Ik ga in de zomervakantie met mijn paard, en mijn vriendin met haar paard op vakantie. Ik heb mijn paard Flash nu 9 maanden, nog niet zo lang dus. Maar ik wil hem graag voor bereiden voor Drenthe en ik weet niet hoe. Ik krijg 'm wel gemakkelijk de trailer in en het buitenrijden gaat ook steeds beter. Maar wat moet ik bijv. doen als ik daar aan kom. (We gaan dus naar die vriendin haar kennis.) Moet ik hem dan in de stal zetten, in de wei of in de bak. Ik weet nog dat ie bij ons aankwam dat ie de hele dag alleen maar gehinnikt heeft. Moet ik hem de eerste dag helemaal met rust laten, of gelijk rijden...< Lijkt mij niet. Dat paard van mijn vriendin en Flash hebben elkaar ook nog nooit ontmoet. Moet dat ook eerst? Ze gaan in ieder geval niet met elkaar in de trailer daarheen. Maar is dat teveel stress; en nieuwe omgeving en nieuw paard? En moet ik eerst ergens anders heen met de trailer hier in de buurt ofzo en daar te rijden en kijken hoe het gaat..? Sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ik bereid me liever veel te vroeg voor dan last minute.
Alvast bedankt!!
P.S. wat moet ik nog meer meenemen dan de belangrijkste benodigheden voor paard: zadel, hoofdstel, verzorgspullen enz... En belangrijkste benodigheden voor ruiter: paardrijbroek, cap etc...