Iemand anders gebruikt mijn zadel (TIPS, verzekering?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Iemand anders gebruikt mijn zadel (TIPS, verzekering?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 19:25

Omdat ik momenteel niet kan rijden, geef ik mijn zadel bruikleen aan een vriendin.

Het is een Kieffer Lusitano van ong 1,5 jaar oud (nieuwwaarde een kleine 1500 euro).

Wat gebeurt er als het gestolen wordt oid? Wat zijn de nadelen ed?

Kan iemand me hierbij helpen?

allegro

Re: Iemand anders gebruikt mijn zadel (TIPS, verzekering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:48

Nadeel is denk ik dat ie slijtplekken vertonen gaat. Ga je hem lang uitlenen? Als het voor lange tijd is zou ik hem denk ik aan haar verkopen en voor mezelf tegen die tijd kijken voor een ander zadel, of hem weer terugkopen van haar.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:13

ik ken maar 1 groot nadeel en dat is dat je zadel er niet beter van wordt. dat zadel ligt nu op een andere rug. wat als jij dat dalijk weer op je eigen paard legt, dan zitie niet meer zoals hij zat en dat kan heel vervelend worden voor je paard
ik weet van mezelf dat ik om de zoveel maanden mijn zadel na moet laten kijken omdat hij weer te dicht op de schoft ligt of dat ik weer te scheeft gezeten heb. dat gaat zo snel, heb je dat er voor over(zeg ik dan, maar ik heb al zoveel zadelproblemen gehad)

dat is gewoon iets waar veel mensen niet bij nadenken.

afgezien van dat vind ik het nogal een bedrag wat je maar even 'uitleend'
ik kan alleen maar nadelen bedenken..

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:28

ik zou mijn zadel nooit uitlenen voor een langere tijd mischien voor een keertje dat zou ik niet zo erg vinden maar niet langer want idd wat de rest al zegt hij word er niet beter op maar dat snap je zelf denk ook wel Knipoog

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:03

Een vriendin van mij heeft mijn zadel 4 dagen geleend toen zij moest wachten op een reparatie van haar eigen zadel. Mijn paard is nu namelijk kreupel.
Langere tijd zal ik niet doen, want de vulling van het zadel staat helemaal naar jouw paard. Als de drukverdelingen heel anders worden dan kan jouw paard lastkrijgen van drukplekken.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:30

Ik heb een paar maanden een zadel geleend. Er zijn niet echt duidelijke afspraken gemaakt, maar ik zorgde wel dat als er iets gebeurde met het zadel ik dat meteen zou kunnen vergoeden. Zoiets zou ik ook van de lener vragen. En misschien een opvulbeurt als dank na de leenperiode?