Iemand ervaring met 'Net-relief'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

esther82

Iemand ervaring met 'Net-relief'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 07:39

Ik weet dat er meerdere topics zijn geweest over headshaking, en dat daar ook het net-relief in voorkomt.
Maar ik ben benieuwd naar mensen die hem al hebben gebruikt voor hun paard. Is het nou echt wat? Werkt het wel?
Givar heeft sinds twee jaar een soort van pollenallergie ontwikkeld. Het uit zich voornamelijk tijdens het rijden. Vooral op bepaalde stukken in het bos heeft hij het heel slecht. Ach gut Ik ben al blij dat hij er geen last van heeft op het land, dat zou heel sneu zijn.

Dus: wie heeft net-relief gebruikt, of gebruikt het, en is er enthousiast over?

GeJe

Re: Iemand ervaring met 'Net-relief'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:32

Volgens mij heeft Kitty (die van dressuurhoed.nl) ervaring met dit netje...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:36

En die van Startlijsten.nl en die van Hippics.nl en... Haha!

Klopt, ik rijd in het voorjaar en in de zomer met een net relief en ik ben er erg over te spreken.
Zonder netje wil ze nog wel eens vervelend met haar hoofd schudden en met netje is dat echt heel minimaal.
In de zomer heb ik hem standaard aan mijn neusriem zitten.

In de wei heeft ze hem gelukkig niet nodig.

Vorig jaar ben ik er voor het eerst mee gaan rijden. In de winter is het niet nodig, maar nu heb ik hem weer uit de kast gehaald.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:54

Ik zou zeggen DOEN!!

Niek schudden ook heel erg met zijn hoofd en dook als het waren naar voren. Niet echt prettig met rijden. Sinds ik er mee rij is het echt zoveel minder geworden. Het is even een investering. (stelt niks voor het netje maarja zelf kan je hem ook niet maken.)

Een stalgnoot heeft er sinds enkele weken ook 1 en die is er ook erg over te spreken.

Ik gebruik hem alleen met het rijden.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:06

Ja, ikke ook. Mijn merrie loopt er echt een stuk beter mee. Ze maakte erg hevige knik-bewegingen met haar hoofd. Met het netje gaat het super.

Ze heeft het dit jaar echter nog niet veel opgehad, omdat ze tot nu toe nog weinig last gehad heeft van de pollen.( zou ze het vergroeid kunnen zijn Haha! Haha!
Maar zodra ze er last van krijgt doe ik het netje weer aan en kan ik gewoon doorrijden.
Het is even een investering ,maar ik vind het het geld meer dan waard. Je krijgt er overigens 3 netjes voor en een bandje voor om de neusriem.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:08

Het was mij inderdaad al opgevallen dat je er drie netjes bijkrijgt. Is het dan zo dast de netjes snel stuk gaan?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 17:31

esther82 schreef:
Het was mij inderdaad al opgevallen dat je er drie netjes bijkrijgt. Is het dan zo dast de netjes snel stuk gaan?

Nee hoor helemaal niet, ik heb hem nu al een jaar en gebruik hem elke dag. (in de zomer maanden dan) en ben nog steeds bezig met mijn eerste netje.

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:22

samantha5 schreef:
Ik zou zeggen DOEN!!

Niek schudden ook heel erg met zijn hoofd en dook als het waren naar voren. Niet echt prettig met rijden. Sinds ik er mee rij is het echt zoveel minder geworden. Het is even een investering. (stelt niks voor het netje maarja zelf kan je hem ook niet maken.)

Een stalgnoot heeft er sinds enkele weken ook 1 en die is er ook erg over te spreken.

Ik gebruik hem alleen met het rijden.

Dat stalgenootje ben ik Haha!
Ik ben er echt super blij mee!!!! Wat een uitkomst zeg! Eindelijk weer normaal rijden tijdens het voorjaar/ de zomer!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:34

Ik heb de mijne nu ook bijna een jaar, en ben ook nog met het eerste netje bezig. waar je op moet letten is, dat je paard niet met zijn neus over de stenen ofzo gaat schuren met zijn netje, want dat overleeft ie denk ik niet Lachen Verder zijn het stevige netjes vind ik.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 07:44

Nou dat valt allemaal weer reuze mee!

Bedanktvoor de reacties, ik ga het netje vandaag nog bestellen. Ja

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:51

Ik geef ook aan iemand priveles en sinds deze week rijdt zij ook met een net relief.

Haar paard was buiten ook niet te houden, hoofd schudden, heel hard aantrekken (dan lag ze weer eens op de hals Haha! ) en gewoon heel vervelend zijn.
Ik ben er toen zelf een paar keer opgestapt, omdat we in het begin dachten dat het prutsmuts was, maar toen ze het bleef doen, zijn we verder gaan kijken en toen heb ik haar aangeraden om zo'n netje te gebruiken!

Ze had gister les in de buitenbak en ze zag er al weer helemaal tegenop, maar Amber liep hardstikke lekker, koppie mooi rustig. Af en toe schudt ze een beetje, maar dan ook echt maar een beetje.

Dus zij is er erg over te spreken en ik vanaf de kant ook!!! Haha! Knipoog
Het was even een investering, maar het is het dubbel en dwars waard zij ze gister!! Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:44

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:47

Het valt me op dat nog best veel mensen zo'n netje gebruiken Knipoog

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 12:01

Ik heb het pakketje zojuist binnengekregen. Een hele doos om zo'n dun pakje met netjes! Haha! Maar wel ook brochures, instructies en paardensnoepjes.
Ik vroeg me al af toen ik het had uitgepakt of het netje tijdens het rijden niet omhoog zou klappen. Maar ik zie dat Kitty haar sperriem over het netje vastmaakt, dat had ik nog niet eens bedacht. Pling
Morgen ga ik het uitproberen, ben heel benieuwd!

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:39

succes! Ik rij zelf met een hackamore en heb dus geen sperriem, was net als jij ook bang dat het netje omhoog zou klappen maar dit gebeurt dus niet!

LetiziaSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:45

Bij ons op stal gebruikt een vrouw het zomers ook voor haar paard, werkt uitstekend, maar wat kosten die krengen duur zeg, of zijn er nog goedkopere adresje?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:48

De enige die ik kon vinden zijn die van de Paardendrogist. Volgens mij zijn ze nergens anders verkrijgbaar.
Kosten maken me tot op zekere hoogte niet zo uit, als het maar werkt dsan heb ik er veel voor over.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:04

Zelfs als je geen sperriem om het netje heen hebt, blijft het ook goed zitten hoor.