werken in het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 10:53

Hallo,

Ik heb een vraagje kan iemand mij vertellen wat je allemaal moet uitzoeken voordat je in het buitenland wilt gaan werken?
Voor school moet ik een baan zoeken in het buitenland en ik moet hiervoor uitzoeken wat ik, voordat ik in het buitenland kan werken, allemaal moet regelen.
Misschien dat iemand hier al is in het buitenland gewerkt heeft??

Alvast ebdankt,
Groetjes Ilona

xThalyx

Re: werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 19:58

niemand enig idee??? of ervaring?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:29

Ik heb in het buitenland gewerkt. Je moet een werkvergunning in het buitenland aanvragen, sommige landen een visum, een adres in het buitenland hebben (woon en werkadres) en een buitenlandse bankrekening openen. Verder hoefde ik niets....

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:49

ik heb in Duitsland gewoond en gewerkt, maar mijn baas daar heeft me met alles geholpen, wist ook precies wat ik allemaal moest regelen, en heeft daar veel voor me gedaan. Dus als je een baan hebt gevonden, kun je allicht vragen aan je baas daar, of hij/zij je wil helpen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 07:59

Ik zou het even op school vragen, ik neem aan dat ze je hierin begeleiden?

TobyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:08

Binnen de EU heb je geen werkvergunning nodig. Ik werk hier ook zonder werkvergunning (ben Duitser). Je toekomstige baas (of zijn secretaresse) weten zeker, wat je voor papieren nodig hebt. Voor mij was het slechts een copie van mijn identiteitsbewijs en geboorte certificaat (heet dat zo in het Nederlands? Geen idee...).

Toby

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:16

ligt eraan ofdat het land aangesloten is bij de eu. Zwitserland, engeland en ierland heb je allemaal een werkvergunning voor nodig.
De vs, australie en canada zijn landen waar je een visum voor nodig hebt, hoewel ze vanaf januari in de vs dat willen gaan afschaffen voor mensen uit de EU.
Als je een visum wil hebben dan heb je een adres, iemand die voor jou instemt en een werkgever nodig ( vaak kan een werkgever ook de persoon zijn die voor jou instemt).

Ik heb in o.a. zwitserland, frankrijk, belgie en de verenigde staten gewerkt... ging allemaal relatief makkelijk voor mij, maar heb genoeg mensen gezien waarvan de vergunningen werden afgewezen.
Maar je kan ook gewoon bij het consulaat van je land van keuze alle info aanvragen en die vertellen je ook gelijk wat er veranderd is en welke formulieren je moet invullen om een visum aan te vragen...

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 15:50

Ok allemaal heel erg bedankt!