paard verkopen zonder papieren enz?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

paard verkopen zonder papieren enz?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 19:43

Ik heb van me vader een paard gekregen...nu zijn er wat problemen geweest, had een ongeluk gehad en me zusje wilde me paard niet voor me verzorgen dus me vader kreeg ruzie met d'r(ouders zijn gescheiden) omdat m'n moeder dus een heleboel geld geerfd heeft wil hij dus niks meer voor ons betalen, ben ook heel bang dat m'n vader m'n paard dus een keer gaat verkopen.
Ik heb gelijk toen ik haar gekocht had de stamboompapieren op gestuurd en haar over laten schrijven op mijn naam enzo...kan me pa haar nu nog van me afpakken? hij heeft wel bewijs dat ie haar betaald heeft maar ze staat nu op mijn naam dus me moeder zei dat ze nu van mij is.....

paars

Re: paard verkopen zonder papieren enz?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:01

Degene die op het papier staat is de officiele eigenaar lijkt me. Of je vader moet gaan beweren dat je het paard + papier van hem gestolen hebt. Misschien proberen het paard voor een symbolisch bedrag van een euro officieel van hem kopen en dat hij dat ondertekend. Ik heb mijn paard ook voor een habbekrats gekocht en een kattebelletje gemaakt waarop de toenmalige eigenaar heeft getekend dat ze het paard aan mij heeft verkocht voor dat bedrag. Misschien kan je dat nog doen?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:53

Stamboek papieren zeggen niet zoveel, als jij niet kunt bewijzen dat jij het paard betaald hebt is hij officieel niet van jou.
Maar het is ook belangrijk om te weten wie het paard onderhoud (stal en voer betaald), volgens mij is dat dan de officiele eigenaar.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:02

misschien, als je dat nog niet had, ook even op jou naam in de verzekering doen?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:04

Als je nog geen 18 bent, heb je er eigenlijk niets over te zeggen. En wie het paard ook gekocht heeft, maakt ook niet uit. Wie het paard al die tijd onderhoudt (dus alles betaald) is de rechtmatige eigenaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:18

vivanes schreef:
Als je nog geen 18 bent, heb je er eigenlijk niets over te zeggen. En wie het paard ook gekocht heeft, maakt ook niet uit. Wie het paard al die tijd onderhoudt (dus alles betaald) is de rechtmatige eigenaar.

Klopt. Verder hebben het op naam staan van stamboekpapieren helemaal geen wettelijke erkenning.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:48

paars schreef:
Misschien proberen het paard voor een symbolisch bedrag van een euro officieel van hem kopen en dat hij dat ondertekend. Ik heb mijn paard ook voor een habbekrats gekocht en een kattebelletje gemaakt waarop de toenmalige eigenaar heeft getekend dat ze het paard aan mij heeft verkocht voor dat bedrag. Misschien kan je dat nog doen?

denk dat ik dat niet kan betalen Verdrietig.

ik verzorg t paard verder, me vader betaald de stalling, maar dat moet ik over een jaar zelf betalen. Ik ben bijna 18...maarja heb ik dan ook niks aan, als me vader haar verkoopt kan ik t toch niet betalen Verdrietig ze is nog niet verzekerd en ga ik ook niet doen...heb nog geen baan ofzo en kan dat dus nooit betalen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 08:41

Hij is dus idd van je vader.
Maar waarom ben je bang dat hij haar verkoopt, jij hebt toch geen ruzie met hem?