paardentrailer horta

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loes-freke

paardentrailer horta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:47

wie heeft ervaring met een trailer van merk HORTA?
graag negatief en positieve reakties.
reden is dat ik aankomende twee weken de tijd heb om nieuwe trailer te kopen. (ivb met levertijd)
ik heb namelijk mijn 1.3/4 trailer verkocht en gaat over twee maanden weg.
dus ik moet snel beslissen, en die horta jumper vind ik heel mooi.
wie heeft er ervaring in of kent iemand die zo'n trailer in gebruik heeft.
wil graag meer weten over gebruik, wegliging, onderhoud ect ect.

Margreet

Re: paardentrailer horta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:54

Het is Hotra, niet Horta.
Ik heb een 1,75 trailer van Hotra en ik ben daar heel tevreden over.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:16

Het is idd Hotra: http://www.hotra.nl/

De hoofdvestiging zit hier vlakbij. Bij ons in de buurt is het een heel populair merk en ik ken eigenlijk alleen maar tevreden gebruikers.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:32

Ik heb net een Hotra Salinero gekocht. Hoe deze bevalt weet ik eigenlijk nog niet omdat ik er nog niet met paard erin gereden heb.

Afbeelding

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:28

Kitty schreef:
Ik heb net een Hotra Salinero gekocht. Hoe deze bevalt weet ik eigenlijk nog niet omdat ik er nog niet met paard erin gereden heb.

http://www.hero-sitebeheer.nl/bedrijven ... .jpg[/img]

dit is ook een mooie trailer, alleen staat deze niet in de folder.
ik heb tot nu toe alleen trailers in folders bekeken.
ik zoek nu nog iemand waar ik kan kijken naar een gebruikte hotra.
ook om tekijken hoe deze er echt uit zien.
ik wil het liefst een jumper in het echt zien, en die jij heb met zadelkamer er bij in.
staat niet bij de twee dealers hier in de buurt, vandaar. (ik had gebeld)

en is leuk te horen dat er mensen positief tegen over staan.
hoelang bestaat trailer hotra, wie weet dat?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:50

Je zou ze regelmatig op concoursterreinen, misschien is dat wat?
Je mag gerust naar mijn trailer komen kijken, maar ik heb geen Jumper en zit denk ik ook niet erg in de buurt. Ik heb een Elegance, die is weer een slagje groter dan de Salinero.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:47

Hotra bestaat al een tijdje. Het merk is van de familie Ten Hove (vandaar dat Ho-) en die deed eind jaren 80 al in trailers.

Van de website:

www.hotra.nl schreef:
1989 ontstond uit hobby Hotra Aanhangwagens, dit is uitgegroeid tot het huidige bedrijf. De filosofie die Hotra hanteert is dat elke aanhangwagen en paardentrailer anders kan zijn. Een jarenlange ervaring in het ontwerpen en bouwen van trailers vormt de basis voor haar product.

De Salinero en ook alle andere typen staan op de website van Hotra.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:22

Margreet schreef:
. Ik heb een Elegance, die is weer een slagje groter dan de Salinero.

daar zat ik ook eerst aan te denken, maar kwa prijs is deze net zo duur als de jumper tweepaards.
alleen inderdaad is de lengte en hoogte kleinder dan de jouwe.

dus vandaar dat ik voor de jumper zou gaat, ook omdat ik twee paarden heb (nou ja pony/shet en een paard).

en karin bedankt voor de site ik ga er eens kijkje nemen, ook om te kijken wat die salinero voor trailer is.

ik moest vandaag even naar deventer en kwam 4 atec trailers tegen en 1 hotra, moet zeggen als je zoekende ben let je veel meer op trailers van wat er rond rijd.
maar ja dan zie je ze nog niet van binnen.

ik ben blij met alle reakties.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:42

Als je 2 normale/kleine paarden hebt, dan lijkt de Jumper me een prima keuze. Ik heb een nogal XL paard en dan is die extra ruimte in de Elegance wel erg fijn! In 2-paards zou het dan voor mij de Eforce moeten worden.
Die van mij komt bij www.bktrailers.nl vandaan, daar hebben ze een boel in de showroom staan!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:42

Ben je er al uit? Ik heb ook Hotra in mijn lijstje van trailers-die-ik-eventueel-zou-willen-kopen staan. Hoorde van een collega dat ze snel schijnen te rotten, dus ik twijfel een beetje. Maar ja, aan de andere kant: dat is natuurlijk maar de mening van één persoon. Vandaar dat ik ook wel benieuwd ben naar andere ervaringen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:52

Wij hebben ook een Elegance. Nu bijna 2 jaar oud en ik vind het een geweldige trailer, voor een redelijke prijs! Veel standaard accessoires waar je bij andere merken veel $$ extra moet betalen.
(ik klink als een verkoper Haha! )

Hij bevalt dus nog steeds uitstekend en we zijn er ontzettend blij mee!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 10:59

Ik denk dat dat er ook vanaf hangt hoe je je trailer bijhoudt. Elke keer na gebruik even de bezem erdoor en evt de spuit erdoor (en dan zorgen dat dat goed op kan drogen) en je houdt je trailer langer netjes dan wanneer je hem leegschept en meteen weg zet (of niet eens leeg schept zoals ik ook wel zie gebeuren).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 11:42

Wij hebben een 1,5 paards trailer van Hotra, de Yaris.

Ik ben er heel blij mee, hij is nu een goed half jaar oud. Zelfs mij Opel Combootje trekt hem hier op de korte stukken in de polder. Voor de lange stukken zet ik er wel een knappe auto voor.

