Weekendje weg met de paarden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MvdB_

Weekendje weg met de paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 13:04

Hallo,

Ergens in het najaar willen wij (ongeveer 6 meiden en dus ook 6 paarden) een weekendje richting de Veluwe of het strand. Daar willen wij dan gaan rijden, zodat we ook eens een ander omgeving zien. Weet iemand waar je dat kan en waar het ook nog leuk is?
Wij willen zonder begeleiding de ritten maken, maar wel met een routebeschrijving Haha! . Wat ons ook leuk lijkt is om naar een andere plaats te rijden zodat we de 2e nacht ergens anders verblijven.
Heeft iemand tips?Alvast bedankt.

Kyona

Re: Weekendje weg met de paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:21

Gaan jullie met eigen paarden of willen jullie ze huren? Als jullie met eigen paarden gaan, kan ik je camping Boszicht in Laag Soeren aanraden. Daar is het echt super: gezellige mensen, goede verzorging en mooie omgeving.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 22:27

Kijk eens op deze site. http://www.hippisch-toerisme.nl/
Daar vind je veel info.

Ik kan de Veluwe iig erg aanbevelen. Erg mooi en de ruiterroutes zijn er perfect aangegeven. WIj gaan zelf in augustus met de paarden naar Samoza in Vierhouten. Wij hebben daar een huisje en de paarden staan op de manege op het park.

Veel plezier gewenst alvast.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:03

We gaan met eigen paarden. Bedankt voor de tips. Ik denk inderdaad dat de Veluwe leuker is dan naar de kust. Al wil ik dat ook nog altijd een keer doen.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:08

Ik ben net terug van een weekje veluwe.
Ik ben in de omgeving Epe - Heerde geweest, super mooie omgeving waar je heerlijk (uren) kunt rijden.
De paarden stonden op Stal Marskamp in Heerde, mooi bedrijf en onwijs vriendelijke mensen.
Voor foto's van de omgeving kan je kijken in m'n onderschrift Knipoog

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:13

Wij zijn jaren met een stel vrienden met eigen paarden naar Ameland of naar Schier geweest. Erg leuk! Belangrijkste tip: ga van tevoren kijken. Hoe zijn de boxen? Kunnen ze allemaal bij elkaar staan? Wij hadden een afgescheiden stuk voor onze eigen paarden ivm risico van ziektes. Hoe ga je het regelen met voer, wij namen meestal eigen brok mee en voerden hooi van de staleigenaar.
Hoe is het toezicht, of kun je in dezelfdeaccomodatie slapen (verreweg het leukste, wij hebben ook wel eens 3 km van de paarden afgezeten, dan moest je 's avonds nog weer voeren of je wou toch nog even kijken hoe het ging - niet leuk!)

Over strand of Veluwe: wij wonen midden in de bossen, dus zijn wat dat betreft verwend, voor mij ging er dus niets boven op het strand crossen. Ik vond dat GEWELDIG!! Eindeloos galopperen, lekker door het water spetteren, echt prachtig. We gingen wel altijd eind spetember/begin oktober, dan is het niet druk meer en heb je geen last van toeristen.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:17

Wij wonen hier ook tussen de bossen, dus het strand is wel eens leuk ter afwisseling, maar in een ander bos rijden is ook wel weer eens wat anders. We willen inderdaad wel op het zelfde terrein overnachten als de paarden en ons eigen voer meenemen. Maar het is een goede tip om eerst een keer te gaan kijken. Bedankt!