Hoe moet mijn K&K Conrad ultra?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Hoe moet mijn K&K Conrad ultra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 15:52

ik heb een nieuw bitje gekocht voor m'n paard. Een K&K conrad ultra, met zo'n gedraaid middenstuk. Maar hoe moet ik het bit doen? Er zit een pijltje op en welke kant moet deze op? Ik weet dat je "in" het bit moet kunnen kijken.. bolle kant omlaag, je moet je bit dubbel kunnen vouwen zeg maar.. Maar dan..moet dat gedraaide middenstuk naar zijn tanden wijzen of naar zijn keel? (even overdreven gezegd Haha! )
Wie helpt mij uit de brand?

kusies

Re: Hoe moet mijn K&K Conrad ultra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:55

mijn dubbel gebroken bit moet je zo hebben, dat de bolle kant voor zit...... ik doe het altijd zo, dat je de tekst voor op kan lezen..... zo hangt ie ook in de winkel Knipoog!!! pijltjes moeten vaak aan de voorkant(dus als je van voor in zn mond kijkt) zitten...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 16:01

okeej..dus van hem uit gezien moet ik "in"het bit kijken? .. als ik voor hem sta kijk ik dus tegen de bolle kant van het bit>?

(ik heb wel dubbelgebroken bitjes, maar niet met gedraaid middenstuk Nagelbijten / Gniffelen )

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:25

Ik denk dat je het nu juist omschrijft!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:55

Het pijltje moet als je aan de linkerkant van het paard staat, met je gezicht dezelfde kant op als waar het paard heen kijkt, naar voren wijzen Ja (stond op het kaartje dat aan mijn K&K Conrad Ultra zat toen ik hem kocht)

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 20:19

Klopt wat Ullwinn zegt: het pijltje moet in de linkermondhoek van het paard zitten en dan naar voren wijzen, dus de richting waarin het paard kijkt.
(Als jij recht voor je paard staat zit het pijltje dus a/d rechterkant)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:25

dan heb ik hem nu goed Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:32

Zou je over een tijdje of misschien nu al kunnen zeggen hoe het bitje op de korte termijn bevalt?
Ik ben nm van plan om ook dit bit te kopen voor mijn haflinger, mar op bokt (in een ander topic) hoorde ik dat dit toch een vrij zwaar bit voor een jonge pony, ik heb het bit nooit in handen gehad, dus weet wbt de zwaarte er niet veel van.

Terwijl ik juist een zacht bitje voor haar zoek, die een goede mondligging heeft via de omschrijving kwam de KK Conrad bij mij in beeld, die omschrijving lijkt me prima bij mijn pony passen, maar als het bit idd wat zwaar is blijf ik ervan af.

Alvast bedankt!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:39

ik heb de gewone K&K 21mm dik van aurigan en dan nu de K&K conrad ultra 18mm.

De gewone is vele malen zwaarder dan de conrad ultra en veel massiever. Ik heb er eventjes 10 minuten mee gestapt (mijn paard is momenteel geblesseerd) en hij ging er al lekker op knabbelen. De andere K&K was voor hem zo'n mond vol.. Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:02

fijn bit he Haha! zeker met kwartslag gedraaid tussenstuk! heb zo eentje als onderlegtrens, echt ideaal!

pijltje moet idd in de linkermondhoek zitten Ja
het tussenstukje ligt dan als t ware plat op de tong, als je zover in zn mond kan kijken Knipoog ligt platter dan een bitje met gewoon recht tussenstukje, omdat de tong ook niet helemaal horizontaal ligt, die gedraaide tussenstukjes liggen als t ware plat op de tong met de 'buiging/kromming' van de tong mee Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:17

#Ymke# schreef:
ik heb de gewone K&K 21mm dik van aurigan en dan nu de K&K conrad ultra 18mm.

De gewone is vele malen zwaarder dan de conrad ultra en veel massiever. Ik heb er eventjes 10 minuten mee gestapt (mijn paard is momenteel geblesseerd) en hij ging er al lekker op knabbelen. De andere K&K was voor hem zo'n mond vol.. Haha!

Als die eerste ook goud kleurige ringen heeft wil je die dan niet verkopen?
groetjes

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 17:17

de eerste heeft zilverkleurige ringen en die gebruik ik aan m'n longeerhoofdstel Haha!

M'n K&K conrad heeft wel goudkleurige ringen, maar dat stoort niet bij m'n zilverkleurige gespjes Haha!