ik woon in roosendaal en ik heb 2 paarden.
1 paard is nogal "lastig" en voor mij op dit moment gewoon te slim.
met dat paard ging ik in ridderkerk lessen wat heel goed ging,maar het paard ging steeds nieuwe dingen uitvinden,wat altijd gekke sprongen tot gevolg had.
ik zit momenteel krap in mn geld omdat ik niet kan werken(word geopereerd en het meeste werk is gewoon wit),daarbij komt dat de auto die we voor de trailer gebruikte niet apk gekeurd is,en ik dus eigenlijk niet naar ridderkerk kan.
op een gegeven moment was dat niet oz heel erg,omdat ik bang was geworden(2 keer goed hard eraf geknald) en wij op stal een heel handig meisje hebben die hem even voor mij reed.
nu rijd ik hem zelf weer,en hij blijft slimmer dan mij.
nu zit ik met een dilemma:
hoe ga ik deze cirkel doorbreken?
verkopen is GEEN optie,ik wil gewoon met dit paard weer kunnen rijden.
dus ik heb een aantal keuzes:
-ik kloot zelf een tijdje aan,ga gewoon elke dag op dat beest zitten en doe alsof mn neus bloed
-ik laat weer dat meisje erop en heb 3 dagen een fijn paard
-ik ga met dit paard naar ridderkerk waar ik elke dag begeleiding zou kunnen krijgen,mits ik het paard daar stal natuurlijk
mn pa woont in rotterdam,dus misschien kan ik daar tijdelijk wonen(hij heeft miss ook nog wel een stal voor mn andere paard,want die laat ik niet achter).
dan zou ik dat lastige paard bij mn instructeur kunnen zetten en dan "werken" voor mn lessen en eventueel de stalling.
ik weet nog niet of dit kan natuurlijk,maar ik weet wel dat het zo niet lang meer moet duren.
het probleem met dit paard is dit:
hij is 6 en heeft van zn 3de tot 5de jaar meer dan 10 eigenaren gehad,hij is hierdoor waarschijnlijk heel bijdehand geworden.
ik heb hem van een manege gekocht waar hij overal voor werd ingezet,ze hadden hem een half jaar.ik heb dit paard nu een jaar en het eerste half jaar was er geen fijner paard te bedenken:kon er mee dressuren/springen/naar het bos/op concours etc.
van de winter begon het met een beetje bokken als ik uit midden-gangen terug wilde rijden.
toen ging tie als een gek geworden rodeo stier door de bak(ik 2 keer keihard eraf) omdat,denk ik,hij ergens van schrok.
uiteindelijk gaat hij of wegspringen als hij wat ziet,en hij ziet alles,of hij staakt als het te zwaar word:buigen en dan je achterbenen onder je lichaam is voor meneer in eens te zwaar werken en dan gaat ie springen,van voren omhoog en dan uitslaan,ondertussen ook rondjes draaien.
ik ben niet meer echt bang,maar wel heel voorzichtig.hij is al op de foto geweest en is goed.
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-06-05 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt