rug veranderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

rug veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:47

Sinds een half jaar ben ik van instructrice veranderd en ben ik Ian veel meer over zijn rug gaan rijden (voorheen kreeg ik daar onjuiste begeleiding in)
in mijn ogen is zijn rug veranderd, gespierder, boller in plaats van rechtaflopend. Is dat een verzinsel van mij of kan dit echt? Ian is al 15 dus hij is niet in de groei (hopelijk hij is al 1.75 Clown)
Kan dit nadelige gevolgen hebben voor bijvoorbeeld het passen van mijn zadel. Tot nu toe heb ik het idee dat dit niet het geval is maar mijn gevoel zegt dat ik het wel in de gaten moet houden.......

Angela

Re: rug veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:50

Je kan door anders te rijden inderdaad de bespiering anders maken, dus ook op de rug. Hierdoor kan het inderdaad zijn dat het zadel op den duur niet meer helemaal goed licht. Laat als je twijfelt een keer een zadelmaker komen, want een goed getrainend paard is niks zonder goed passend zadel.

Curly85

Re: rug veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:51

daarom, zeker omdat ik nu meer van hem vraag en van zijn rug is het minste wat ik moet doen zorgen voor een goed zadel