Verzekering nemen????? Of toch maar niet....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Verzekering nemen????? Of toch maar niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:25

Wie heeft er een verzekering?

Hoeveel betaal je maandelijks?

OF is het toch maar beter om maandelijks iets langs de kant te zetten?

Monday

Re: Verzekering nemen????? Of toch maar niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:33

De eerste vraag is: wat wil je dat er allemaal verzekerd is? Alleen dood (dat je dus een uitkering krijgt als je paard dood gaat door bijv. brand / ongeluk) of ook bij blijvende ongschiktheid voor de sport en wel of geen ziektekosten? Hoe uitgebreider de verzekering, hoe meer premie je betaalt.

Eigenlijk is het net als met het allrisk verzekeren van een auto. Stel dat je paard door een ongeluk overlijdt, heb jij dan geld op de bank om een ander paard te kunnen kopen of kun je bij ziekte zonder zelf in de problemen te komen de rekeningen betalen. Kun je daarop ja zeggen, dan is een verzekering niet nodig. Is het antwoord nee, dan zou ik een verzekering overwegen. Tuurlijk, als er 5 jaar niets is gebeurd dan denk je 'ships... had ik dat geld maar op de bank gezet', maar ja dat geldt voor elke verzekering.

Mijn paard is overigens uitgebreid verzekerd, ook voor ziektekosten.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:35

Ik ben wél verzekerd, maar er zijn zat mensen (ook hier op bokt) die er het nut niet van inzien.
De kosten hangen af van de soort verzekering die je neemt (beperkt, standaard,uitgebreid) en ook van de verzekerde waarde (dus het bedrag waarvoor je je paard verzekerd)
Ik betaal mijn premiekosten niet maandelijk, daar zijn extra kosten aan verbonden namelijk, ik betaal het per jaar (is bij de meeste verzerkeringen zo). Gewoon elke maand een x bedrag opzij zetten (premie delen door 12 Knipoog )
Ik heb gekozen voor wél verzekeren omdat ik het niet aan zou kunnen dat als mijn paard iets zou krijgen dat ik het niet zou kunnen betalen. Ik ben én verzekerd én ik heb een potje Haha!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:02

Ik heb er heel bewust voor gekozen mijn paard niet te verzekeren. De belangrijkste argumenten hiervoor waren dat mijn paard mij niets gekost heeft, al wat ouder is en nog nooit iets gehad heeft waar de dienerarts bij moest komen (buiten entingen en tanden om natuurlijk). Ik zet maandelijks wat geld apart voor "als".
Ik denk dat het een kwestie is van kosten en baten afwegen. Als ik een duur en jong paard zou kopen, zou ik hem waarschijnlijk wel verzekeren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:10

ik heb geen duur paard ,wel een jong paard en verzekerd bij Interpolis
uitgebreide verz. met ziektekosten.

de ziektekosten zijn 150 euro p/j
en voor je paard betaal je zoveel procent van de verz.waarde.

ik ben blij dat ik mijn paarden steeds verz. heb
ik heb nl al heel veel kosten kunnen verhalen.

ook nu weer!

ze heeft zich een schieffel getrapt aan de binnenkant van haar voorbeen,en deze zit op zo`n rotplek dat hij verwijderdt moet worden.

en deze operatie kost rond de 900 a 1000 euro
dan krijg ik toch mooi 80% van vergoed!

OTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:35

Mijn paard is uitgebreid verzekerd met een ziektekostenverzekering. Net toen ik vorig jaar begon te twijfelen of dit allemaal wel zo slim is geweest (hij had nog nooit iets gehad), kon ik hem voor dik 2 weken naar Utrecht brengen vanwege een abces in zijn nek. Wat was ik blij dat ik mijn rekening zo door kon sturen naar mijn verzekering!!! Cool

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:44

Ik denk ook dat ik mijn paard ga laten verzekeren.Lijkt mij verstandigst als er eens iets ernstig gebeurd.

Ik woon in België,dus weet er iemand waar ik in België mijn paard kan laten verzekeren?

Want ik vind er weinig van terug.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:55

Paarden hebben is een beetje als een Bentley kopen: als je moet vragen wat het kost, kun je het niet betalen!
Ik heb mijn paard niet verzekerd, ik kan een bezoek aan de kliniek zelf wel betalen. De risico's van een gewoon gebruikspaard zonder ambitie is niet dusdanig dat je elke maand op de kliniek staat Haha!

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:32

Of je nu een recreatiepaard of een sportpaard hebt,dat maakt niet uit of je verzekert of niet hoor.
Een recreatiepaard kan 6 keer zoveel bij de DA of kliniek belanden,je weet dat niet.
Zolang dat ze maar één keer naar de kliniek moet valt dat mee, maar wat als ze moet geopereerd worden?Langdurige behandeling?
Een paard dat je graag ziet,wil je toch alles probere om hem te doen genezen dus geef mij maar een verzekering ,dat ik niet moet zeggen,ik kan de operatie niet betalen dus laat maar zitten.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:44

ik zou wel willen verzekeren, maar de pony die ik op het oog heb is 15+
weet iemand een verzekering die oudere paarden aanneemt?
het gaat mij om de vergoeding van DA kosten, niet om geld te krijgen als ze dood zou gaan.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:47

@ loveblacky: interpolis is een optie

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:28

interpolis verzekert alleen als je een paardje heb die onder de 16 is. ga de mijne ook daar verzekeren denk ik.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:56

Ja, interpolis neemt paarden óp in de verzekering tot 16 jaar, en paarden zijn verzekerd tot een leeftijd van 22 jaar.
Veel hogere leeftijden dan bij andere maatschappijen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:57

madelien schreef:
interpolis verzekert alleen als je een paardje heb die onder de 16 is. ga de mijne ook daar verzekeren denk ik.

Ja, en ze donderen je eruit als je paard 21 is! Glashelder.......
Bosjes verzekeringen die een eenmaal verzekerd paard er NIET uitgooien, hoe oud ie ook wordt!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:18

ikke schreef:
madelien schreef:

Ja, en ze donderen je eruit als je paard 21 is! Glashelder.......
Bosjes verzekeringen die een eenmaal verzekerd paard er NIET uitgooien, hoe oud ie ook wordt!

Ik heb Amev-Hippo vanaf het 17e jaar wordt de verzekering voortgezet in gewijzigde vorm. Ben benieuwd wat dat is...volgend jaar zal ik het wel merken. Als het me niet aanstaat gaat ze uit de verzekering. Maar nu mogen ze nog eerste even een rondje Utrecht gaan betalen. Clown

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:51

@ ikke : gelukkig is de mijne net een maand oud Haha!... dus duurt nog wel even voordat ie 21 is Tong uitsteken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:44

Ik zit ook in dubio....verzekering voor mijn 3e aanwinst of niet. De andere 2 zijn niet verzekerd. Mist heeft behalve inenting in 20 jaar nog geen DA gezien, Gardy zou elke maatschappij failliet hebben kunnen laten gaan Haha! Dus wat is wijsheid ???