Hoeveel voeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 14:18

Een tijdje geleden heb ik een jonge hengst gekocht.

Ongeveer een ruime week geleden is hij gecastreerd. Toen ik hem kocht was hij nogal mager, en hebben we een tijdelijke plek voor hem gevonden waar hij bij kon komen en gecastreerd kon worden.
Binnenkort gaat hij naar zijn definitieve plek toe.

De plaats waar hij nu staat, voert alleen sportbrok. Hij krijgt op het moment in totaal een halve kilo per dag, en onbeperkt kuil.
Aangezien sportbrok natuurlijk niet bedoeld is voor een paard van 2, wil ik hem overzetten op een basisbrok als hij op zijn nieuwe plek staat.
Aangezien ik een voorstander ben van veel ruwvoer en weinig brok, wil ik de hoeveelheid brok beperken. Op zijn nieuwe plek staat hij van 's morgens tot 's avonds in de wei.

Wat zou een geschikte hoeveelheid brok voor hem zijn? Een kwart kilo 's morgens en 's avonds? Helemaal van de brok af lijkt me ook geen strak plan, aangezien hij al gewend is dat hij ook wat krijgt als de anderen wat krijgen.

Oh ja, en wie kent er een goed boek over paardenvoeding?

Angela

Re: Hoeveel voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:15

Heel goed dat je zoveel mogelijk ruwvoer wilt gaan geven. In plaats van de brok, zou je ook aan de pavo summerfit koeken kunnen denken.