barefoot singel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Notteke

barefoot singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:35

Ik wil binnekort (als k genoeg heb gespaard) een barefoot-zadel gaan kopen! Maar nu ben ik aan het twijfelen over de singel. Heb ze eens goedbekeken op www.boomloosrijden.nl en bedenk me dat een simpele dressuur singel ook wel zal passen, toch?
Ze zijn er vrijwel hetzelfde uit, en dit is ook makkelijker passen, beter als iets bestellen wat vrijwel een gok is?
Wie o wie rijdt er dus met een ''gewone dressuursingel'' met een barefoot, of KAN dit gewoonweg niet?

Poohbeer

Re: barefoot singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:44

Ik heb er gewoon een stoffen singel aan. Wil alleen wel liever de leren singel van de Barefoot erbij, dan ligt het net wat stabieler bij opstijgen e.d.
Maar op zich gaat het prima hoor.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:56

Ik heb er ook een gewone neoprene singel bij gekocht, niet de speciale van barefoot dus. En dat bevalt prima!

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:11

Ow das fijn Haha!

En jullie hebben ook gewoon je eigen engelse beugels en beugelriemen eraan?
En de pad? Hoe doen jullie dat?'
Ik vind de accesoire's namelijk zo stik duur!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:12

Ik heb ook gewone engels beugelriemen erop, maar wel zo dat de gesp beneden zit (wel via barefoot besteld). Ik moest er wel veel gaatjes bijmaken, want ze waren veel te lang.

Ik heb wel de speciale pad, dat is echt een must hoor! anders is de drukverspreiding niet voldoende en ligt de ruggegraad niet vrij.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:17

mijnervaring met Barefoot is dat je echt een anatomisch gevormde singel nodig hebt, anders gaat de beol schuiven.
Mijn pard verdraagt geen leren singel, dus ik had (ne heb ze nog liggen) Torrowgood singels.
Nu heb ik een Toriosn zadel en passen die singels helaas niet meer......

Notteke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:50

Dus ik koop WEL een BF pad.
Maar de singel kan ik gewoon een anatomisch gevormde kopen! Maar die heb je ook in andere merken Haha! Oke, thanks!

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:57

Ik heb zelf een paar keer met de barefoot singel gereden en een gewone neopreen singel, het voordeel van de barefoot singel is dat je de singelstoten tot onderaan in de singellussen kan steken.
Bij een neopreen stop je ze in de singel, maar bij ons past dat eigenlijk niet, omdat de stoten te lang zijn.

Verder weet ik eigenlijk geen verschil met een neopreen en de barefootsingel.

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:06

ik had een haflinger waar ik de barefoot op gekocht heb. Ik heb ook altijd de gewone dressuursingel (met elastiek) gebruikt. ALLE zadels gleden van die dikke af af, behalve deze! Heel even heb ik de barefootsingel geprobeerd maar ik vind hem niet lekker aansingelen. Het elastieke gedeelte rekt voor minder mee dan bij een gewone dressuursingel met elastiek. Ik kon gewoon opstijgen en het zadel gleed geen mm naar links of naar rechts. Prima dus. Wel moet je het zadel even inzitten voor het honderd procent stabiel ligt maar dat heb je ook als je de barefootsingel gebruikt.
Succes

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:09

ja denz heeft gelijk, de singelstoten zijn iets lang, idd kun je ze dan niet terugsteken maar een stuk elastiek doet dan wonderen. Bij ons hing er niets te wiebelen. Die singelstoten zijn overigens enorm lang van de barefoot maar naar ik heb begrepen zijn die tegenwoordig van leer (door en door) dus als ze echt te lang zijn zou je ze misschien een stuk kunnen afknippen. Kun je pmarena vragen. Nogmaals succes!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 20:15

Je kunt gewoon een andere singel proberen hoor , alleen blijkt in de praktijk vaak dat die toch net iets minder stabiliteit geeft in veel gevallen.

Neopreen komt het meest gunstig uit de bus als ik zo de reacties die ik krijg optel.

Vaak is het wel zo dat als mensen een zadel bestellen zonder singel omdat ze eerst hun eigen singel willen proberen , ze een half jaartje later alsnog de Barefoot-singel willen.

Je kunt ook gewoon je eigen beugels en riemen gebruiken hoor !

Alleen is het niet zo fijn als je de gesp van je beugelriemen aan de bovenkant hebt zitten.

Dan heb je zo'n bobbel onder je dijbeen Knipoog

De beugelriemen van barefoot zijn in principe ook gewoon normale riemen , (wel nylon verstevigd aan de achterkant) , hebben alleen een leren hoesje eromheen zodat je de riem met de gesp naar beneden kunt gebruiken en het overblijvende stuk riem in het hoesje vast kunt klemmen.

De veiligheidsbeugels zijn wel erg duur , kijk eens op de site van Piaffe Ruitersport , daar zijn ze echt bizar goedkoop !! Bloos!

Zij hebben ook een singel die ik graag eens wil proberen of die goed stabiel is en fijn is in de praktijk , lijkt me op zich wel wat !

Sharkskin singel noemen ze die.