woensdag kwam arnold(de eigenaar van mijn verzorgpony's) op het idee om de pony's weer naar osen te brengen. daar is grotere wei en hij zei dat er weer veel gras instond.
ikzelf vond dat ze best nog even daar konden blijven eigenlijk, maargoed ze moesten tog daarheen. ik zou eerst nog even kunnen rijden maar toen ik net ong. 6 rondjes gestapt had kwamen ze al aan.
en toen moesten we erheen.
het is vind ik een erg grote wei. ik schat hem ong. 30 bij 60 (meter
)er staat daar echt heel hoog gras en ze kunnen in de hele wei. op sommige plekjes is wat lager gras maar dat is niet veel/vaak
is dat niet wat gevaarlijk zegmaar met koliek enz.?
ik heb het er al met arnold over gehad om de wei weer in stukken te verdelen, zoals het eerst was. maar hij vond dat niet zo heel erg nodig want koliek was tog niet zo erg en ze eten tog niet meer dan goed voor ze is was hij aan het beweren. hoe zou ik dan iets kunnen doen? (ik zou bijv. ook zelf de wei in stukken kunnen verdelen maar ik kan het niet zomaar gaan doen.)
dit is de wei waar ze eerst in stonden(waar ik ook in rij, ik heb geen foto appart van de wei dus dan maar zo
)hier staan ze nu
ze staan al een tijd op de wei hoor.Niet zo mutsen hoor,kan echt geen kwaad om die dieren nu op deze wei te zetten.Zit echt niet teveel eiwit in dit gras,is niet van dat sappige vette gras wat ik zo op de foto s kan zien,dus kan in mijn opzicht echt geen kwaad als je ze daar nu opzet(