rangorde

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Kirsten__

rangorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 16:59

ik heb een vraag
ik heb sins 28 mei een haflinger hij staat bij andere in het weiland
daar is hij helemaal gek op een tinker en die merrie is ook gek op hem
maar hij vocht om haar met een new forest omdat hij daar de alfa ruin is
dat liep er uit de hand dus hebben we mijn haflinger ruin en die tinker merrie naar een ander weiland gebracht wand hij zit helemaal onder de wonden
heb ik daar goed aan gedaan
oja hij komt touwens niet meer terug naar die new forest
groetjes kirsten en een lik van wouter

TheSam

Re: rangorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:24

Tja, je had het ze ook uit kunnen laten vechten.. dan was de rangorde waarschijnlijk wel bepaald. Maar als mijn paard onder de wonden zou zitten zou ik m ook met een ander apart zetten hoor Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:29

Ik zit nu een beetje met hezlefde probleem. Anouar wordt steeds weggejaagt als hij ergens staat. Meestal als ik bij hem kom staat hij alleen maar om zich heen te kijken en eet hij niet en als ik met hem langs een ander paard moet doet hij een beetje bang en gaat er het liefst met een boog omheen. Hij zit ook elke dag helemaal onder de wondjes.

Als ik met iemand anders ga rijden plakt Anouar echt helemaal tegen die ander aan, alsof hij dan zo blij is dat hij met een ander paard mee kan en niet weggejaagt wordt.

Ik kan hem alleen niet in een andere wei zetten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:44

Anouar15 schreef:
Ik zit nu een beetje met hezlefde probleem. Anouar wordt steeds weggejaagt als hij ergens staat. Meestal als ik bij hem kom staat hij alleen maar om zich heen te kijken en eet hij niet en als ik met hem langs een ander paard moet doet hij een beetje bang en gaat er het liefst met een boog omheen. Hij zit ook elke dag helemaal onder de wondjes.

Als ik met iemand anders ga rijden plakt Anouar echt helemaal tegen die ander aan, alsof hij dan zo blij is dat hij met een ander paard mee kan en niet weggejaagt wordt.

Ik kan hem alleen niet in een andere wei zetten.

Ja dat is idd erg vervelend.. .Bij ons ook zown merrie die er heel lang over deed om geaccepteerd te worden, wordt ook telkens van der plekje weggejaagd en ze eet ook bijna niet, je kan ook bijna niet bij haar komen want dat jagen die andere paarden haar gauw weg....
Nu na 4/5 weken gaat het iets beter, maar nog steeds staat ze veel in haar eentje te nixen en ze komt nog niet echt bij de kudde.....

Mijn paard is gelukkig zo dominant dat ze binnen 2 dagen de leiding had haha, en dus degene is die iedereen wegjaagd voordat ze gaat eten (A)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:47

Anouar staat daar nu 2 en een halve maand. Eerst ging het heel goed, was ik dik bevriend met z'n buurman en kon hij het heel goed vinden met de rest.

Nu ik dit schrijf zit ik me opeens te bedenken dat die buurman sinds kort in de andere wei staat, misschien heeft het daarmee te maken.

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:20

Soms is het goed om paarden de rangorde te laten bepalen, dat is heel natuurlijk, aar het moet natuurlijk niet uit de hand lopen en niet aan de gang blijven, ik denk dat je er op zich geen kwaad mee hebt gedaan.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:16

bedankt hier helpen jullie mij egt mee
mijn haffie gaat trouwens niet meer trug naar zijn oude kudde
waar hij nu staat is hij al alfa ruin en hij heeft het erg naar zijn zin
maar zijn wondjes zijn nog lang niet over
hij heeft eeen openwond op zijn halfslagader zitten(op de huid dan )
daar zijn bijrijster en druk mee bezig en we houden die wond goed in de gaten
en met de ander wonden gaat het goed en genezen snel
groetjes kirsten en een lik van wouter