Kan je in Spaarnwoude N-H goed buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ideaal

Kan je in Spaarnwoude N-H goed buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 20:48

Kan je in Spaarnwoude ook fijne buitenritten maken en je trailer goed parkeren met ruimte voor de paarden?
Graag ervaringen aub, als je een andere tip hebt, is dat ook mooi meegenomen.Het hoeft niet speciaal in N-H te zijn, Z-H mag ook!
Groetjes, Ideaal
Laatst bijgewerkt door batje op 12-06-05 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Mendi

Re: Kan je in Spaarnwoude, N-H?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:27

Spaarnwoude is heel leuk om buitenritten te maken. Ik rij er dagelijks, want ik heb een paard staan op manege Spaarnwoude en dat ligt aan de kant van Halfweg. Er is nog een deel aan de andere kant van het zijkanaal, richting IJmuiden (daar wordt ook Dance Valley altijd georganiseerd) maar dat stuk ken ik niet.
Kom maar een keertje langs. Waar kom jij vandaan?

Ideaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:23

Mijn paard staat in de Starnmeer, dat is dus wel in de polder, maar ik rij toch liever in het bos, niet langs de openbare weg.
We gaan anders altijd naar het bos, maar een keer iets anders proberen is altijd leuk!
Als we erheen gaan, laat ik je het weten!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:41

Spaarnwoude aan de Ijmuiden kant is ook leuk en groot gebied om te rijden. Je moet wel een brug proof paard hebben.

Amsterdamse bos vind ik ook altijd leuk rijden. Nog wel fijner dan spaarnwoude, maar spaarnwoude is voor mij 10 min stappen en dan ben ik er.

Net als het duin, het strand is 10 min met de auto dus ik zit vrij centraal.

Ideaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-05 21:31

Wij moeten altijd met de trailer op pad, maar dat is geen probleem. Inderdaad, het Amsterdamse bos is ook fijn om daar te rijden. Als je paard tenminste ontspannen loopt!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:01

Ik vind Spaarnwoude veel fijner dan het Amsterdamse bos. Je kan een rondje in het park maken daar (veel ruiterpaden) en dan idd het zijkanaal oversteken, daar zit nog een enorm stuk met ruiterpaden tot aan IJmuiden, echt super. Je hoeft niet over de brug, vanuit Manege Spaarnwoude zit de brug rechts, maar als je links aanhoudt kan je door een dorpje (naam kwijt). De brug kan best eng zijn nml (heel hoog en zwaar verkeer). Het dorpje is op doordeweekse dagen vrij rustig. Je kan echt megalange dagtochten maken terwijl je in het Amsterdamse bos al vrij snel klaar bent. Maar goed, je hebt wel echt een verkeersmak paard nodig Lachen

Ik verplaats je topic even naar VMR.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:08

Spaarnwoude is super rijden! En dan met name het stuk tussen Spaarndam en IJmuiden in.
Ik rij er erg veel, Domenic staat aan het kleine Spaarnwoude tegen Halfweg aan. In het weekend gaan we geregeld door Spaarndam het grote Spaarnwoude in. Zeker de moeite waard!

Tegenwoordig ben ik ook meerdere keren per week op het strand van Wijk aan Zee te vinden.
Ook niet vervelend rijden daar Lachen

Je trailer kun je oveal kwijt. Makkelijkste is bij de skibaan aan het Noordzeekanaal.
Boktritje doen? Lachen

Antoinette

Re: Kan je in Spaarnwoude N-H goed buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:34

Ik heb ook nog wel eens een rondje gemaakt in Spaarnwoude!

Het is inderdaad leuk rijden daar. Je kan zowel een kleiner als groter rondje maken (schijnt; ik rij altijd achter anderen aan Clown ).

Vaak na een wedstrijd gingen we nog even een rondje maken. Was goed te doen, zelfs met die van mij Clown
Okee, in het begin zijn de bruggetjes wat eng, maar na het zoveelste bruggetje gaat dat ook wel weer goed.

Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik nodig weer eens een buitenritje wil gaan maken Haha!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 12:51

Je kunt daar super goed rijden,met goede parkeer gelegenheden.
Wij deden daar karren wedstrijden met onze sledehonden en het was daar erg mooi Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:27

spaarnwoude is heerlijk, alleen het moet niet geregend hebben....en helaas regent het nogal vaak in Nederland...Het is een en blijft een polder, en dan zijn er echt stukken, dat je paard tot zijn kogels wegzakt, en dan is Spaarnwoude heel vermoeiend..
Nog een nadeeltje daar is, skeelers en mtbikers, vooral de laatste groep is gek op ruiterpaden, en dan natuurlijk als het droog is.

Maar buiten dit alles om, is het een lekker park, ook heel leuk voor de aanspanning, het enige terrein waar je legaal 'off the road' mag rijden.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:31

Hmm, de zwaarte valt mij altijd best mee!
Naja, Domenic is best een trekker! Baggert overal door.

Wel leuk dat er best een aantal bokkers in en rond Spaarnwoude zitten!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 14:58

Ik ben het wel met Bitch eens. Ik ga alleen spaarnwoude in als het droog is. Wil wel graag dat de pezen heel blijven Clown

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 17:05

Als je de pezen al niet heel kunt houden van wat modderige paden...
Vinden jullie het echt zo erg dan?

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 01:32

Leuk rijden in Spaarnwoude. Ik ken alleen het deel bij Halfweg. IJmuiden-deel ga ik binnenkort eens ontdekken.

Maar Amsterdamse Bos en duinen zijn ook heerlijk in die omgeving.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:51

Frank schreef:
Als je de pezen al niet heel kunt houden van wat modderige paden...
Vinden jullie het echt zo erg dan?

Modder is i.d.d. niet zo erg maar in het gedeelte bij IJmuiden is de bodem echt blauwe klei, dus als het geregend heeft spekglad en erg zware blub, dus niet fijn voor de paardebenen hoor. Het amsterdamse gedeelte ken ik niet (heb ik 1 keer een klein rondje gestapt bij manege spaarnwoude, verder niet) dus dat moet ik ook maar eens gaan verkennen.
Verder is het een leuk park met leuke rondjes, het is voor mij ook een minuut of 10 stappen (he GvdT dat is ook toevallig? Knipoog ) dus prima te doen. Zelf vind het Amsterdamse bos ook leuker, wat bossiger en lekkere brede paden.