Voedernijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 09:27

Hallo Allemaal,

Mijn pony heeft erge last van voedernijd. Nu ze op het land staat met een inloopstal, moet ik echt uitkijken dat ze mij niet plet om haar voer te krijgen. Tips om dit probleem aan te pakken.

EnelyaT

Re: Voedernijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 10:32

Ik heb mijn pony geleerd (ik heb ook een wei met inloopstal) om te wachten tot ik zeg dat ze naar binnen mag. Dus die blijft netjes buiten wachten tot ik haar naar binnen vraag..

Het is wel een hoop gedoe, maar iedere keer als ze naar binnen loopt, op haar neus tikken (weet ik, is een beetje gemeen, maar jou omverlopen ook..) de stal 'uitzetten' en zeggen: 'wachten!!'
Daarbij mag je best een beetje boos klinken, anders dan heeft het geen effect..

Mijn pony staat nou bij de ingang van de stal altijd te wachten tot ze naar binnen mag.. Ideaal vind ik het zelf..

Het paard van mn tante liep me altijd omver.. Daarom heb ik het haar geleerd..

Misschien een beetje vaag uitgelegd. Maar het is beter als geen reactie Knipoog Kijk zelf maar wat je ermee doet..
-xXx- Lissy

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:02

toen ik mijn pony kocht mocht ik ook absoluut niet bij hem komen asl hij aan het eten was...
aan de ene kant vind ik dat je dit respecteren moet( imemrs jij vind het ook niet leul als iemand in je bord met eten gaat zitten als je net aan het eten bent?)
aan de ander kant vind ik dat je bij je dier moet kunnen, stel je ziet iets in het eten zitten en je wilt dat eruit halen?

mijn pony wilde me een keertje aanvliegen toen hij net aan zijn brok begon en ik hem poetsen wilde, ik was altijd dieren gewent die het niet erg vonden.
ben zo geschrokken toen dat ik hem een dreun tegen zijn hals verkocht heb... sindsdien doet hij t eigenlijk niet meer, en kan ik zelf zijn voer uit de bak halen als hij eet.

een dier moet respect voor jou tonen, jij bent zijn meerdere. laat hem/haar merken dat jij voorrang hebt!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:19

Ik heb net zoals MissEvil m´n paard geleerd te wachten totdat ik het zeg of het in dr bak ligt. Weliswaar staat ze gewoon op stal maar ze trok altijd het hooi al uit m´n handen, nu w8 ze "geduldig" totdat het eten klaar ligt

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 12:34

Bedankt voor jullie reacties! Wat een beetje het probleem is dat mijn pony niet in de stal eet maar net daar buiten. Daar is een hek en daar eet zij, die andere twee pony's eten binnen. Dus ik moet eerst door de stal heen lopen en dan een gang door naar dat hekje. Dan wil ze me echt onver lopen.