Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Margreet schreef:Als hij er makkelijk oploopt, dan denk ik eerder aan zeikerigheid en ongeduld dan echt aan een (angst)probleem.
Zo eentje zou ik maar eens leren om z'n voetjes aan de vloer te houden door een keer wat harder op de rem te gaan staan of een slinger te maken als het geklooi begint.
Steigeren kun je al een eind tegengaan door hem aan de voorstang vast te zetten, recht onder z'n kin. Schrapen door een mat aan de voorstang te hangen.
Citaat:Als hij er makkelijk oploopt, dan denk ik eerder aan zeikerigheid en ongeduld dan echt aan een (angst)probleem.
Zo eentje zou ik maar eens leren om z'n voetjes aan de vloer te houden door een keer wat harder op de rem te gaan staan of een slinger te maken als het geklooi begint.
Citaat:Ik heb een super goede vriendschap met mijn pony,echte maatjes.Ik denk ook dat dat de rede is dat hij er wel steeds super braaf op gaat.

Citaat:Volgens zeggen even sprayen en dan loopt je paard zo de trailer op!
Citaat:En nee hoor Cissy je paard word echt niet verdoofd hoor,dat weet Rodinde ook wel,dat je niet met een verdoofd paard op wedstrijd kan!
Beetje overdreven gereageerd hoor!