paard plast als je opstal komt??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

paard plast als je opstal komt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 18:11

ik vind het best apart,maar vaak als we op stal komen gaan een van onze paarden staan plassen,en als het een beetje meezit doen er meerdere mee...qua plassen...
hebben een van jullie dat ook?of herken je het?

Caesar

Re: paard plast als je opstal komt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:16

Die van mij doet het als die op stal komt na het rijden, of als hij van de wei komt en zelfs als zijn stal net gemest is... hij platst niet buiten zijn stal...watje Haha!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:27

misschien denk je paard wel dat hij/zij moet gaan rijden ofzo...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:08

Doet die van mij ook altijd , als ik op stal kom en haar roep dan kijkt ze heel enthousiast , geeft een hinnikje , komt enthousiast naar me toe.....maar gaat dan eerst even uitgebreid staan piesen terwijl ze naar me lonkt Tong uitsteken

Of ze nu op stal staat of in de wei , ook al kom ik op een rare tijd vergeleken met normaal : madam moet altijd even piesen *LOL*

Ik denk ook dat het is van "oei nog even snel voordat ze me meeneemt.

Alhowel ze onder het zadel ook prima plast hoor , dat heeft ze al een tijd geleden geleerd Ach gut

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:15

Die van mij plast wel altijd als ik hem in zijn box zet of we nu gereden hebben of ik haal hem uit het land altijd eerst even plassen.Hij plast niet als hij gewoon in zijn box staat en ik kom er aan lopen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:15

Die van mij plast altijd zodra ze op stal komt. Of het nou na het rijden is of als ze de hele dag op de wei heeft gestaan. Ze spaart het altijd op voor in de stal...Bij voorkeur als ik hem net uitgemest heb.

Onder het zadel plast ze eigenlijk nooit. Ja, een keer, toen ik meedeed aan de 4-daagse op de Holterberg. Dat duurde zo lan, toen moest ze wel Lachen

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:29

volgens mij heeft dat puur een beetje met teritorium te maken, aangezien die van mij het ook altijd doet, met voorkeur voor als ik net uitgemest heb... en ken er zoveel die dat doen Ja

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:41

Ja Beau doet het altijd als ik zijn stal heb gemest en ik zet hem weer in stal.. doen er idd veel

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:42

Ik voer 's avonds bij ons op stal en er is een aantal paarden dat heel vaak begint te plassen zodra ik met de brokkenkar langs kom, opvallend is dat.

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:55

Mijn paard plast ook altijd als ik hem in zijn box zet maakt niet uit of je gereden hebt of alleen gepoetst hij plast altijd als hij terug komt in zijn box. Zal wel zo horen denk ik.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:55

Mijn paardje moet altijd plassen als hij (hard) gewerkt heeft. Of ik nou gereden heb of gelongeerd. Hij neemt een hap van zijn brokken ( die hij altijd na het werken extra krijgt) en loopt daarna direct door om te plassen.
Als ik hem gewoon op stal zet, of hem bijv. alleen gepoetst heb,doet hij het niet.
Ik denk dat het bij hem ook te maken heeft met de inspanning die hij moet leveren, dat daarmee ook de nieractiviteit gestimuleerd wordt ofzo.

Erg maf en voorspelbaar in ieder geval.

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:29

Hoe herkenbaar! Jupiter plast altijd nog net even in de stal voordat hij de wei in mag.. misschien nog even laten merken dat het ZIJN stal is ? territorium afbaken denk ik ..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:34

de shet van mijn vriendin doet dat ookaltijd. je komt de stal binnen en hup plassen. die pony staat heel de dag in de wei maar voordat ze naar buiten gaan en wanneer ze naar stal gaan plast ze altijd... vaag Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 09:53

Margreet schreef:
Ik voer 's avonds bij ons op stal en er is een aantal paarden dat heel vaak begint te plassen zodra ik met de brokkenkar langs kom, opvallend is dat.

jah precies..ik vond het ook opvallend,vandaar dit topic Knipoog

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:29

@ margreet en meiske 16
dat gebeurt bij ons op stal ook,
het is er trouwens maar 1 die het doet .
maar waarom? geen idee

groetjes carla

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:37

Dat een paard plast zodra je hem op stal zet , of voordat hij uit stal gaat , dat is natuurlijk normaal.

In stal kunnen ze lekker in het stro of de krullen piesen , buiten stal (op de wei) spettert het veel meer op de harde grond , is onprettiger plassen , dus als ze weten dat ze een tijd weg zijn voordat ze weer op stal komen , dan grijpen ze het moment meteen aan om nog even spetter-loos te piesen *LOL*

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:47

pmarena schreef:
Dat een paard plast zodra je hem op stal zet , of voordat hij uit stal gaat , dat is natuurlijk normaal.

In stal kunnen ze lekker in het stro of de krullen piesen , buiten stal (op de wei) spettert het veel meer op de harde grond , is onprettiger plassen , dus als ze weten dat ze een tijd weg zijn voordat ze weer op stal komen , dan grijpen ze het moment meteen aan om nog even spetter-loos te piesen *LOL*

Ik gok ook dat, dat het is. Mijn verzorghaf piest ook het liefst op stal, vlak voor het rijden. Tijdens een hele lange buitenrit wil hij nog wel eens in het gras plassen (ja meneer loopt netjes het gras op, anders spettert het Knipoog) maar bij voorkeur in stal.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:51

Nou ja, ze plast wel altijd wanneer ze terug komt op stal of in de wei, maar dat is normaal.
Ze heeft ook op buitenrit een vast bosje waar ze altijd even moet plassen.

_revanche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:19

hier doen ze dat ook bijna allemaal. Als ze binnen komen en de stal is opgestrooid en revanche ook altijd na het rijden

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:50

Haha onze merrie doet dat ook!
Savonds zetten we haar binnen, geven wat hooi. Uur later ofzo voeren we, en gaat ze plaseen en sochtends ook, maakt niet uit hoe laat. Zodra mijn moeder de deur open doet.....laat ze het lopen Haha!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:53

Zodra ik eraan kom lopen met mijn laarzen in de hand, gaat mijn paard een plas doen. Hij weet precies dat we dan gaan rijden. Lachen