Dilemma!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

conquista

Dilemma!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:20

Ik heb amper een maand geleden een mini gekocht.
Ik ben er nu al heel erg gehecht aan.
Ik wist al dat ik hooikoorts heb... dat heb ik al een aantal jaartjes.
Nu zit ik echt met een probleem.... de hooikoorts is nu zo erg (voel het in de wei al opkomen) dat ik gewoon 'ziek' thuis blijf van stage / school. Ik kan niet normaal functioneren... krijg geen lucht... ben verschrikkelijk moe... Ik heb het nog nooit zo erg gehad.
Mijn mini staat ook nog midden tussen de bossen en weilanden dus er zijn echt veel pollen. Ik heb geluk gehad met die wei want er is hier verder echt helemaal niks te krijgen qua grond..

Ben vandaag naar de dokter geweest.... die heeft geen beter middel dan wat ik al had...

Nu kwam het in me op dat ik hem mogelijk weer zou moeten verkopen... maar ja... ik kan die afweging niet maken...
In ieder geval kan ik het zo niet meer opbrengen..
Ik baal ervan...

Van kleins af aan een paardje willen hebben.... veel moeite gedaan om 'goedkeuring' van verschillende mensen te krijgen.... veel moeite gedaan om het geld bij elkaar te krijgen... en nu al dit...

Wat zouden jullie doen?

lundi

Re: Dilemma!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:26

Dit is echt heel erg moeilijk
Maar ik denk dat ik toch voor mijn gezondheid zou kiezen
Zoek een heel goed tehuis bij jou in de buurt desnoods,zodat je hem toch nog eens kan bezoeken
Een andere optie is misschien nog om een lieve verzorger te zoeken zodat je er niet iedere dag heen hoeft
Heel veel sterkte,dit is echt moeilijk

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:27

ik zou een plekje in de buurt voor hem zoeken waar hij als gezelschap kan staan bij een paard of pony, maar wel van jou blijft.
je hoeft er dan niet elke dag heen, misschien kan je overleggen dat je alleen in het weekend komt, zodat je school er niet onder lijd.
in de winter is de hooikoorts er niet toch?
dus dan kan je dan weer meer met je pony bezig!
ik zou hem niet verkopen als ik jou was!

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:31

Ja het punt is dat het een 2 jarig hengstje is...
Hij is best moeilijk en ik wilde hem straks goed gaan trainen... met een verzorgster wat vaak toch hele jonge meisjes zijn ben ik bang dat hij verpest word... verder is hij zowiezo niet al te braaf (bijten en steigeren).

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:32

Citaat:
ik zou een plekje in de buurt voor hem zoeken waar hij als gezelschap kan staan bij een paard of pony, maar wel van jou blijft.

dat is het punt dus... is hier nergens te vinden.

Hij staat nu trouwens bij een ander paard maar de eigenaresse en ik hebben afgesproken dat ik voor haar paard zorg (paard heeft artrose) en zij kan maar hooguit 2 keer in de week komen.
Verder gaat het met dit paard ook niet zo goed. Mini's staan er wel een aantal, maar dat zijn merries dus moet hem zowiezo dan laten castreren en of die mensen het goedkeuren dat er 1 komt is ook maar de vraag.

Verder zou een weitje dichter bij de weg en buiten het bos al een stuk uitmaken denk ik, en het stomme is... zo'n wei is hier aan het einde van de straat... maar die eigenaar wil er geen dieren op Boos!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:37

In de eerste plaats is het niet zo verstandig dat je je pony hebt gekocht terwijl je wist dat je last van hooikoorts had. Maar daar kan je nu natuurlijk niets meer aan doen.
Ik zou inderdaad kijken of je je pony niet bij anderen kan zetten dat je de voerbeurten kan verdelen. Of eventueel iemand anders zoeken die een pony bij jou wilt neerzetten. Zo hoef je niet meer zo vaak gaan en dan heb je er minder last van denk ik?
Succes ermee!

*edit* beetje tegelijk gepost.....
iets anders kan ik zo gauw helaas niet verzinnen.
Laatst bijgewerkt door vivanes op 09-06-05 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:38

Citaat:
In de eerste plaats is het niet zo verstandig dat je je pony hebt gekocht terwijl je wist dat je last van hooikoorts had.

Ik heb een kat die verschrikkelijk in de rui is... ik heb altijd paardgereden... het is gewoon nu het eerste jaar dat het zo erg is dus dat kon ik niet weten.
Ben 23 jaar en echt wel zo verstandig dat ik over dingen na kan denken.

thnx anyway

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:47

ik heb presies het zelfde als jij..
maar ik heb een geweldig medicijn..ik weet niet wat jij voor een medicijn gebruikt maar ik gebruik Xyzal daarvan neem ik 5MG (standaart dosering), maar een vriend van mij heeft het net weer een tikie erger en die krijgt een hogere docering dus dat is ook te doen.helaas is het niet helemaal gezond voor..je mag hier bij niet auto rijden en je word er duf van maar het werkt GELUKIG wel.
Daarbij wil ik ook nog eens reactine gaan proberen om te kijken hoe die werkt omdat je die zonder recept kunt krijgen en deze (Xyzal) wel op recept moet.
Iemand ervaring met reactine?

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:51

@ Nano

Nou ik heb al 2 jaar aerius.. helpt ook voor geen meter maar goed... ben dus nu zyrtec gaan proberen.. werkt ook niet dus ik naar de huisarts en hij zegt dat hij me echt niks anders aan kan bieden dan aerius... dat schijnt de sterkste te zijn ofzo

conquista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 20:56

Ik heb trouwens nu ook oogdruppels gekregen...
nou niet te geloven maar mijn ogen zijn nu al 5 uur lang aan het branden ervan dat het niet meer normaal is Boos!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:55

Ik zou ook gaan kijken of je je pony niet in een andere wei kan zetten, misschien iets verder van huis. Laat hem in ieder geval castreren, zodat hij ook bij merries kan staan, dat geeft een hoop meer mogelijkheden. Hang anders een advertentie bij de supermarkt op, er zijn veel mensen met een kleine wei, die het misschien best leuk vinden om er een extra mini te hebben staan als gezelschapspony..

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:26

Zelf heb ik altijd vreselijk hooikoorts gehad en ik ben allergisch voor paarden.
De oplossing: ga naar een allergoloog en laat je allergieen in kaart brengen. Ik heb zelf een immuuntherapie voor pollen e.d. gehad (injecties) en ben daar helemaal van af. Voor de overige allergieen slik ik iedere dag een tablet Telfast, een anti histamine die sterker is dan aerius. Aerius is te licht, dat is vergelijkbaar met spul wat je bij de drogist kan kopen en daar heb je niks aan als je deze klachten hebt.
Wij hebben 7 paarden en ik heb nergens last van.

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:48

Oeh! Echt vervelend!
Echt sneu natuurlijk. Ik vind niet dat je je paardje moet verkopen. Je hebt er al zoveel moeite voor gedaan! En ook is het dan sneu voor het paardje.
Kun je niet is advertentie's gaan plaatsen? Misschien is er (welliswaar een stuk verder) plek om je paard in de zomer te zetten. Dan kan hij in de winter terug.
En inderdaad, dan wordt het toch castreren vrees ik.......
Ik weet niet echt wat ik er mee moet, laat staan jij. Veel succes erin ieder geval mee!