iemand ervaringb met antislipmatje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

iemand ervaringb met antislipmatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:52

Divoza heeft in hun catalogus een anti slip matje staan. Heeft iemand hier ervaring mee, of gebruikt die deze zelf (of heeft gebruikt)?

Wordt deze dan onder het zadel en onder de sjabrak gelegd om het schuiven van het zadel te voorkomen? Helpt het ook? Misschien iemand met foto, of het zichtbaar is dan?

Morrie

Re: iemand ervaringb met antislipmatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:15

ik gebruik het onder mijn Torsion zadel, omdat ik anders niet kan opstappen als ik er onderweg af moet, dan glijdt het zadel eraf. (ligt niet aan de Torsion, maar aan mijn gewicht)

Op stal stap ik netjes met een opstapje op, maar onderweg staan die helaas nooit....

Je doet het op de rug van het paard onder het sjabrak/pad en ik vind het perfect werken!

Als het smerig is stop je het in de wasmachine en het komt er droog uit, het krijgt een beetje de vorm van je paard z'n rug (tot je het wast dan is het weer vierkant)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:46

ik gebruik er altijd eentje met koersen.... dat vind ik altijd wel een prettige idee, dan weet ik dat mij zadel niet zo snel verschuift..
het licht gewoon op de rug van het paard. en je ziet het niet zitten.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:58

Ik gebruik 'm bij mijn ronde schofloze haf en het werkt super.

Een stalgenootje gebruikt 'm voor haar Fjord met dito bouw als mijn haf en zij is er ook erg blij mee.

Voor ons werkt het dus.

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:03

Ik had zo eentje voor mijn draver omdat die een hoge schoft had en mijn zadeldoek schoof altijd helemaal naar achter.

Met zon antislipmatje was mijn probleem opgelost.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:39

Heeft iemand daar een plaatje van? Ik ben wel erg benieuwd. Mijn zadel heeft nl nogal eens de neiging om te gaan schuiven op mijn rondbuikige knollie Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:41

Afbeelding
van de Divoza site gejat.....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:43

ligt dat wel fijn op de rug van het paard Verward staan de haren dan niet helemaal verkeerd na het rijden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:48

als je zadel netjes blijft liggen en niet naar voren schuift, blijven de haartjes plat liggen.

Ik vind eigenlijk dat je onder een zadel mét boom zo'n matje niet nodig hoort te hebben, zo'n zadel moet perfect passen.

Een zadel zonder boom is een ander verhaal, in mijn geval ligt het zadel perfect, maar op het moment dat ik van mijn paard moet omdat ie weer eens flipt en zonder opstapje moet opstappen, gaat het schuiven en glijden, logisch bij een boomloos zadel, zo hoor je niet op te stappen, maar nood breekt wet....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:02

Ik heb ook zo'n matje gebruikt, om schuiven tegen te gaan. Mijnpony veranderde heel veel kwa vorm. Een paar weken later lag mijn zadel wel weer goed en had ik het niet meer nodig. Ik vond het wel oke werken Ja

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:17

smurf schreef:
Ik vind eigenlijk dat je onder een zadel mét boom zo'n matje niet nodig hoort te hebben, zo'n zadel moet perfect passen.

Tja, soms is het nu eenmaal niet anders... Mijn Arab is schoftloos en bij periodes vrij rond, en dan schuift het nu eenmaal, nix aan te doen... Op de Appie schuift hij het hele jaar door, da's net een drachtige merrie Clown

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:18

Ik heb het ook gebruikt voor mijn paard maar vond het meer een noodoplossing. Diverse standaardzadels heb ik geprobeerd maar niks paste goed. Mij is toen ook zo een matje aangeraden tegen schuiven e.d. maar helemaal fijn was het niet.
Nu ik een zadel op maat heb laten maken ben ik van alle problemen af!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:19

ik heb 6 zadels gehad, allerlei soorten van dressuur tot western die allemaal schoven en afzakten op mijn kogelronde koudbloed zonder schoft en nu heb ik na 3 jaar eindelijk een acceptabel zadel gevonden, een Torsion, als ik nou nog even 50 kilo afval, kan ik ook vanaf de grond opstappen ......zonder een schuifmatje nodig te hebben, mijn stalgenoten kunnen het namelijk wel.

Dus zoekt en gij zult vinden..... een zeer goed bekend staande zadelmaker heeft van mijn paard gezegd dat er geen passend zadel voor te maken/vinden was en nu heb ik er toch eentje gevonden!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:23

ik heb er ook een die gebruik ik bij mijn verschillende ijslanders...

in een woord: GEWELDIG!!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 14:55

Alleen maar goede reacties dus eigenlijk. Zit erover te denken om zo eentje aan te schaffen, rijd ook een schoftloze haflinger en merk dat het zadel veelal naar rechts schuift, ben al bezig met haar rechtrichten omdat het daar ook een deel door wordt veroorzaakt. Maar een matje eronder dat net dat kleine beetje nog compenseerd zodat je niet tot irriteren toe die singel maar strakker en strakker moet maken..

Ga ik waarschijnlijk dus maar eens proberen. Bedankt voor jullie reacties!!