Je kunt gewoon een andere singel proberen hoor , alleen blijkt in de praktijk vaak dat die toch net iets minder stabiliteit geeft in veel gevallen.
Neopreen komt het meest gunstig uit de bus als ik zo de reacties die ik krijg optel.
Vaak is het wel zo dat als mensen een zadel bestellen zonder singel omdat ze eerst hun eigen singel willen proberen , ze een half jaartje later alsnog de Barefoot-singel willen.
Je kunt ook gewoon je eigen beugels en riemen gebruiken hoor !
Alleen is het niet zo fijn als je de gesp van je beugelriemen aan de bovenkant hebt zitten.
Dan heb je zo'n bobbel onder je dijbeen 
De beugelriemen van barefoot zijn in principe ook gewoon normale riemen , (wel nylon verstevigd aan de achterkant) , hebben alleen een leren hoesje eromheen zodat je de riem met de gesp naar beneden kunt gebruiken en het overblijvende stuk riem in het hoesje vast kunt klemmen.
De veiligheidsbeugels zijn wel erg duur , kijk eens op de site van Piaffe Ruitersport , daar zijn ze echt bizar goedkoop !! 
Zij hebben ook een singel die ik graag eens wil proberen of die goed stabiel is en fijn is in de praktijk , lijkt me op zich wel wat !
Sharkskin singel noemen ze die.