Rondom of alleen voor beslaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaka

Rondom of alleen voor beslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:14

Ik heb mijn paard sinds september en heb haar toen rondom laten beslaan, omdat ik veel buiten rij en ook op verharde wegen. Bij haar oude baas liep ze alleen op zachte ondergrond, dus daar werd ze alleen bekapt.

Nu ze sinds april het land op is, liggen om de haverklap haar achterijzers eraf.

Nu vraag ik me af of het niet handiger is om haar vanaf nu alleen nog maar voor te laten beslaan.

Maar wat zijn hier de voor en de nadelen van? Waarom hebben jullie gekozen om rondom of alleen voor te beslaan?

Angela

Re: Rondom of alleen voor beslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:29

Ik kies voor helemaal niet beslaan..... en dat is best mogelijk hoor! ook als je iedere dag over het asfalt rijd. Kijk maar eens op www.hoefnatuurlijk.nl of kijk in het natuurlijk bekap forum in de huiskamer.

Marije_jiplover

Re: Rondom of alleen voor beslaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:57

Duvel staat ook alleen voor op ijzers. We hebben het eerst helemaal zonder geprobeerd (bij de vorige eigenaar stond ze wel rondom) maar de hoefsmid vond het na twee keer 8 weken zonder ijzers verstandiger om er voor wel ijzers onder te laten zetten. Nu staat hij alweer 3 jaar zo en dat bevalt prima. Wij rijden ook buiten (ik probeer wel veel in de berm te rijden, maar ik draaf ook wel over de verharde weg) en zijn achterhoeven blijven goed.
Voor blijft hij wel op ijzers staan, al heeft hij daar geen standaard ijzers, maar speciale die zijn hoefmechanisme zo min mogelijk hinderen (geen lippen eraan, extra rond, etc). Hier doet Duvel het super op en daarom houden we het maar zo.