Hoeveel weegt jullie 2 paards trailer leeg ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:39

Ik kan nergens het gewicht vinden van ed 2 paards trailer die ik kan lenen.

Kunnen jullie mij een indicatie geven hoeveel een 2 paards trailer leeg weegt ? Dan weet ik of ik hem wel of niet mag trekken met mijn paard van 450 kilo er op. De regels weet ik precies dat is het probleem niet.

Thanks

Spirit

BJuwel

Re: Hoeveel weegt jullie 2 paards trailer leeg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:03

Je moet kijken naar het maximaallaad vermogen. Het hand er niet vanaf wat je er op zet. Bij ons is het maximaal laadvermogen 2000 kg.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:30

Ik vraag wat een 2 paards trailer weegt LEEG ik weet de regels met rijbewijs b+e gaat het er om wat de auto mag trekken en heb je niks meer te maken met het maximaal laad vermogen van de trailer. daar heb je alleen mee temaken als je alleen rijbewijs b hebt.

Mijn vraag is wat een 2 paards trailer LEEG weegt !!!

Ik vraag dus NIET wat de regels zijn !!!

Spirit

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:42

wij hebben een waco 2 paards van 600 kilo
meen dat waco over het algemeen vrij lichte trailers heeft
wat dus goed uitkomt met de regels van nu, die je dus wel allemaal kent maar andere 2 paards trailers komen al gauw op 800-1000 kilo geloof ik...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:44

Thanks !!!

Spirit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:48

Mijn Westfalia weegt 760kg op papier. In werkelijkheid weegt hij ruim 800 kg. Van Ifor Williams weet ik dat die zelfs over de 1000kg gaan, maar die mogen dan ook 2600kg wegen.
Wil je redelijk veilig zitten met zo'n combi, dan moet de auto toch wel rond 1500kg aan de haak mogen hebben. Bedenk ook dat de meeste trailers rond 75kg vertikale druk op de kogel hebben, waar vaak bij de auto maar 50kg is toegestaan. Dit kom je eigenlijk nooit tegen in alle verhalen, maar je hebt evengoed een probleem als dat niet blijkt te kloppen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:07

Ben ik net helemaal aan het uitzoeken bij ons op stal staat op alle 3 de trailers 100 kg vertikale druk dan zou dus geen enkele auto die mogen trekken !!! Ook anderhalf paard trailers staan er 2 tussen die op 100 kg zitten !

Thanks voor de info !!
Spirit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:09

LuckySpirit schreef:
Ben ik net helemaal aan het uitzoeken bij ons op stal staat op alle 3 de trailers 100 kg vertikale druk dan zou dus geen enkele auto die mogen trekken !!! Ook anderhalf paard trailers staan er 2 tussen die op 100 kg zitten !

Thanks voor de info !!
Spirit

Nee, dat zie je weer erg zwart-wit. Ze MOGEN 100kg vertikaal hebben. In de praktijk zitten ze meestal rond de 75kg.
Overigens zijn er best auto's die 100kg vertikaal mogen hebben. Mijn Range Rover mag zelfs 150kg vertikaal hebben.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:29

Ja maar een range rover is toch wel wat anders als een standaart auto. Je heb gelijk dat ik het erg zwart wit zie maar als ze moeilijk willen doen is het teveel voor de meeste normale auto's. Categorie onder terein wagen bedoel ik dan. Maar ik ben het allemaal wel ver aan het zoeken ik weet het.... Volgens de regels is het teveel aloewel ik niet weet hoe je die regel dan toe moet passen van die kogeldruk. Je gaat dan als je pech hebt over het maximum van je voertuig heen en dat mag in iedergeval niet.

Maar ik weet zeker dat er heeeeeel veel mensen in overtreding zijn wat trailer en auto betreft ! Heb het van alle mogelijke auto's al op gezogt wat ze mogen hebben die ik op wedstrijd tegen ben gekomen en heeeel veel mogen geen 2 paards trailer trekken. Heb beetje tijd over vandaar dat ik dat allemaal ben aan het uitzoeken.

Je kan trouwens altijd nog aan je paard vragen beetje naar achter te leunen maar ook weer niet teveel negatieve kogeldruk heel gevaarlijk !

Spirit

Kazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:34

Onze Weyer 2-paards trailer weegt leeg 725 kilo.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:39

mijn lege Henra weegt op papier 760 maar er ligt een rubbervloer in en rubbber tegen de schotten dus ik denk dat ie nu wel 850 weegt (ik ga m keertje op de weegbrug zetten want meten is weten..)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:42

Ik begin het idee te krijgen dat een 2 paards trailer + paard al heeeeeeeeel snel over de 1200 kg uitkomt !!!

Spirit

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:50

Mijn 2 paards-trailer weegt op papier 641. Maar in werkelijkheid meer omdat er een nieuwe bodem in is gegaan.

Het ledig gewicht moet op het kentekenbewijs van de trailer staan en dat heb je zo wie zo nodig om je paard hier mee te mogen vervoeren.

