hoe maak je knotjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maarloesx

hoe maak je knotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 16:40

Hay hay..

Hoe maak je knotjes bij een pony in de manen? En als je een foto hebt wil je die er dan bij doen want dan kan ik meteen resultaat zien. Ik wil wel van allebij de knotjes weten dus zowel van naald en draad als elastiekjes weten hoe je het maakt. Maar als je van een maar weet is het oowk wel goed Bloos Knipoog

kuzz mij

Black_White

Re: hoe maak je knotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:43

met elastiekjes:
Je maakt een vlechtje liefst zo strak mogelijk voor het mooiste resultaat. Dan vou je hem dubbel met het uiteinde van het vlechtje naar binnen. Dit herhaal je tot het niet meer kan, en dan doe je er een elastiekje om. En klaar. met naald en draad heb ik nog nooit geprobeert.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:43

In mijn onderschrift staat een hele lading foto's.

Ik maak eerst vlechtjes, gewoon strak vlechten. Dan een keer dubbelvouwen en het uiteinde omdraaien, en een elastiekje eromheen.
Daarna nog een keer dubbelvouwen tot een knotje, en weer een elastiekje erom heen. Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:47

Voor een knotje met touw doe je het volgende: gewoon strak vlechten, elastiekje onderin, vlechttouw door het elastiekje doen, vlechtje dubbelvouwen en daarna oprollen. Het vlechttouw haal je er met de naald 4 keer doorheen. Op de site van anky (www.anky.nl) staan ook invlecht tips!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:50

ik vlecht het strak in dat 2xs dubbelvouwen en elastiekje. Na mijn vlechtje vouw ik de uiteinde ook dubbel. De manen moeten wel een goede lengte hebben en niet te dik, voor het beste resultaat

resultaat:
Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:33

ik vroeg mij dit ook af, en zag net dit topic staan, ik heb een shetlander, die heeft nu manen van ong 20 cm lang ( ahum kort Tong uitsteken) en heeft ze aan allebij de kanten zo lang, maar kun je ook knotjes maken als de manen aan alle 2 de kanten hangen ? en hoe doe je dat ??
en als dat niet kan hoe kan ik dan zorgen dat ze naar 1 kant vallen ?

bedankt..

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:01

manen strak kammen naar 1 kant en vlechten is het beste, 20 cm is wel erg lang voor vlechtjes, worden behoorlijk grote

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:17

te lang ? ik dacht juist te kort Tong uitsteken maar als ik ze naar 1 kant kam, vallen ze meteen weer terug naar de andere kant :S omdat ze dus te kort zijn .. en heb laatst wel gevlochten maar dan gewoon aan allebei de kanten vlechtjes..

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:02

als je gaat vlechten, bind dan een elastiekje om je manenkammetje waarmee je de breedte van je knotjes (plukjes manen) kunt afmeten, en dus gelijke knotjes krijgt. Als de manen op een plek dunner of dikker zijn, kun je altijd wel een beetje smokkelen.. Ook krijg je een mooie "scheiding" tussen de knotjes als je de plukjes manen met een manenkammetje netjes uit elkaar haalt.

Verder zorg ik altijd voor een natte spons, om de plukjes nat mee te maken als ik een vlechtje ga maken, dan kun je veel strakker vlechten. Aan het uiteinde van een vlechtje 1 stiekje, het laatste plukje niet laten uitsteken,maar terug dubbel vouwen daaronder. Voordeel daarvan is dat je geen uitstekende pieken krijgt als je je vlechtje dubbelvouwt.

Dan je vlechtje dubbel, en nog een keer dubbel vouwen (is genoeg als je de manen op handbreedte hebt getrokken), en dan bind je daar weer een stiekje om. Vork

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:31

Gebruiksaanwijzing pektouw:

- Je maakt eerst gewone vlechtjes met aan het uiteinde een elastiekje
- Dan steek je de naald dwars door het uiteinde van het vlechtje (net boven het elastiekje) en in het uiteinde van het pektouw leg je een knoopje
- Dan vouw je het vlechtje dubbel en steek je een paar keer heen en weer
- Dan vouw je het vlechtje nog een keer dubbel en haal je het pektouw weer een aantal keren heen en weer
- Je kunt de knotjes altijd een beetje in vorm "kneden"
- En als laatste knip je het pektouw af

Je hoeft niet bang te zijn dat de vlechtjes uitzakken, dat pektouw is zo plakkerig, dat hecht zich goed aan de manen vast!

Succes!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:00

Tr3z3l_l0v3r schreef:
ik vroeg mij dit ook af, en zag net dit topic staan, ik heb een shetlander, die heeft nu manen van ong 20 cm lang ( ahum kort Tong uitsteken) en heeft ze aan allebij de kanten zo lang, maar kun je ook knotjes maken als de manen aan alle 2 de kanten hangen ? en hoe doe je dat ??
en als dat niet kan hoe kan ik dan zorgen dat ze naar 1 kant vallen ?

bedankt..

in jou geval zou ik een hengstenvlecht op zijn manenkam maken, denk dat je dan het mooiste effecht krijgt. Anders krijg je een dubbele rij knotjes, en dat ziet er niet uit.

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:39

hoelang moeten de manen ongeveer zijn als je ze met elastiek wil invlechten en hoelang als je het met draad wil doen?

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 16:40

aan Tr3z3l_l0v3r: waarom heb je de manen van een SHETLANDER zo kort?? daarbij hoort het toch lange manen te zijn?