wei geinjecteerd, mag mijn paard erop ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

wei geinjecteerd, mag mijn paard erop ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 07:42

Afgelopen maandag zijn de twee weides waar mijn merrie op staat geinjecteerd.

( achteraf hoorde ik dat de boer met zijn tractor gewoon de wei in is gereden terwijl mijn merrie erin stond... }> , er had wel ik weet niet wat kunnen gebeuren, maar ik denk dat ze de stal in is gevlucht. Maargoed, het is goed afgelopen gelukkig, alleen was ik niet blij om het te horen achteraf..... )

Mag mijn merrie gewoon op die weides nu of moet ze een tijd eraf blijven ??

Ik heb daar helemaal geen ervaring mee omdat ze altijd in pension heeft gestaan waar ik me niet bezig hoefde te houden met dit soort dingen, daar werd er voor me gedacht Haha!

Chrissetje

Re: wei geinjecteerd, mag mijn paard erop ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:04

geinjecteerd? Clown
gemest zeker? Bloos

nou bij onze vorige stal hadden ze gemest,en dat wist ik niet...en die dag had ik beauty al op de wei gezet Nagelbijten / Gniffelen maar ze is er niet ziek van geworden gelukkig! Haha!

ik zou toch zeker 2 dagen wachten.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:26

Nee is niet goed, je moet een tijdje wachten, wij moesten toen 2 weken ofzow wachten. ik weet dat niet zeker, misschien andere mensen die een idee hebben hoelang het duurt??

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 08:28

De mest is geinjecteerd in de wei, is dat zo vreemd ???? volgens mij niet. Er ligt ook wel wat mest op de wei, maar het merendeel wordt er toch echt door die machine in gespoten.

Ze heeft er gisteravond wel op gelopen, en staat er vandaag ook weer in.....

Ze staat niet bij me aan huis, maar bij mijn schoonouders, en die hebben haar er gewoon opgezet. Dus het kwaad is al geschied, ik wil alleen weten of het echt kwaad kan..

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:29

Zabbie schreef:
De mest is geinjecteerd in de wei, is dat zo vreemd ???? volgens mij niet. Er ligt ook wel wat mest op de wei, maar het merendeel wordt er toch echt door die machine in gespoten.

Ze heeft er gisteravond wel op gelopen, en staat er vandaag ook weer in.....

Ze staat niet bij me aan huis, maar bij mijn schoonouders, en die hebben haar er gewoon opgezet. Dus het kwaad is al geschied, ik wil alleen weten of het echt kwaad kan..

Ow geinjecteerd, dat is volgens mij niet slecht. Het is geen kunstmest??

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 08:41

Het is door een tractor met een mest-injecteur over het veld gereden, er is wel hier en daar een laagje mest op het gras blijven liggen, maar volgens mij is het merendeel in de grond verdwenen. Het is geen kunstmest die er overheen is gestrooid, het is koemest.

Ik heb er geen verstand van, daarom stel ik deze vraag ook Lachen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:09

Als er geinjecteerd wordt laat ik de paarden een paar weken niet op die desbetreffende weide. Gewoon alleen uit voorzorg. Koeienmest kan net zo goed van alles en nog wat aan bacterieen en wormen bevatten, dus lijkt het mij niet echt goed om paarden daar direct op te laten lopen. Paarden zijn ook best kieskeurige eters. Ze zullen niet snel gras weghalen onder een klein laagje overgebleven mest, maar ik denk niet dat ze het erg op prijs stellen om gras te eten dat een smerige geur/smaak heeft...?

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:15

ja, dat kan ik me ook goed voorstellen. Ik zal weleens overleggen met mijn schoonouders, ze hebben nog een stuk weiland over, wat niet geinjecteerd is, dan moet ze daar maar op voorlopig. Ze heeft daar alleen geen schuilstal, maargoed, het weer is nu ook niet slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:22

de mijne lopen ong 1 week niet op het veld wat bemest is. het liefst nog een regenbui erover zodat de mest die erop blijft liggen er ook nog intrekt

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:25

Kan geen kwaad hoor, ze eten echt de mest niet op

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 09:32

Ik heb gevraagd of ze het grootste deel van de dag op de onbemeste weide mag, 's avonds gaat ze dan wel op de bemeste weide omdat daar haar stal in staat.