Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ben het er ook helemaal mee eens.
Karin schreef:Ten eerste: ik vind het wel heel negatief om te stellen dat je paard op keuringen wordt 'afgezeken'. Hij zal heus wel kritiek of bemerkingen krijgen, maar zo'n keuringscommissie staat daar niet om jouw paard 'af te zeiken'.
Ten tweede: degene die jou heeft aangeraden die bijzet maar eens 'flink strak te zetten' moet zelf maar wat rondjes gaan rennen met zijn nek en hoofd 'flink strakgetrokken' in een onnatuurlijke kronkel.
Mijn advies: zoek een betrouwbaar iemand die jou IRL hierbij kan helpen en daarbij het paard in zijn waarde laat. Bespiering kweken is niet iets wat je even SNEL tussendoor doet en al helemaal niet onder dwang. Spieren zet je er namelijk niet zomaar op, dat is levend weefsel dat de tijd moet krijgen om zich te ontwikkelen. En dat doe je door gerichte training die je niet leert vanaf een computerscherm.
Maar zoals ik al zei, ik heb nog nooit echt serieus bijgezet, en zou er dus graag tips over willen! even duidelijk uitleggen SVP! De vorige keer liep ze mooi ontspannen, deed haar neusje omlaag, en op een gegeven moment na wat rondjes, werd ze wat compacter leek wel, ze ging uit zich zelf iets na gevelijker lopen,

qt_shetties schreef:...ik denk dat ik er nog wel even mee wacht en alles rustig opbouw...