welke jaarling zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

welke jaarling zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:18

hoi,

ik ga straks kijken naar een veulen. maar nou heb ik een vriendin (naja vriendin ze is bijna 15 jaar ouder Knipoog ) en die heeft nog een hele leuke jaarling staan. nu weet ik dus niet welke van de 2 ik zal nemen. voor welke zouden jullie gaan?

nummer 1:
orlando, een hengstveulentje zonder papieren. moeder is van ed king hill vader is papierloos. wordt rond de 1.62m ongeveer.

foto:

Afbeelding

nummer 2:
zaira, merrie jaarling met papieren. ze is van dutchboy. wordt ongeveer zelfde maat als dat hengstje.

foto:

Afbeelding

beide voldoen ze aan mijn eisen. alleen wou ik liever een hengstje als een merrie. en nummer 1 valt binnen mijn budget, met de eigenaresse van nummer 2 zou ik een afspraak kunnen maken voor de rest van het geld. en nummer 2 zou kunnen blijven staan waar ze nu staat.

welke zouden jullie kiezen?
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-06-05 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

ellepel

Re: welke van de 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:28

als ik op het uiterlijk afgaan moet dan ga ik voor de 1e.
Haha!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:30

hey madelien, ga je toch weer een paardje kopen?
wat leuk joh.
ik vind beide leuk, maar ik zou toch kiezen voor nummer 2.
je heb natuurlijk al eerder gehad met je hengst dat je hem niet kwijt kon.
maar je moet alsnog zelf beslissen.
ik vind ze beide leuk. succes en laat weten welke je genomen heb, enne kom je snel weer langs?

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:31

moeilijke keuze....

ik zou persoonlijk voor het hengstje gaan. Hij spreekt me meer aan dan de merrie. maar met is natuurlijk alleen zijn hoofd, misschien kloppen zijn verhoudingen wel niet helemaal.

Ik weet ook niet of je misschien al iets van een band met die merrie hebt opgebouwd, vaker hebt gezien, misschien heeft ze supergangen... Weet natuurlijk ook niet wat je er ooit mee wil gaan doen.

Als de merrie echt buiten je budget ligt is dat lastig. Maar hou ook rekening et een eventuele castratie (als dat het plan is) kost ook geld...

ik zou voor het hengstje gaan Ja

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:00

Voor nummer 1 nou ik gaan Lachen

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 12:15

@pjtor: ja klopt ik heb het uitgebreid besproken met mijn vriend. en hij heeft toegestemd. hij koopt een veulen voor me en ik betaal zijn onderhoud. ik heb al verschillende plekken voor het hengstje (hij gaat sowieso eerst 3 jaar de opfok in) dus stalling is geen probleem. de merrie is echter ook wel leuk hm moeilijk. ik laat het je zeker weten welke ik neem enne ik kom inderdaad snel weer langs. anders moet je me ff toevoegen op msn kunnen we bijpraten : madelien_t@hotmail.com

@ididit: is een moeilijke keus he Haha! het hengstje en zijn ouders kan je hier zien : http://www.marktplaza.nl/APART-1-2-NRPS ... 974188.php
met de merrie heb ik geen band ofzo. heb haar nog nooit gezien, maar ik ken de eigenaresse en die heeft graag dat ze verkocht wordt aan een kennis. ik wil er in de toekomst gewoon leuk mee gaan rijden. misschien dressuur misschien springen misschien recreatie. ik ben van alle markten thuis Haha!. voorlopig moet mijn paardje nog wat ouder worden want ik kan natuurlijk nog lang niet rijden Knipoog
de merrie ligt zo een 300 tot 400 euro buiten mijn budget maar zoals ik zei kan ik dat bedrag betalen als ik haar ga halen (bood mijn vriendin aan). over dat castreren ; mocht ik hem in de toekomst willen laten castreren is dat geen probleem. die kosten worden door mijn ouders gedekt Lachen.

nou ik ga vanavond dus naar dat hengstje kijken en foto's maken (natuuuuuurlijk Haha!) en ik hou jullie op de hoogte.

bedankt voor jullie reacties hoop op meer meningen Haha!

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:49

Numero uno..gewoon omdat ik vind omdat die meer spreekt met zijn uiterlijk. En die kan je echt nog helemaal naar je hand zetten! Je kunt met hem leren lopen aan een halster alles! kan bij nummer 2 ook wel maar toch...

