Eenkennig paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rin

Eenkennig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 15:38

Hallo mensen,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn vriendin heeft vorige jaar verlammingsverschijnselen gekregen aan haar been. Ze heeft mij toen gevraagd haar paard te rijden todat zij weer hersteld was. Ik heb haar paard een jaar gereden en heb een goede band met hem gekregen, hier zit nu ook het probleem. Sinds een maand probeert ze zelf haard paard weer te rijden, dit gaat echter niet helemaal niet goed. Hij probeerd haar op alle mogelijke manier eraf te gooien, zodra ik er weer op zit is het goed. We hebben hem nu een maand de tijd gegeven om weer aan haar te wennen maar er zit geen enkele vooruitgang in. Hebben jullie tips om deze combinatie weer passend te maken?

Ephona

Re: Eenkennig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:40

Ze moet het paard veel poetsen en lekker wat grondwerk doen. Veel wandelen enzo. Dan wennen ze weer aan elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:41

Hoe doet hij het als er een andere ruiter op zit, dus niet jij of je vriendin?
Pas dan kun je zeker weten of het eenkennigheid is.
Het kan namelijk ook zijn dat je vriendin, misschien door haar verlamming, anders te paard zit als voorheen.
Dus een been meer naar achter, klemt met de benen om te blijven zitten oid. waar hij nu vervelend op reageerd.

Veel succes, want dit is niet echt fijn voor je vriendin.

Rin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 15:54

Nee dit is inderdaad niet fijn voor m'n vriendin, voel me er ook best schuldig over. Haar moeder en zusje hebben er ook op gereden en ook hun wilde hij er in het begin af gooien. Later begon hij echter mee te ontspannen en ging het veel beter maar op dat moment stond ik er naar te kijken. Later hebben ze het nog een keer geprobeert en ging het al veel minder. Maar bij m'n vriendin lijkt het wel alsof hij helemaal gek wordt, misschien toch voor een deel de beenligging.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:49

oei...
lijkt erop dat dit dier haar domineerd omdat ze "zwakker"is door haar handicap, alhoewel deze nu weer goed kan zijn.

sommige dieren doen dit, die accpeteren niet dat hun baas veranderd is.
ze moet inderdaad heel veel grondwerk gaan doen, eerst weer bevestigen wie er nou eigenlijk de baas is, dan pas weer het rijden gaan oppakken..

Rin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 19:01

Nou je het zegt, daar lijkt het inderdaad op. Merk aan m'n vriendin dat ze steeds banger wordt voor haar paard, dit lijkt me niet bevordelijk voor het herstellen van de band met haar paard. Het was altijd een pennydroom van mij dat ik zo'n sterke band met een paard zou krijgen dat hij niemand anders meer zou tolereren. Vind het nu toch niet echt leuk meer.