Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Djana schreef:Ik betaal in de zomer voor 6 maanden weidegang 280,- en in de winter met inloopstal, hooi, brokken, wormkuren en bekappen 138,-
Bij ons staan ze nu met 28 hengsten op de wei.
Ineke2 schreef:Trouwens voor jonge paarden vind ik het altijd nog beter dat ze niet dik zijn, dat is alleen maar extra belasting voor de gewrichten.
Citaat:Dan gaat zij in amersfoort in de opfok met 1 of 2 andere veulens. Ik betaal daar dan 50 euro per maand, excl. Pavobrok. En er is dan dagelijks toezicht. Ook krijgen ze daar kuil en wortels. En nog belangrijker, ze komt in een grote inloopstal met onbeperkt uitloop naar de wei. Ze kan dan de hele winter naar buiten als zij dat wilt. Tis allemaal vrij groot, dus het risico dat alles kapot getrapt wordt is niet zo groot, of ze moet elke dag op dezelfde plek gaan staan springen. In het uiterste geval zetten we de helft van het land af, maar dan nog heeft ze voldoende ruimte.
,, Kost me nix
Suel schreef:Ineke2 schreef:Trouwens voor jonge paarden vind ik het altijd nog beter dat ze niet dik zijn, dat is alleen maar extra belasting voor de gewrichten.
Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zie een jong paard liever wat "buikig" dan te mager. Een jong paard moet goed te eten krijgen. Het kost zeker de eerste 2 jaar zoveel energie om te groeien, dat ze bouwstenen hard nodig hebben.

parouscha schreef:Iemand een idee wat het omgeving friesland kost?