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:54

ik zou persoonlijk voor nummer 1 gaan... super mooi beestje...

maar ja, je moet het zelf weten, ik houd ook niet zo van die 2e de kleur dus ja, voor mij zou het dan nummer 1 worden!

qwintyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:23

Hmm ik zou persoonlijk ook voor nummer 1 gaan.
Maar nummer 2 is al weer wat ouder en kunje sneller mee aan de slag .. hmm moeilijk!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:32

tja dat is altijd moeilijk, maar ik zou toch voor nummer 1 gaan, ondanks dat hij geen papieren heeft en een jaar jonger is.
Groet

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:44

bedankt voor jullie reacties. ik ga over 3 uurtjes naar nummer 1 kijken ben benieuwd hoe hij in het echt reageert op mensen. ik zal foto's maken en ze daarna op bokt zetten Haha!

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:58

Je moet doen wat je eerste gevoel je ingeeft.

Wat voor gevoel geeft het ene veulen je en wat voor gevoel geeft het andere veulentje (jaarling) je.

Als papieren etc. niet belangrijk voor je zijn moet je dus gewoon op gevoel afgaan.

Ikzelf vind het eerste veulentje meer spreken als de jaarling, maar dat is dus mijn smaak aan kleur en uitstraling.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:00

zou voor nummer 1 gaan Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:05

Nummer 2.
Ziet er goed uit voor een jaarling en is een merrie met papieren.
Maar bij beide weet je niet hoe ze uitgroeien. Dat hengstje kan prachtig zijn als veulen en vreselijk worden maar idem die merrie.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:46

ik hou niet van merries, maar ik vind dat hengstje verschrikkelijk lelijk, dus in dit geval zou ik voor de merrie gaan, omdat ik schimmel erg mooi vind.

Mars

Re: welke jaarling zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 15:57

ik zou voor nummer 2 gaan.
Gewoon omdat ze mij heel erg aanspreekt qua kleur, houding en uitstraling. Maar het is moeilijk vanaf een foto te beoordelen...
succes met je keuze in ieder geval!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:43

maak als je gaat ook even een goede standfoto van opzij....
Had op 1 van de foto's een beetje het idee dat hij kromme beentjes heeft. Kan wel weer wegtrekken... Maar goed foto's maken van voor en opzij dus! veel plezier! Ja

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:48

Allebei Tong uitsteken haha
Tis wel een moeilijke keuze, ik vind het merrietje mooier op de foto, maar het hengstje is jonger en staat maar half op de foto!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:56

Als ik op uiterlijk af moet gaan zou ik voor nummer 1 gaan.
Maar als je in de toekomst misschien je paard moet verkopen (ik hoop voor je van niet Knipoog ) is nummer 2 makkelijker te verkopen...
Ik zou voor nummer 2 gaan... Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:58

Ik kan het niet zeggen van een foto. Dan zou ik 'm eerst moeten zien bewegen, en meer van het karakter af moeten weten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:00

Ik zou voor nummer 2 gaan.
Een hengst is toch lastiger dan je denkt...ik heb er ervaring mee...
Maar het is helemaal jou keuze!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:03

ik zou 1 doen ik weet er niets vanaf hoor maar hij spreekt me op de een of andere manier aan 1 zou mijn keuze zijn Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:26

Ik vind ze allebei wel wat hebben.
Nummer 2 vind ik ietsje meer hebben dan nr 1 zo op de foto, maar ik ben zelf ook nooit zo van de merries dus een lastige keus.
Maar als je een hengstveulen neemt, moet je wel weten waar je aan begint, vind ik Bloos ik neem aan dat je ervaring mee hebt?
Ik zou iig geen besluit maken zonder ze allebei irl te hebben gezien. Afgaan op hoe je je voelt bij het paard, maar ook of deze aansluit op je wensen. Is het paard lief, angstig, onopgevoed, nieuwsgierig, is het op stal gehouden of in een kudde en zo ja, hoe gedraagt hij/zij zich? Hoe loopt hij/zij? Hoe is het onderhouden? Hoe is de moeder/ vader en wat voor karakter hebben deze? Etc.
Wat sluit daarbij het meest aan op jouw wensen? Dat soort dingen kan je in een bezichtiging meenemen.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:05

Ik hou niet van merries.
En het hengstje spreekt mij persoonlijk veel meer aan, meer uitstraling.

Ik zou voor 2 gaan, als die binnen je budget valt en je ze beide even leuk vind..

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:03

nou ik kom net terug van het hengstje. ben wel helemaal verliefd. heb beide ouders ook gezien en die zijn heel makkelijk in de omgang. ik weet dat hengsten moeilijker zijn, maar ik heb daar wel ervaring mee hoor. heb zelf al eerder een hengstje gehad.
ik heb foto's gemaakt, maar dat is niet helemaal goed gegaan dus die ben ik helaas alweer kwijt. maar volgende week ga ik terug nog een keer goed kijken. en als hij me dan nog bevalt betaal ik een deel alvast. hij is trouwens puur voor de hobby gefokt. maar goed. ik ga nu naar bed zal proberen morgenvroeg een verslag te geven bij VVD. trusten en bedankt voor jullie reacties!