Bontje op het zadel voor stevigere zit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Bontje op het zadel voor stevigere zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 12:31

Ik heb een veelzijdigheidszadeltje, voor mijn verzorgpony, alleen dit zadel is aardig plat en hier spring ik alleen mee. Het zit dus niet echt stevig om zo maar te zeggen. Kun je dit een beetje verhelpen door een bontzitting op het zadel te leggen?

sandr0

Re: Bontje op het zadel voor stevigere zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:39

ja zeker weten. Ik rij altijd met mijn bontje op mijn zadel . Als ik nu op een ander zadel ga zitten glij ik alle kanten op ( bij wijze van spreken dan he)

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:43

Ik vind zelf van niet, zo'n bontje zit niet echt stevig aan het zadel vast. Dus mijn ervaring is van niet, wel zit het lekker en helpt het tegen het doorrijden. Een rijbroek met een kunstlederen zit dat vind ik wel prettig. Daardoor zit ik wel vaster in het zadel.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:47

idd een rijbroek met (kunst)lederen zit werk heel erg goed tegen het glijden.
als ik namelijk met een broek zonder dat rij na een tijd wel met lederen zit dan ga ik echt heel erg glijden.

gr ilse

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 13:14

Ik heb wel een kunstlederen zitvlak alleen die broek is me te klein Knipoog maar ik krijg binnenkort een nieuwe broek dus ik zal kijken of ik een goeie kan vinden met kunstlederen zitvlak. Weten jullie nog een aardig goedkope?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:20

Ik vind het persoonlijk maar niets, één van de paarden die ik rijd had het op zijn oude zadel en ik had meer last met dat ding als wat anders Clown Bovendien vond ik het lelijk, maar da's een andere discussie Bloos

kusies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:01

hm t helpt meer tegen doorrijden... maar het zit op zich wel steviger maar misschien moet je ook wennen aan het zadel...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:10

je hoort vaak dat een leren achterkant ook goed is voor een stevigere zit Haha!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:22

Ik vind het wel heerlijk zitten zo'n bontje.Ik rijd alleen maar recreatief/buitenritjes;het zit gewoon heelrijk zacht,en ik zit veel steviger in het zadel Haha!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 17:26

Poeh twee verschillende meningen Haha! maar ik kijk eerst wel even om een broek met leren zitvlak Ja Want het gaat me echt om het wat steviger zitten en niet om het doorrijden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 17:53

Ik zit er wat vaster door, maar dat komt omdat mijn 18"zadel eigenlijk een beetje te groot voor mij is, het bontje maakt mijn zadel iets kleiner waardoor ik makkelijker zit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:37

Als ik jou was zou ik ook voor de rijbroek met kunstlederen vlak gaan. Ik wil ondertussen niet meer zonder.....

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:22

patos schreef:
Ik zit er wat vaster door, maar dat komt omdat mijn 18"zadel eigenlijk een beetje te groot voor mij is, het bontje maakt mijn zadel iets kleiner waardoor ik makkelijker zit.

Ah zo, dat is pas een oplossing OK dan!
Ik ga nu eerst denk ik voor een rijbroek met leren zitvlak, is in mijn geval (aan de meningen van de anderen te zien) het beste waarschijnlijk Lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:40

angela88 schreef:
Als ik jou was zou ik ook voor de rijbroek met kunstlederen vlak gaan. Ik wil ondertussen niet meer zonder.....

Vork daar ga ik helemaal in mee ik heb op dit moment maar 1 rijbroek met lederen zit en 2 zonder nou die met de lederen zit is nog meer versleten als die andere 2 hehehe Haha! Bloos

semjase

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:33

Ik heb alleen maar met een kunstlederen zitvlak.
Kan niet meer zonder.
En in augustus is bij de Divoza de Mondoni Africa in de reclame die is dan maar 49,95 i.p.v. 69,95!
Zitten heerlijk!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 10:36

semjase schreef:
Ik heb alleen maar met een kunstlederen zitvlak.
Kan niet meer zonder.
En in augustus is bij de Divoza de Mondoni Africa in de reclame die is dan maar 49,95 i.p.v. 69,95!
Zitten heerlijk!

Ooh wat jammer, ik ga er deze maand heen Bloos!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:20

Hmmz, jullie vinden het rijden met een leren zitvlak allemaal erg lekker en dat kan ik begrijpen. Maar van een onafhankelijke zit kan je dan dus niet meer spreken! Je kan dan moeilijk zonder! Ik heb ook een rijbroek met leer en dat is een witte, maar ik rijd veel liever met eentje zonder leer!

Ff ontopic Haha!
Een bontje is stugger dan het gladde leer van je zadel, dus ik denk dat je er wel een stevigere zit van zal krijgen Lachen

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:06

Ik vraag me af of je met een bontje op je zadel wel wedstrijden mag rijden! Anders dan is het wel lastig als je wedstrijden rijdt en hij moet dan opeens weer af.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:23

anydale schreef:
Hmmz, jullie vinden het rijden met een leren zitvlak allemaal erg lekker en dat kan ik begrijpen. Maar van een onafhankelijke zit kan je dan dus niet meer spreken! Je kan dan moeilijk zonder! Ik heb ook een rijbroek met leer en dat is een witte, maar ik rijd veel liever met eentje zonder leer!

Ff ontopic Haha!
Een bontje is stugger dan het gladde leer van je zadel, dus ik denk dat je er wel een stevigere zit van zal krijgen Lachen

In mijn geval is het alleen bij m'n springzadel, is ook al een wat ouder zadeltje, behoorlijk plat en glad.
In m'n dressuurzadel zit ik zo stevig als wat hoor Ja

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:26

anita schreef:
Ik vraag me af of je met een bontje op je zadel wel wedstrijden mag rijden! Anders dan is het wel lastig als je wedstrijden rijdt en hij moet dan opeens weer af.

Daarom is het denk ik ook handiger om met rijbroek met leren zitvlak te rijden Ja Maar ik rijd geen wedstrijden dus ik weet ook niet precies waar je wel en niet mee mag rijden..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:02

Ik haal hem er met wedstrijden van af, met mijn zit is niets mis, ik moet dan alleen wat extra moeite doen om stil te blijven zitten omdat ik weinig steun heb omdat mijn zadel te groot is.

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:08

Ik ben het er niet mee eens, dat als je een rijbroek met kunstleer aantrekt, dat je dan niet onafhankelijk zit. Laat ik het omdraaien, een ruiter die niet in balans, en onafhankelijk zit, die kan echt met een rijbroek met kunstleer niet plotseling in balans zitten. Het voordeel van een rijbroek met kunstleer is dat het stroever is, je glijdt niet zo makkelijk in het zadel, dus je zit vaster. Maar iemand die niet kan zitten, redt dat ook niet met een rijbroek met kunstleer.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 16:48

Je zit dan wel vaster, maar als je dan weer met een broek zonder lee gaat rijden heb je opeens veel meer moeite met zitten. Zo bedoelde ik het eigenlijk. het woord onafhankelijke zit was een beetje ongelukkig gekozen.. Bloos

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:57

wauweltje schreef:
Ik vind zelf van niet, zo'n bontje zit niet echt stevig aan het zadel vast. Dus mijn ervaring is van niet, wel zit het lekker en helpt het tegen het doorrijden. Een rijbroek met een kunstlederen zit dat vind ik wel prettig. Daardoor zit ik wel vaster in het zadel.

misschien komt t dan omdat ik en een bontje heb en rij met een rijbroek met lederen zitvlak, hahaha Haha!