Ik weet niet hoe hij is als 1,5 paard trailer want die van ons is ingericht voor 2 pony's tot ong 130. Ik heb alleen maar shetlanders, dus daarom is het toen een omgebouwde 1,5 paards trailer geworden.
We zouden een 2 pony's trailer kopen, maar kwa prijs was deze ongeveer gelijk en even zwaar. Dus dat waren geen plus of min punten. Maar in deze kan je zelf rechtop staan, er past dus meer hooi in Knipoog en als je het binnenwerk er uit til en er andere voor en achter stangen in zet kan er gewoon weer een paard in.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 11:49

Margreet schreef:
Die van mij komt bij www.bktrailers.nl vandaan, daar hebben ze een boel in de showroom staan!

deze is tot nu toe het goedkoopste van wie ik allemaal benaderd heb.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:22

De Hotra-dealer in Assen deed mij precies hetzelfde aanbod als die in Barneveld. Denk dat de bedragen dus op elk verkooppunt wel ongeveer hetzelfde zijn. Hangt er een beetje vanaf waar je het dichtst bij zit om te kijken welke je het beste naar toe kunt gaan.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:30

Zou in ieder geval even goed meten hoeveel ruimte je hebt in de punt (vanaf de voorstang tot de wand). Op stal heeft iemand een trailer van een paar jaar oud en als je daar een wat groot paard in zet, zit ie met zijn neus tegen de voorkant. Een stuk korter dus dan bij andere merken. Zelf heb ik een Atec en ben er supertevreden over. Misschien is dat wat? Vaak hebben ze wel leuke aanbiedingen als er een nieuw model uitkomt bijv. betaal je voor een nieuwe niet veel meer dan voor 2ehands.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 15:41

Ja, heb inderdaad ook al gehoord dat ook de ruimte voor de voorstang van belang is. Dat is bij mijn huidige trailer ook het probleem. Mijn paard kan qua lichaam nog wel een stukje verder naar voren staan, maar dan kan hij zijn hoofd en hals niet meer kwijt in de ruimte voor de voorstang. Maar ik neem aan dat als de hele trailer langer is, er sowieso meer ruimte is voor het paard (zowel tussen de stangen als voor de voorstang)........ toch?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:39

Ik heb een hele stevige jongen van 1.80 en die past met gemak in de Elegance, ruimte zat voorin! Ik vind juist die Atecs zo krapjes voorin...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:14

En smaller!
Onze achterstang was laatst kapot en die wilde ik van een kennis lenen, met een nieuwe Atec. die stang pastte niet want was gewoon 5 centimeter te kort! Aangezien er 2 in zitten is dit op de hele breedte dus 10 cm smaller dan onze Hotra.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken aan onze trailer is dat het raampje aan de linkerkant dicht waait als we een vrachtwagen tegenkomen op een 2baans weg. Dat raampje doe ik dus ook standaard altijd dicht, voor we gaan rijden. Maar dat probleem kun je bij ieder merk trailer tegenkomen want dezeflde raampjes worden aan verschillende trailerfabrikanten verkocht. = denk ik een productiefoutje.
Overigens hebben wij onze trailer ook van de dealer in Assen. Goeie service en erg klantvriendelijk en dat is iets wat ik minstens net zo belangrijk vind als de kwaliteit van het produkt dat 'ie levert!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:23

Ik heb een Jumper en ben er erg tevreden over.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 20:08

Margreet schreef:
Ik heb een hele stevige jongen van 1.80 en die past met gemak in de Elegance, ruimte zat voorin! Ik vind juist die Atecs zo krapjes voorin...

dat heb ik niet gehad met atec trailer technoline, ruimte zat voor een paard van 1.70.
deze wilde niet in trailer van heja 5 sterrren trailer, die zijn echt krap voor in, hoofd tegen voorkand aan en dan nog niet eens tegen voorboom.
deze viel zo wie zo af.

Roxx schreef:
De Hotra-dealer in Assen deed mij precies hetzelfde aanbod als die in Barneveld. Denk dat de bedragen dus op elk verkooppunt wel ongeveer hetzelfde zijn. Hangt er een beetje vanaf waar je het dichtst bij zit om te kijken welke je het beste naar toe kunt gaan.

ik ben niet mee eens met opmerking hier boven, scheeld echt wel als je beetje tegen elkaar uit speeld.

ik heb gekozen voor horta eforce polyester.
de duurste bij een daeler was 6700,- en de goedkoopste was voor 6250,-
ik heb deze trailer dus nu voor 6250,- met terug keuring (ivb met 1500 mag trekken, oke kan dan een paard in en twee ponys)
maar is de bedoeling terzijne tijd een andere zwaardere auto te kopen.
dan kan ik deze weer terug keuren naar de 2000.
ik hoop niet dat men gelijk krijgt dat het krap voor in is net als de 5 sterren.

gabyfedde schreef:
hoe groot zijn jou paard/paarden die er in staan?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:22

loes-freke schreef:

gabyfedde schreef:

hoe groot zijn jou paard/paarden die er in staan?

Mijn paard (Fedde) is een Fries (breed dus) van ong 1.65. Qua schoft is hij dus niet zo groot, maar zijn front is wel hoog.
Ik ga vaak samen met Masja op wedstrijd en haar Tiara haalt de 1.70 wel (als het niet meer is).

melmzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:28

ik heb een hotra elegance
niks negatiefs over, prima trailer!!
en super mooi, want die van mij is in silver glitters!!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 10:36

melmzs schreef:
ik heb een hotra elegance
niks negatiefs over, prima trailer!!
en super mooi, want die van mij is in silver glitters!!

deze kleur zat ik ook aan te denken.
maandag ga ik met de daeler naar rijsen om de kleur uit te zoeken.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:44

Leuk!! Veel plezier en succes met kiezen! Er zijn een hoop mooie kleuren! Groen met glitters is ook erg mooi!
Wij hebben een zwarte!