DA. Lachen

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:18

Ik zou het zaakje niet vertrouwen, het klinkt natuurlijk aantrekkelijk, nog even een goed maandje stappen en dan lekker aan de slag, maar voor peesblessures kan je geen vaste tijd afspreken, ik zou het niet doen.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:21

Misschien kan je vragen of je een x mag komen kijken. Vraag of je een dierenarts mee mag nemen, die kan de blessure onderzoeken. Vinden ze het het niet goed dat de dierenarts mee komt, vergeet dat paard dan maar. Daardoor laten ze wel blijken dat er iets niet helemaal pluis is. Succes ermee!!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:29

Ik ga met bijna alle antwoorden mee, ik zou zelf ook wachten tot het helemaal over is. Het is een zeer aantrekkelijk bod, maar een blessure kan nog wel langer aanhouden dan een maand. Strax koop jij het paard en gaat de belssure pas over een maand of 6 over. Zelfs zou ik wachten tot het wat beter is, vervolgens met een VA er naar toe. Laten keuren in dien noodzakelijk, en dan pas kopen.. Gaan ze er niet mee akkoord?? Dan houd het op, er komt vast nog wel een paardje voorbij wat in jou prijsklasse valt. Let wel, koop je een paard wat mankeert dan koop je zijn gebreken er bij.... Nu ist net als Sandro zegt, een ongeluk zit in een klein hoekje en een duurder paard wil natuurlijk ook wel eens wat mankeren. Maar als je een paard koopt wat al een blessure heeft is de kans groter, dat het weer wat kan krijgen, of altijd blijft rondlopen met iets...

SUc6 met je keuze

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:30

Tja je kunt natuurlijk gaan kijken en tijdens de evt keuring een scan laten maken door de dierenarts. Vindt het persoonlijk nogal een laag bedrag. Het geeft mij een gevoel van "hier is meer aan de hand"maar goed dat hoeft niet altijd zo te wezen natuurlijk! Ik heb zelf momenteel een paard met een peesblesure en zou hem hierom (nu nog) niet weg doen en zeker niet voor zo weinig geld. Bovendien als hij nog maar een 1,5mnd moet stappen zou ze hem zelf weer kunnen trainen en is hij meer geld waard. Dus waarom zou ze dat niet doen. maar goed kijken kost vooralsnog niets!

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:11

Ik zou het paard ook eerst door een DA laten beoordelen (scannen) zodat je een beter beeld van de blessure krijgt!

Mijn paard staat op dit moment ook op stalrust en staptraining ivm een peesblessure! Dit heeft ze al voor de 3e keer aan dit been!!!! Het zal dus altijd een gevoelige plek blijven!
Ik verkoop mijn paard nooit om deze reden, maar ik kan me voorstellen dat deze mensen hem goedkoop weg willen doen.

De blessure zou opzich helemaal kunnen herstellen en als jij er toch alleen recreatief en dressuurmatig mee wil gaan rijden, kun jij nu goedkoop aan een paard komen!
MAAR als de blessure niet hersteld of terug komt (net als bij mijn paard) lig je weer maanden 'uit de running' EN ben je waarschijnlijk veel DA kosten kwijt!!! Ik heb net de rekening van het eerste consult, medicatie en behandeling van m'n paard gekregen en dat was bijna 300,-!!! Daarbij krijgt ze nu shockwave therapie en de DA heeft me gezegd dat het totaal wel eens 1000,- zou kunnen gaan kosten!!!!!
Weet waar je dus aan begint!
Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:46