De enige manier om zeker te weten dat je met je auto de trailer met paard mag trekken is naar een weegbrug te gaan en te wegen (met paard en al). Dit is wanneer je het niet vertrouwt, wanneer het trekkend vermogen van de auto laag is.
Bedenkt dat je een levend dier vervoerd en dat de krachten tijdelijk anders kunnen liggen zodat een beetje overcapaciteit van het trekvermogen geen overbodige luxe is.

Ledig gewichten kunnen uiteen lopen zoals je ziet en dan heb je echt het kenteken papier van de trailer nodig.

Als je niet zo'n groot paard hebt te vervoeren en geen grote auto kun je misschien beter naar een 1.5 paardstrailer uitkijken.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:59

paard is niet groot. Auto wel groot genoeg alleen mag niet zo heel veel trekken. Ben ok beetje aan het kijjken hoe of wat. Wedstrijd is niet zo heel ver maar een km of 20 en met rustig rijden haal je al veel risico weg. Trouwens zo iezo rustig rijden met paard. Desnoods een trailer huren maar dat is meteen zo duur... Maar als het voor veilig heid moet doen we dat natuurlijk wel.

Spirit

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:10

Kijk ook goed naar de remmen van de te lenen of te huren trailer, daar kan het ook wel eens aan mankeren.

(Even hard op je rem trappen zodra je de lege trailer er achter hebt hangen.)

Zo heb ik ooit ook eens een geleende, slecht remmende trailer achter de auto gehad en ik kan je vertellen dat is niet fijn als je de helling af de file in duikt!!! Verdrietig

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:12

Onze van der sluis weegt leeg 680 kilo..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:31

Mijn 1,5 paards trailer zit al met maximaal laadvermogen op 1350 kilo dus met 2 paards zit je zeker boven de 1200?.

Maare waarom wil je het weten als je toch voor de auto rekening moet houden met het maximale laadvermogen?.

ook met een E erbij moet de auto het maximale laadvermogen kunnen trekken. En ja dan zit je al snel aan een wat zwaardere auto.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:37

Prisca schreef:
Maare waarom wil je het weten als je toch voor de auto rekening moet houden met het maximale laadvermogen?.

Dat is dus niet waar. Voor het rijbewijs wel maar voor het trekkend gewicht van de auto geldt het totaal gewicht van de aanhanger (ledig gewicht plus het gewicht van de lading) en dat staat nergens op papier, dat kun je alleen wegen en dat kan en zal meestal lager zijn dan het max gewicht en mag beslist niet hoger zijn.

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 14:51

LuckySpirit schreef:
Ik vraag wat een 2 paards trailer weegt LEEG ik weet de regels met rijbewijs b+e gaat het er om wat de auto mag trekken en heb je niks meer te maken met het maximaal laad vermogen van de trailer. daar heb je alleen mee temaken als je alleen rijbewijs b hebt.

Mijn vraag is wat een 2 paards trailer LEEG weegt !!!

Ik vraag dus NIET wat de regels zijn !!!

Spirit

Sorry hoor maar dan even off topic. Als je wordt aangehouden kijken ze naar het maximaal laadvermogen en als je daar overheen gaat heb je gewoon een probleem ongeacht wat voor rijbewijs.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:37

BJuwel schreef:
Je moet kijken naar het maximaallaad vermogen. Het hand er niet vanaf wat je er op zet. Bij ons is het maximaal laadvermogen 2000 kg.

En ze heeft helemaal gelijk, maar als jij een boete van een paar honder euro wil riskeren, plus het feit dat je dan niet verzekerd bent..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:53

Prisca schreef:

ook met een E erbij moet de auto het maximale laadvermogen kunnen trekken.

Ge|u| in de ruimte, klopt niks van en nog wat meer gezwets in de reactie erna.
Topicstarter heeft het goed begrepen.

viewtopic.php?p=5415655#5415655

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:17

880 kg
ifor williams 2 paards

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:13

En dan moet je voor de grap eens de verkeerspolitie bellen, die zeggen heel wat anders dan het CBR. Wij hebben het ook gedaan, en zij zeiden dat het gewicht inderdaad onder die 35oo kg moet blijven, maar dat dit zelden het geval is.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:22

je hebt je maar aan een ding te houden en dat is de wet.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 22:16

Tulandro schreef:
En dan moet je voor de grap eens de verkeerspolitie bellen, die zeggen heel wat anders dan het CBR. Wij hebben het ook gedaan, en zij zeiden dat het gewicht inderdaad onder die 35oo kg moet blijven, maar dat dit zelden het geval is.

Alleen bij b en NIET bij BE dan mag alleen de maximale massa van het trekkend voortuig niet boven de 3500 kg uit komen.

Heb het bij het rdw nagevraagt,
En wat de verkeers politie zegt boeit niet zei bepalen niet wa wel en niet mag !

Ik vind het jammer dat er zoveel off topic is hier !!!