Ze geeft nog steeds melk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Ze geeft nog steeds melk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 12:09

Toen ik gisteren de uier van mijn merrie schoonmaakte, viel me op dat er een druppeltje melk aanhing. ik probeerde of er ook echt melk uitkwam, en dat was dus het geval. Haar laatste veulen is ongeveer een jaar gelden afgespeend, dus ik vond het erg raar. Heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt? Kan het kwaad?

andorrah

Re: Ze geeft nog steeds melk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:14

Mijn merrie geeft ook nog steeds melk. En haar eerste veulen is nu al 2 jaar. Vorig jaar heb ik mijn merrie niet drachtig gekregen omdat ze schijnzwanger was. Ze had er een hele melkfabriek onder hangen. Momenteel probeer ik haar weer drachtig te krijgen , maar het viel me op dat haar uier al weer iets verdikt is en dat ze nog melk geeft. Hopelijk is ze nu niet weer schijnzwanger.
Je moet uitkijken dat haar uier niet gaat onsteken. De kans is groot dat ze hormonaal in de war is en dat ze hiervoor behandelt moet worden.
Informeren bij de dierenarts kan in ieder geval geen kwaad!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 12:24

bij Flap is het niet zo heel erg. De uier is nauwelijks groter dan normaal (voor de dracht). Ik vind het echt heel vreemd. Ik zal het binnekort is met haar eigenaar overleggen (ze is niet van mij)

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:51

Mijn merrie heeft dat dus ook,en haar uier is ook echt veel dikker dan normaal,eigelijk net als vlak voor de bevalling.Toen het iig al een groot deel vol was en er komt ook melk uit.De da is er twee keer voor geweest en heeft een antibiotica gehad twee maar niks is er veranderd..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:34

Komt wel vaker voor en als het niet warm/dik is kan het niet echt kwaad. Wel goed in de gaten houden, want ontsteking is geen pretje.