Proppen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

Proppen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 10:06

Hoj 2 weekjes terug had ik mijn eerste buitenwedstrijd en ik had voor het eerst proppen ingedraaid.
Vorig jaar reedt ik ook buiten zonder hoefijzers maar toen liep ze heel mooi en nu moest ik haar vooruit trappen ze bleef maar op haar voorhand lopen ook dat veranderde niet ook niet toen ik haar flink naar voren reedt.
Op de coupon stond nog paard loopt de veel op de voorhand maarja daar was ik zelf ook al achter.
Ligt dat nou aan de proppen of de bodem ofzo??
O, ja mn paardje was toen ook niet echt voormekaar merkten we naar de wedstrijd ze is nu ziek!
Of zou het daar aangelegen hebben (ze heeft griep) en er staat dat als een paard griep heeft dat het paard dan een zwakke achterhand heeft zou het daar aan gelegen hebben?
Wie weet het??? Knipoog

Sodera

Re: Proppen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:40

hm meestal gaat die van mij beter lopen met proppen, ze merken nl dat ze meer grip hebben... k denk dat het er mee te maken heeft idd dat ze zich niet lekker voelde!!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:45

Juist van proppen zullen ze zich zekerder voelen en daardoor ook beter gaan lopen. Ten minste dat doet die van mij. Ik denk dat het meer te maken had met de griep. Je zou zelf ook niet hard willen werken denk wanneer je je niet lekker voelt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:50

Ik denk dat het met de griep te maken heeft. Een paard dat niet lekker in zijn vel zit, loopt ook niet lekker. Omdat een paard van nature op de voorhand loopt, zal ie dat zeker doen als ie zich niet zo lekker voelt.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:51

Denk niet dat dat wat met de proppen te maken heeft. Tuurlijk kan je paard best even een paar passen moeten "wennen" maar die van mij gaat er beter van lopen en zn benen lekker van optillen. Zou het nog eens aanzien als ze weer beter is !