Donderdag a.s. ex verzorgponys weg, naar Zeeland???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Donderdag a.s. ex verzorgponys weg, naar Zeeland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:04

Het is een nogal ongeloofwaardig en warrig verhaal, dat vind ik zelf ook. Maar misschien kan iemand mijn geweten sussen. Neem alsjeblieft de moeite om het even te lezen.

Ik heb een aantal jaar vrijwilligerswerk gedaan op de kinderboerderij hier in de buurt. In mijn tijd zijn er toen 2 pony's gekomen en omdat verder iedereen bang van ze was (pony's deden niks maar de verzorgers waren niks gewend) kon ik er alles mee doen. Ik ben toen na een ruzie gestopt met het vrijwilligerswerk daar. Dat is allemaal weer bijgelegd later, maar ik heb daarna geen vrijwilligerswerk meer gedaan (ik ging werken enz). Ik ben al die tijd regelmatig gaan kijken en hield contact met de mensen daar. Nu werd ik vorige week gebeld dat de pony's weggegeven zijn, en dat ze aankomende donderdag opgehaald worden.

Ik ben natuurlijk langs gegaan om hier alles over te weten te komen. In het verleden had ik namelijk gezegd dat ik 1 van de pony's graag zou willen hebben, maar dat waren ze vergeten.
De nieuwe voorzitter heeft het allemaal geregeld, dus ik was te laat.
Ik heb de voorzitter nooit ontmoet maar hij is hoefsmid. Ik weet ook wel wie het is, maar hoop hem donderdag zelf nog het een en ander te kunnen vragen zonder dat ik voor die tijd al iets over hem heb gezegd zonder dat ik hem ken.
De pony's gaan naar een klant van hem in Zeeland, maar het gekke is deze meneer is ze nog niet komen bekijken maar komt ze wel ongezien donderdag ophalen. Dit klopt gewoon niet naar mijn idee. Volgens de voorzitter worden de pony's daar de gezelschapspony's van de pony de die meneer al heeft en wil deze meneer verder geen contact.
Het gaat hier om een 21 jarige roodschimmel welsh ruin van ong 1.30 hoog. Met een kol en een sneb en achter witte sokken, door slecht eten erg mager en een 12 jarige shetlanderruin van ong 95 cm ook roodschimmel en nu in de zomer nagenoeg wit. Geen aftekeningen. De shet is een byzonder brutale pony, die nog wel eens wil steigeren als er iemand op zit. Ik ben bang dat hij gezien zijn gedrag slecht terecht gaat komen.
Donderdag gaan ze weg, is er iemand die misschien weet dat er pony's met deze beschrijving naar iemand toe komen. Ik ga nog wel proberen iets los te peuteren donderdag, maar ik heb weinig hoop.

semjase

Re: Donderdag a.s. ex verzorgponys weg, naar Zeeland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:39

Ik woon ik zeeland en ga er zeker op letten of ik ze zie op het eiland waar ik woon.
Wil de smid verder niets zeggen, en om welke smid gaat het, misschien ken ik hem wel?

nellellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:05

wat bedoel je met zeeland?
de provincie of de plaats ergens in brabant?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 08:25

Is er ook nog een plaats die Zeeland heet, dat wist ik niet? Ik ging er vanuit dat het om de provincie ging.