hoe hebben jullie dat gedaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:56

hoihoi

ik ga morgen waarschijnlijk bij een paardje kijken, hij is gekeurd maar is toen wel klinisch gezond verklaart maar had 2 maanden terug een klap gehad en daardoor 3 weken terug met de buigproef kwam er uit dat ie daar nog iets last van had... we mogen de dierenarts bellen die dat heeft gedaan, want volgens de eigenaar en dierenarts is het niet blijvend en is het nu ook over, het is een paard van 1,73, 5 jaar, ruin, en dus verder goedgekeurd, ik wil denk ik als het paard mij morgen bevalt hem nog maals laten keuren maar het is ver buiten de plaats vanwaar ik woon, hoe doe je dat dan? een dierenarts uit de omgeving bellen? is trouwens in den haag, tips? of thuis laten keuren (denk niet dat de eigenaar ermee instemt) en doen er nog mensen aan een proefperiode? of zou ik een kopie kunnen vragen van de keuring en die eventueel aan mijn eigen dierenarts laten zien of aan deskundige mensen? morgen ga ik alleen kijken met mijn vriend en moeder (geen paardenkenners)ik kon niemand mee krijgen morgen, dus heeft iemand nog tips? thnx!!!

Memuska

Re: hoe hebben jullie dat gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:57

Ik zou sowieso een eigen DA meenemen, ongeacht hoe ver het paard staat. Ik heb nare ervaringen met vreemde dierenartsen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:59

onze dierenartsen doen dat niet... vanuit hier mee gaan, ik zal dus egt een dierenarts dicherbij daar moeten vinden..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:00

Ik zou gewoon een veearts in die plaats laten komen om t paard te keuren. Ik heb m'n paard gewoon gekocht (was liefde op t eerste gezicht en liep goed enz..) en als t niet goed zou gaan kon ik haar zo weer terug brengen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:00

Verward Meen je dat nu? Die mocht bij mij dus al stante pede oprotten, ik wil een DA waar ik op kan vertrouwen... Maar goed, dat is ieder z'n keuze. Lips are sealed

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:05

ja ik wil ook wel zo iets opstellen een contractje ofzo dat als er iets gevonden word ik hem terug kan brengen, maar hoe deden jullie dat met keuren wie betaalde de keuring? ik denk niet dat de eigenaar nogmaals een keuring betaald..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:07

Ik zou het ook door een dierenarts uit de omgeving laten keuren, maar niet door de dierenarts van die mensen zelf (die is namelijk bevooroordeeld). Als het paard nog kreupel is op 1 been, zou ik het niet kopen. Je weet namelijk nooit zeker of die mensen de waarheid spreken...misschien is het wel een blijvend probleem. En daar gaan je zuurverdiende centjes dan....een leuk paard waar je niet mee kan rijden....

Ik zou echt pas kopen als het paard ECHT door de keuring is.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:18

de eigenaar zegt dat het paard nu helemaal goed loopt en geen last meer van het been heeft, maar we willen als het paard naar mijn idee bij me past en wel goed loopt eerst de dierenarts bellen die gekeurd heeft en daarna een ander uit de buurt laten komen..ik koop niet zomaar!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:21

Je kunt toch ook afspreken met die mensen dat als het paard jou bevalt je het meeneemt, onderweg bij de DA langsgaat( voor mijn part gaan ze mee) en dan als hij ggk word je hem meeneemt, word hij niet goed gekeurd dan breng je hem terug....
Zo hebben wij het met mijn oude pony gedaan....
Meestal wordt er gedaan bij goedkeuring zijn de kosten voor de koper, bij afkeuring voor de verkoper...
Dat zou bij jou helemaal gerechtvaardigd zijn, zij zeggen dat hij er geen last meer van heeft, dus in principe zou het goed zijn maar als het niet zo is proberen ze je wat aan te smeren!!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:22

Memuska schreef:
:? Meen je dat nu? Die mocht bij mij dus al stante pede oprotten, ik wil een DA waar ik op kan vertrouwen... Maar goed, dat is ieder z'n keuze. Lips are sealed

gaat jouw DA dan 2 uur ofzo rijden om een paard te laten keuren? ik denk dat er weinig DA's zijn die dat doen hoor.... die mensen hebben meer te doen dan...... Kijk als het n dorp verder op is ofzo ok, maar volgens mij is het voor haar DA een mooi eindje rijden!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:25

love_sodera schreef:
Memuska schreef:
Verward Meen je dat nu? Die mocht bij mij dus al stante pede oprotten, ik wil een DA waar ik op kan vertrouwen... Maar goed, dat is ieder z'n keuze. Lips are sealed

gaat jouw DA dan 2 uur ofzo rijden om een paard te laten keuren? ik denk dat er weinig DA's zijn die dat doen hoor.... die mensen hebben meer te doen dan...... Kijk als het n dorp verder op is ofzo ok, maar volgens mij is het voor haar DA een mooi eindje rijden!

Euhm, ja... Ik ben ooit naar een paard gaan kijken tegen de Franse grens (zo'n 2u rijden van bij mij vandaan) en ze ging netjes mee hoor... Moest dan wel buiten de visite uren en op een moment dat ze niet te veel keizersnedes e.d. verwacht werden, maar goed...
En nee, het is niet zo dat mijn DA niet veel werk heeft, integendeel, maar klant is en blijft koning...

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:30

Ik zou het paard nogmaals laten keuren. Maar door een andere dierenarts dan degene die de eigenaar gewoonlijk laat komen. En zorg dat je er zelf bij bent als de keuring wordt uitgevoerd.
Dan is de kans klein dat er met het keuringsrapport gesjoemeld wordt.

Lijkt mij dat je best kunt vragen om een kopie van het oude keuringsrapport. Ik zou daar als eigenaar in ieder geval wel aan meewerken.

Verder moet je gewoon vragen om een proeftijd. Niet iedereen doet dat, maar vragen staat vrij.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:50

kijk eens bij verslag van de dag,bij paard wezen kijken!!!!!!
van menske

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:07

Inladen en naar een kliniek rijden?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 11:53

ik ben niet naar het paard geweest, bij nader inzien leek het niet het geaschikte paard, er is al een topic ook over dit paard (kijk naar, ben vandaag bij een paar dwezen kijken) bij verslag van de dag.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 18:46

een onafhankelijk DA daar in de buurt bellen en het paard weer laten keuren

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 18:50

thnx voor reacties, neem de tips zeker mee naar een paard als ik ga kijken!