Wintec schuift van links naar rechts!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Wintec schuift van links naar rechts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 20:28

Ik heb een Wintec Cair vs zadel, die netjes op de rug van mn pony ligt.
Tenminste zo lijkt het, overal netjes genoeg ruimte en hij knelt niet, misschien is dat nu het probleem.
Met rijden beweegt het zadel me veelste veel, ik zit er dus ook niet stevig op, hij schuift niet van voren naar achteren of andersom, maar van links naar rechts.
Ik heb de pony al extra aangesingeld, maar dat helpt geen fluit.
Een smallere boom erin gezet, misschien helpt dat wat, hmmm..... mooi niet een dik bontje eronder.......ook niet..........
Het zadel ligt dus ergens niet goed, maar waar?

Is er iemand die kan zeggen waar het aan kan liggen of is het zoals met de meeste zadel problemen afhankelijk van veel factoren en dus niet via de pc te zeggen? (wat ik me goed kan voorstellen)
Misschien is er een algemeen 'iets' waardoor een zadel van links nar rects schuift? Koe Zadel te breed voor de pony misschien?
Laatst bijgewerkt door cissie op 10-06-05 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Re: Wintec schuift van links naar rechts....ik wordt er gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:05

Ik zou de zadelmaker even laten komen!
Dit hoort beslist niet!

Lenneke_

Re: Wintec schuift van links naar rechts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:06

Mijn wintec schuift ook. Maar er ligt eigelijk geen één zadel echt stil op mijn paardje met een hele ronde rug. Heb er al zoveel zadels op gehad. Met een neopreensingel is het minder. Maar ik ben er nu al zo aan gewend dat ik het raar vind als ik op een paard zit waar het zadel wel stil ligt.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 22:26

Anouar15 schreef:
Mijn wintec schuift ook. Maar er ligt eigelijk geen één zadel echt stil op mijn paardje met een hele ronde rug. Heb er al zoveel zadels op gehad. Met een neopreensingel is het minder. Maar ik ben er nu al zo aan gewend dat ik het raar vind als ik op een paard zit waar het zadel wel stil ligt.

Nu je het zegt, mijn haflinger heeft ook en erg ronde rug, bv zonder zadel rijden is echt lastig, terwijl ik dat bij andere paarden/ponys geen moeite mee heb.
Dat het niet normaal is en waarschijnlijk ook niet goed, snap ik
Ik heb sinds kort een neopreensingel, helaas merk ik daar geen verschil mee.

Heb een Oud wintec dress zadel, wat wel goed ligt op haar, de inch maat voor mijn kont/been is wat krap, maar goed het is maar voor even, omdat ik een westernzadel ga kopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:32

Ik rij heerlijk zonder zadel op m'n ronde arabier Haha! Hij is niet heel rond ofzo, wel gewoon een ruggegraad, maar z'n schof is heel laag en vooral daarnaast is het heel rond.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 23:22

Mijn haf heeft zo goed als geen schoft en de ruggegraat tja die zal er vast zijn, maar niet zichtbaar.
Het is 1 rechte lijn van dr manenbos tot dr rug, moet echt voelen waar dr schoft ongeveer begint zeg maar. (en idd rond en KORT dr rug)

Afbeelding

Afbeelding

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:06

Mijn zadel deed dat ook op mijn paard en ik heb er nu een zwart rubberachtig matje met rondjes onder liggen en dat werkt perfect!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:46

Toch echt iets voor ronde ruggen met heel weinig schoft. De haf die ik rijdt heeft het ook. Een beetje schuivend zadel is bijna niet te voorkomen, een zadel dat verschrikkelijk schuift ligt denk ik echt niet goed. Dan heb je een ander zadel nodig denk ik, maar een beetje schuiven voorkom je denk ik niet.

Volgens mij kun je in ieder geval nog een bredere boom proberen, met een smallere boom wordt zo'n zadel alleen maar instabieler. Verder is dat matje wat hiervoor genoemd is met die gaatjes een anti-slipmatje. Hier bij vraag maar raak heb ik daar ook laatst een topic over geopend waar ik naar ervaringen met die matjes vroeg. Misschien is dat wat, maar daar heb ik zelf dus nog geen ervaring mee.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:51

Hoi,
Ik zou hulp in roepen van een zadel maker. Maar ik denk dat ie er ook weinig aan kan doen, is gewoon een bekent probleem. Helaas Helaas(ik heb het zelf ook gehad met m'n fjordo)
Misschien is het het proberen waard om er zo'n speciale koudbloed boom in te zetten van wintec?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:53

Ga eens kijken wat dat matje is..........het zadel schuift niet heel erg, maar ligt gewoon niet helemaal stil zoals ik gewent ben met mn andere paard, daardoor heb ik het gevoel als de pony 1 rare beweging maakt dat we er met zadel en al afschuiven. (zit misschien tussen mn oren)
Naar mijn mening kun je zo geen pony inrijden, daar moet je gewoon stevig op zitten, vooral omdat die nog aleens een rare sprong of actie kunnen ondernemen.
Moet zeggen dat het bontje wat er nu onder zit wel verschil maakt, maar zo'n matje lijkt me in dit geval handiger.
Het is niet dat ik zo blijf doorrijden, dat is zeker niet de bedoeling, maar als overbrugging totdat ik mijn nieuwe zadel heb.

Bedankt!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:56

aafje87 schreef:
Hoi,
Ik zou hulp in roepen van een zadel maker. Maar ik denk dat ie er ook weinig aan kan doen, is gewoon een bekent probleem. Helaas Helaas(ik heb het zelf ook gehad met m'n fjordo)
Misschien is het het proberen waard om er zo'n speciale koudbloed boom in te zetten van wintec?

Ik heb er een hele brede boom in gehad, voor koudbloeden, die lag voor geen meter echt een ramp, nu ligt er een rode boom in van wintec en die ligt een stuk beter.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:25

Je hebt ook zo'n apparaatje van Wintec waarmee je de boommaat voor je paard kunt meten. Als de rode boom beter ligt dan de witte dan is het zadel waarschijnlijk te breed geweest, probeer anders de blauwe boom eens.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:00

welkom in de wereld van haflingers Haha!

ik had dit probleem ook met mijn wintec zadel,
ik heb hem verkocht,\het bleef opzij schuiven,
erg jammer want het zadel zat erg lekker,

wat je verder kan doen weet ik niet,
misschien de zadelmaker laten komen,
want als het schuift past het niet..

gelukkig heb ik nu wel 2 goed passende zadels die niet schuiven !!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:08

denk inderdaad dan dat het zadel te breed is voor de pony!!zou er inderdaad even een zadelmaker naar laten kijken..want het hoort niet,heb zelf ook een wintec voor emara en die schuift niet

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:45

Mijn wintec schoof ook op m'n paard. Ik gebruik een elastan singelbontje en hij schuift nu niet meer.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 16:33

Het zadel is voor tijdelijk, dat ie schuift had ik niet voorzien, maar ik zet nu wat meer vaart achter mn nieuwe zadel.
Ik laat er dus geen zadelmaker voor komen dat was anders geweest als ik met dit zadel zou blijven rijden.

Thanxs!